RM-consult i Ulricehamn

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Fattar inte den här tråden: TS ställer en fråga, får svar, men verkar inte vilja ha svar, varför ställer TS en fråga från början om TS bara viftar bort :va

Denna tråden skulle kunna vara ett försök att skapa upprättelse för "firman". Vet inte, men det är svårt att tränga undan den känslan. TS gör upprepade försök att få tråden att kantra över åt det positiva hållet.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Denna tråden skulle kunna vara ett försök att skapa upprättelse för "firman". Vet inte, men det är svårt att tränga undan den känslan. TS gör upprepade försök att få tråden att kantra över åt det positiva hållet.

ja mycket mystiskt! man reggar sej på forumet av en anledning, för min del var det för att jag skulle köpa båge och undrade lite i modellspecifika tråden om saker att kolla extra på.

TS du borde ta det lite lugnt i dina första inlägg. Absolut inget illa menat, men här likssom i verkliga världen är första intrycket lika viktigt för kommande uppfattning om dina kommande inlägg :tummenupp Hoppas du inte tar illa upp nu bara för att jag sa detta.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
men fan ta den som inte börjar en mening med stor bokstav:D

Jag skriver galet och stavar själv fel ibland vill inte vara nån språkpolis, men att läsa en text liknande den om historien med bilen blir lite jobbigt då det ser ut såhär i vissa delar av texten.

ut.min
kontrolerad.man

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Har inte mycket annat att göra i väntan på att det ska bli april . Därför läser man en del gamla trådar så här på lördag eftermiddag och reflekterar lite. Har funderat om ett trådlyft är nödvändigt. Efter en stunds fundering tycker jag nog att tråden ska lyftas.

Skapandet av tråden från hojjbjörn ger också mig en konstig magkänsla. Kan inte komma ifrån att kontot kan vara synonymt med mc-firman i fråga. Ungefär lika det som hände i Bike....

Utöver det så är hojsäsongen snart här...och många är på g att köpa hoj och då... :fakta kan det vara på sin plats att informera om att RM-Consult i Ulricehamn fortfarande finns med på Råd och Röns svarta lista.

tolle

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Honda CB600F -05
Last edited:

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Aj fasen....men nu kan det bli intressant att läsa vad som händer.
:tummenupp

Last edited:

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Tycker det luktar lite försäkringsbedrägeri här.
Eller var det bara en väldigt arg och blåst kund som tände på=) Hoj Björn kanske blev blåst:D

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
RM Consult figurerar i många trådar rätt så negativt, har anmälan hos ARN. Hela tråden som var på bike var fan patetiskt skött från firmans håll...

Skulle jag handla där? Nä skulle inte tro det...
Lägga handpenning? Det är ju rätt så mongo, kan inte handlarn hålla grejerna så finns det fler handlare som gör det

såg just på fotot i tidningen det var rm consult
http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn...icehamnbr-motorcykelfirma-drabbad(1136266).gm

Alla som har sett filmen "office space" kan ju fantisera om varför firman brann ner...

Last edited:

Bonito

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Ducati 996
Förmodligen den största hästhandlaren inom branschen. Många påpekar på att han är jäkligt trevlig. Jag håller med! Till synes en hyvens kille med solida intentioner och rent mjöl i påsen. Men så är inte fallet. Killen har vunit på sin trevliga profil och många missnöjda kunder har säkerligen visat ett större överséende med sina egna besvikelser. Jag tror att mörkertalet på blåsta kunder är enormt.

Jag är en av dom. Vill dock inte sparka på någon som redan ligger. Dessutom är ser jag mina chanser att få upprättelse som minimala när Ocab numera håller till i hans lokal.

Bonito

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Ducati 996
Hoppas du får tebax handpenningen.

Tack för omtanken Tina, men jag blev inte blåst på någon handpenning. Killen sålde en hoj till mig som enligt utsagor från hojfirman i fråga - skulle varit gatkörd i Tyskland.. 200 mil. Jag tvekade inte. Hojen såg kanonfin ut, motorn lät bra, säljaren gav mig ett seriöst intryck. Men! Det visade sig senare att hojen hade gått på bana i CentralEuropa. Smälld några gånger - bondlagningar på kylet osv. Jag gjorde ingen stor affär av det. Ilskan höll jag för mig själv och har sedan dess aldrig befattat mig med firman i fråga. Har inte spridit någon dynga på dem heller, men heller inte basunerat ut välrenomé.

Snygg hoj förresten!

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Aj tur man läser här :p
Har själv tittat runt lite på blocket på deras hojar låter då som man ska se vad som skrivs här innan man evetuellt bestämmer sig för att åka och titta på något .

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Aj tur man läser här :p
Har själv tittat runt lite på blocket på deras hojar låter då som man ska se vad som skrivs här innan man evetuellt bestämmer sig för att åka och titta på något .

Ja man blir ju mörkrädd när man läser om vad folk har råkat ut på den firman, så man tvekar ju på att dra iväg och kolla på något där :D

http://www.blocket.se/alvsborg/Kawasaki_ZX_10_R_Ninja_31828893.htm?ca=13&w=1 sen denna 262mil på 5år verkar vara extremt lite :p

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Stålspunnet på en hoj som gått 262mil...... Tror snarare den gått på bana x antal mil för att sen få sina kåpor och mätare återmonterade....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha