johanrehn80 skrev:Hmm är inte fingänga M10 X 1.0 (& 0,8)
På metriska gängor är ju stigningen avståndet mellan gängorna = högre tal-grövre gänga
...men jag kan ju ha fel
Standard stigning för M10 är 1,5 mm, fin är 1,25.
johanrehn80 skrev:Hmm är inte fingänga M10 X 1.0 (& 0,8)
På metriska gängor är ju stigningen avståndet mellan gängorna = högre tal-grövre gänga
...men jag kan ju ha fel
Ninjaboy skrev:Standard stigning för M10 är 1,5 mm, fin är 1,25.
Är det inte antalet gängor per mm som uppges då???johanrehn80 skrev:Hmm är inte fingänga M10 X 1.0 (& 0,8)
...men jag kan ju ha fel
ktmjacke skrev:tydligen inte,frågan blev visst besvarad medans jag skrev
Fan va bra,då kan vi ju låtsas att det va tumgängor jag cyklade efter o då får jag ju ett halvt poäng iaf.johanrehn80 skrev:På tumgängor anges antal gängor per tum. Tex 3/8 25 är ju typ M10 1,0 (9,5mm)
ktmjacke skrev:Fan va bra,då kan vi ju låtsas att det va tumgängor jag cyklade efter o då får jag ju ett halvt poäng iaf.
johanrehn80 skrev:oki, på ett par Konidämpare har jag M10 x 1,0 = TOKFIN gänga ???
Ninjaboy skrev:Haha, det kan man säga. Som sagt, 1,5 mm är standard och 1,25 är den normala fingängan men det finns fler för speciella fall. De bör dock inte användas utan speciell anledning på samma sätt som M6 och M8 bör användas i stället för M7 om inte speciella omständigheter föreligger som det knappast gjorde när Zündapp fick för sig att använda M7 till sina cylindrar. I Koni's fall kan man väl tänka sig att det går bättre att finjustera då och i så fall är det ju berättigat.
GSX1100FRAD skrev:Vi får inte glömma att skruvarna till ventilkåpan på både gamla och nya gsxr har M7x1 av ngn djävla anledning. UrGSX också för den delen...
GixxerJensa skrev:Vilka mått har du använt på fyrkantsprofilerna?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|