Roadracing EM på Vallelungabanan.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
nr12 skrev:
Resultat från italien
det verkar som det finns två resultat
detta från en italiensk sida
CLASSE 250 GP:
1) R. ROUS (Aprilia) 1’20”633; 2) A. MOLINA (Aprilia) 1’21”644; 3) G. LEBLANC (Aprilia) 1’21”715; 4) F. WATS (Yamaha) 1’22”320; 5) N. RANK (Honda) 1’22”502; 6) P. LAKERVELD (Yamaha) 1’22”878; 7) M. LINDFORS (Aprilia) 1’23”234; 8) O. MENGHI (Honda) 1’23”542; 9) C. ZANETTE 1’23”756; 10) M. FILLA 1’23”915
och sedan från sandy`s sida
watz 4 Micke.L 10 Nordgren 13 Mårtensson 11-12
är det någon annan som har rätt resultat.
Jag fick sms från Linda:
Watz 4:a
Lindfors 10:a
Nordgren 13:e
Mårtensson 14:e

Fredde var inte så glad, Lakerveld startade liite tidigt och var ivägen så han tappade till täten.
Svinbra kört i alla fall! Av alla svenskar ska tilläggas.
Se resultat här; http://www.uem-online.org/goie02.html

Last edited:

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Torkel skrev:
Jag fick sms från Linda:
Mårtensson 13:e

Fredde var inte så glad, Lakerveld startade liite tidigt och var ivägen så han tappade till täten.
så Nordgren och Mårtensson körde dött lopp med 13 platsen

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Torkel skrev:
Jag fick sms från Linda:
Mårtensson 13:e

Den resultattabellen måste vara historisk. 4 svenska förare bland topp 15 i EM???

/HW

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
nr12 skrev:
så Nordgren och Mårtensson körde dött lopp med 13 platsen
Nope, pratade i telefon samtidigt som jag skrev, Mårtensson 14:e ska det va!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fattar att Fredde är besviken eftersom han siktade på vinst. Personligen är jag dock imponerad av alla svenskarnas insatser. :klappar

Hur gick det för Folkesson och Lundh då? Någon som vet?

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Goodstuff skrev:
Fattar att Fredde är besviken eftersom han siktade på vinst. Personligen är jag dock imponerad av alla svenskarnas insatser. :klappar

Hur gick det för Folkesson och Lundh då? Någon som vet?
folke blev 5 eller 6
beroende på var man hämtar info.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
nr12 skrev:
Resultat från italien
det verkar som det finns två resultat
detta från en italiensk sida
CLASSE 250 GP:
1) R. ROUS (Aprilia) 1’20”633; 2) A. MOLINA (Aprilia) 1’21”644; 3) G. LEBLANC (Aprilia) 1’21”715; 4) F. WATS (Yamaha) 1’22”320; 5) N. RANK (Honda) 1’22”502; 6) P. LAKERVELD (Yamaha) 1’22”878; 7) M. LINDFORS (Aprilia) 1’23”234; 8) O. MENGHI (Honda) 1’23”542; 9) C. ZANETTE 1’23”756; 10) M. FILLA 1’23”915
och sedan från sandy`s sida
watz 4 Micke.L 10 Nordgren 13 Mårtensson 11-12
är det någon annan som har rätt resultat.

Såvida inte rejset tog en dryg minut så verkar det vara snabbaste varvtider vilket kan förklara hur det ser ut. I så fall är det sketaimponerande att Micke Lindfors bara var 0.9 sek från Fredde!

Radomil Rous blir nog inte så mycket att göra åt tyvärr, han kör en sketasnabb Aprilia och har kapacitet för topp-10-15 i VM.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Såvida inte rejset tog en dryg minut så verkar det vara snabbaste varvtider vilket kan förklara hur det ser ut. I så fall är det sketaimponerande att Micke Lindfors bara var 0.9 sek från Fredde!

Radomil Rous blir nog inte så mycket att göra åt tyvärr, han kör en sketasnabb Aprilia och har kapacitet för topp-10-15 i VM.

Sketasnabb aprilla ja, ganska snabb förare ja.. Men inte på alla banor. Med en campatella-aprulla kan man åka sjukt fort på rakorna. Brno är hans bakgård därför är han snabb där.

Micke L överasskade klart där nere, han kör fort, och även om det är en bit kvar till fredde tidsmässigt, så har avståndet minskat lite.

Lundh kvalade inte in i 125-em, sanslöst hård klass i EM, typ 1.5 sekund mellan pole och sista inkvalade..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Sketasnabb aprilla ja, ganska snabb förare ja.. Men inte på alla banor. Med en campatella-aprulla kan man åka sjukt fort på rakorna. Brno är hans bakgård därför är han snabb där.

Micke L överasskade klart där nere, han kör fort, och även om det är en bit kvar till fredde tidsmässigt, så har avståndet minskat lite.

Lundh kvalade inte in i 125-em, sanslöst hård klass i EM, typ 1.5 sekund mellan pole och sista inkvalade..

Får hoppas det, hur långt efter täten var Fredde?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Får hoppas det, hur långt efter täten var Fredde?

I mål var det väl 19 sekunder. Så fort han kom om lakerveld började han ta in på täten, men redan på 5'e varvet klonkade något till i hojen, den gick, men gick sämre och sämre mot slutet, så han fiskörde de sista varven för att cykeln skulle hålla ihop.
Det som är riktigt ball, är att han har ett par hemmafilade cylindrar, som han körde nere i holland, där yamman faktiskt åkte om aprillorna på rakorna, tyvärr sprack den ena i nikasilen på rijeka. Men så fort de är hemma igen kommer hans cykel vara ruskigt vass mot aprillorna..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
I mål var det väl 19 sekunder. Så fort han kom om lakerveld började han ta in på täten, men redan på 5'e varvet klonkade något till i hojen, den gick, men gick sämre och sämre mot slutet, så han fiskörde de sista varven för att cykeln skulle hålla ihop.
Det som är riktigt ball, är att han har ett par hemmafilade cylindrar, som han körde nere i holland, där yamman faktiskt åkte om aprillorna på rakorna, tyvärr sprack den ena i nikasilen på rijeka. Men så fort de är hemma igen kommer hans cykel vara ruskigt vass mot aprillorna..

Fan vad coolt! Det är väl inga dåliga Aprullor som Lagemaat och grabbarna kör omkring på heller.....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:

Så det funkade med de "stulna" porttiderna från JHA-kitet (heter det så) alltså! Synd att nicasilen sprack bara.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Hmmm detta låter intressant....berätta mer!

Fredde hade kopierat portningen från ett JHA-kit och fräste upp sina cylindrar enligt det. Målet var mer effekt och det gav ju tydligen det också. Fråga mig inte exakt hur han gjorde för det vet jag inte.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Fredde hade kopierat portningen från ett JHA-kit och fräste upp sina cylindrar enligt det. Målet var mer effekt och det gav ju tydligen det också. Fråga mig inte exakt hur han gjorde för det vet jag inte.

Ett Jha-kit? Alltså till en Honda? Kul att det funkade iaf.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa