Road kill - Film

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Var iväg i natt för att hämta en polare vid bussen. Han filmade lite när vi körde och fick med när en grävling fetar ut mitt i vägen, jag väjer vänster men den vänder om och springer oxå vänster!! Ångesten var total. Jag klipper grävlingen i maxfart med en polare bakpå :4skrika Trodde att jag skulle lägga hojen, men det gick riktigt bra... som tur var. Skakade bara till. Men värre gick det för grävlingen, dog direkt!

Lägger upp två filmer till, för er som är sugna på att höra hur hojen låter osv :)

Det är i slutet av den här filmen som jag kör över grävlingen, jag skriker typ "Fuck!! shit!! Grävling!"
http://www.youtube.com/watch?v=lxhk08IZBt4

När vi kör över en bro.
http://www.youtube.com/watch?v=TKaKQK_eJwE

Bara kör... skriker lite :p
http://www.youtube.com/watch?v=Wz5SAnz6ZmM

Bild på den lille krabaten.
http://i32.photobucket.com/albums/d17/Robin_1337/3rwsf.jpg

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
hurr hatar grävlignar, var nära o klippa en i 140 när jag var på väg hem ifrån en fest (drack inge). Kul att ni klarade er! hade jag smällt in i min gräling med hojjen hade jag nog inte varit här idag.

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Stämmer det där med hjälmen, glömde ta med en extra, kändes mest rättvisst att låta polaren ha hjälmen, vill inte ha skuldkänslor resten av livet om nått händer för att jag inte hade en hjälm åt honom.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Robe skrev:
2339361 Stämmer det där med hjälmen, glömde ta med en extra, kändes mest rättvisst att låta polaren ha hjälmen, vill inte ha skuldkänslor resten av livet om nått händer för att jag inte hade en hjälm åt honom.

Ok. Synd att det var så mörkt på klippen.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
har har oxo klppt en grävling.. kom i kanske 60-65 å så sprang helvetet bara rakt ut han inge äns lägga handen på bromsen.. men ja klarade mig å han med tror jag har sprang som ett skollat olon därifrån iallfall

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
klart det finns. Såg en sprang mitt framför mig för några dagar sen när jag lånade morsans eumoped till affärn.

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Haha så iskallt det blev när jag ändrade till Danmark.. Råkade skriva Skåne när jag skulle skriva Danmark, så går det när man skriver och snackar med nån samtidigt..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
lorkan skrev:
2339904 Grävlingar? Vad är det för djur? Tror ej att dessa finns i Skåne ens. :)
OT men konstatera att det finns.

Trampa på en överkörd när jag gick hem med crmen Från andrarum (tommelila) till nån km efter brösarp. Drygt.. först går hojen sen trampar jag på en död grävling sen ska jag häva mig upp efter att ha drukigt i en å och hamnar mitt bland massa nesle självklart har jag tagit av mig så jag bara har badshortsen hag hade under stället så hela jag bränns sönder. Sen när jag ska ringa farsan och höra om han kan hämta mig välter hojen så hjälmen rammlar 4 m ned från bron ner bland neslorna.. Fyfan.. Allt för att man ville vara snäll mot farsan som satt ensam.

edit: Fan de det såg inte kul ut..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
I-r-o-n-i.

Och;
Danmark är en egen stat. Skåne är ett landskap. Som tillhör Sverige. Kan ni ingenting i Norrköping eller? :va

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
lorkan skrev:
2340681 I-r-o-n-i.

Och;
Danmark är en egen stat. Skåne är ett landskap. Som tillhör Sverige. Kan ni ingenting i Norrköping eller? :va

GBS :yoparty

Undra om det finns någon statistik över hur många som har dött av att kört över en grävling, om det ens finns nån..

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Robe skrev:
2339361 Stämmer det där med hjälmen, glömde ta med en extra, kändes mest rättvisst att låta polaren ha hjälmen, vill inte ha skuldkänslor resten av livet om nått händer för att jag inte hade en hjälm åt honom.

Ja och så är det ju bra att du kör lungt när du inte har någon hjälm :rolleyes:

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Vet inte vad jag tänkte med, ville väl bara hem till festen där kvinnorna låg i poolen o väntade :tummenupp
Japp det stämmer, dep system och öppet filter på en 30 mm förgasare.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept