Roacuttane

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Har fått en medicin mot acne som heter Roacuttane. Har inga större problem egentligen utan mer att det är segdraget och aldrig verka upphöra. Och en del ärrbildande. Då jag är ganska fåfäng så har jag mått ganska kasst och mitt självförtroende har minskat. Så av den anledningen tänkte jag testa detta preparat. Men ni som känner till det så är det ju ganska kraftfullt med en del biverkningar som kan uppkomma. Så har någon här en erfarenhet av biverkningarna och om det är värt att riskera osv.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Det finns behandlingar att gå på, mot akne...För en mindre summa, så görs något förebyggande...fråga mig inte hur, men jag har läst det någonstans!
 

dormin

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Skara
Hoj
Röd med vita pedaler
Maxxi skrev:
Har fått en medicin mot acne som heter Roacuttane. Har inga större problem egentligen utan mer att det är segdraget och aldrig verka upphöra. Och en del ärrbildande. Då jag är ganska fåfäng så har jag mått ganska kasst och mitt självförtroende har minskat. Så av den anledningen tänkte jag testa detta preparat. Men ni som känner till det så är det ju ganska kraftfullt med en del biverkningar som kan uppkomma. Så har någon här en erfarenhet av biverkningarna och om det är värt att riskera osv.

Roaccutan är helt klart en bra behandling, trots diverse biverkingar som torr hud, torra läppar och näsa osv... Det är värt det.
Visst finns det dom som går ner sig väldigt och blir deprimerade och självmord har ju också rapporterats, men din läkare har väll redan pratat med dig om det antar jag eftersom du fått det utskrivet.


Iallafall....helt klart värt det.

Det är det enda som VERKLIGEN HJÄLPER, andra "medel/metoder" hjälper möjligtvis mot lite tonårsfinnar men mot acne så är det bara roaccutan som hjälper.

:tummenupp
 

kim s

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
helsingborg
Hoj
såld :(
Ett tips börjar du må dåligt av skiten så SLUTA DIREKT ATT ÄTA TABBLETERNA. Däremot så är roacuttan väldigt effektivt och funkade på mig (det enda som funkade av allt jag testat). Testa och se hur du reagerar marker du inga kraftiga biverkningar så är det ju bara till att fortsätta med tabbleterna.



Mvh: En som har käkade skiten i 7 månader (och är återställd idag) och fick magproblem/enorm huvudvärk/viktminskning mm och känner en som åt tabbleterna men slutade efter att hon hade försökt begå självmord.

Edit: Med återställd menar jag inte att aknen har kommit tillbaka utan jag har blivigt av med biverkningarna.
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Maxxi skrev:
Har fått en medicin mot acne som heter Roacuttane... QUOTE]

Varför inte ringa till läkemedelsföretaget som tillverkar Roaccutan? Oftast kan de svara på såna frågor gällande biverkningar de också. Fråga bara efter den som har hand om biverkningsfrågor när det gäller just den medicinen. Det är ofta läkare som jobbar med de frågorna. Har för mig att det är Roche AB som är tillverkare. (ring inte till Roche Diagnostics bara.)
 

Räcerman

Ställer dumma frågor
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Solna
Hoj
KTM 660 SMC
Jag käkade roaccutan för ca: 4 år sedan och biverkningarna var att jag blev förbannat torr överallt. Jag har fortfarande näsblod ett par gånger varje dag och vaknar ofta med halsen fylld av blod, trevligt va? :hihi Har varit och etsat i näsan men det funkar inte så bra på mig tyvärr. Trots näsblodet så tycker jag att det är värt det, och förhoppningsvis kommer det försvinna med några fler etsningar.
 

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Käkat det och fick sluta för jag blev torr som fnöske i huden och magsmärtor som gjorde att jag inte ens kunde stå rakt upp.
Men jag tycker du skall prova det. Blir det för jobbigt så sluta bara.
Pallar man trycket så kommer all acne att försvinna.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
OK tack för svaren. Jag trodde först att allt tjabb om massa biverkningar var i överdrift men det verkar ju som att de flesta får någon besvärlig biverkning då. Hoppas jag klarar mig....
 

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Gävle / Stockholm
Hoj
SV650s -02
www.fass.se
Kolla på "Patient-FASS"

Där kan man söka på alla läkemedel (eller substanser) och kolla doser, biverkningar, användningsområden mm

Bra site när man blivit ordinerad grejer av doktorn... :tungan

Edit: Sökte lite nu, men hittade inte Roacuttane..konstigt, jag tycker att man brukar hitta allt där...
 
Last edited:

Räcerman

Ställer dumma frågor
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Solna
Hoj
KTM 660 SMC
flimmer skrev:
www.fass.se
Kolla på "Patient-FASS"

Där kan man söka på alla läkemedel (eller substanser) och kolla doser, biverkningar, användningsområden mm

Bra site när man blivit ordinerad grejer av doktorn... :tungan

Edit: Sökte lite nu, men hittade inte Roacuttane..konstigt, jag tycker att man brukar hitta allt där...

Det finns inte där eftersom det inte är godkänt i Sverige, det tas enbart in på licens av hudläkare. Farliga grejer det där... :död
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Jag käkade Roaccutan i ca 7 månader mot acne.
Undvik alkohol helt och hållet, undvik solen och smörj mycket med Propyless eller annan mjukgörande fet kräm. Din läkare lär skriva ut någon bra smörjande kräm/salva samtidigt.
De enda biverkningar jag upplevde var att läppar och hud (framförallt ansiktet) blev väldigt torra, det blev lite småsår i läpparna. Tyvärr käkade jag dessa över en sommar vilket var jobbigt eftersom jag fick skippa skärgård och sol. Däremot kunde jag åka en del hoj och träna mycket och bra eftersom jag aldrig drack alkohol under denna tid.
Resultatet är helt klart suveränt. Det dyker upp någon enstaka finne ibland fortfarande, men aldrig så mycket som tidigare.
Men som tidigare skrivits så sluta ät på en gång om du skulle uppleva nedstämdhet eller få andra kraftiga biverkningar.
 

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Norra Stockholm
Hoj
Letar efter en bobber
Käkade dom i 4½ månad, typ 6 år sen. Som alla andra säger... TORR HUD!!
Speciel i ansiktet och händerna. Undvik kräm med vitamin A....

Är klart värd 4-7 månader med torrt ansikte för att slippa acne..........

Go for it!!!!!!!!!! :tummenupp
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Prövade billigaste möjliga receptfria som fanns på apoteket: Stioxyl.
Funkade kalas. Finns i 2 styrkor, 10% och 5%, den svagare räcker gott.
Enda nackdelen är väl att det missfärgar kläder av sämre kvalitet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top