Sandfållan
#6 R-600 2014
Det roliga är att ingen i rookie behöver varken öhlins eller wb![]()
Så du tror du kan snurra runt på åsen under 1.10 på org prylar. Show me wrong pleas.
Att Backlund kan göra det hör inte hit. Nu pratar vi rookie förare.
Det roliga är att ingen i rookie behöver varken öhlins eller wb![]()
Så du tror du kan snurra runt på åsen under 1.10 på org prylar. Show me wrong pleas.
Njaaaa... han har ju lite mer att förlora eftersom tanken var följande:Jag kan inte se någon som helst anledning till att inte prova. SÅKLART ska du dra igång!!! Du har ju inte direkt några stora investeringskostnader utan det enda du kan förlora är väl din egen tid. Eller? Om du köper billigt, lägger ned mycket tid och en del pengar och sedan konstaterar att du måste sälja ganska billigt, jag då vet du det. Och kan kasta in handduken med gott samvete utan att ha förlorat pengar. Så KÖR!
Dock tror jag att många tidigare talare har rätt. Det finns lite för många färdiga hojar till salu till ganska billiga pengar, iaf just idag. Men skit i det, testa!!!![]()
Hej jag håller på att undersöka om det är möjligt att genomföra min dröm att få jobba med Roadracing på heltid genom att öppna en Butik/verkstad som mest fokuserar på Banåkning och Tävling.
Jag är nog typexempel på din kund.
Har kört lite bana, kan inget om att meka, vill inte lägga min gathoj, kollar då och då på blocket efter nåt billigt att köra bana med. Skicka ett pm om du drar igång.
Körde inte Backlund 1,08 med skjuts?Helt otroligt va snabb den killen är, men tycker du själv slog huvudet på spiken! Kan Backlund kör under 1,10 så är det ju inte hojen som det är fel på om inte en Rookie förare klarar det
![]()
Jag personligen har aldrig kört på gelleråsen men ska dit med ap, mina mål är 1,11-1,12 första gången. Hur svårt kan det vara? Och under 1,10 andra gången![]()
Dock så har jag svårt o tro jag skulle bli snabbare utav bättre dämparekör väl den sämsta rr hojen för bana och känner verkligen inte att hojen är begränsningen
jag kommer forts köra med original chassit ett par säsonger till. iof kan det bero på att jag suger
![]()
Bygga om till rejshoj:
Marknaden för folk som vill bygga rejscykel men inte kan det själv är ganska liten så du måste dra in ganska mycket pengar per byggd cykel. Vänder man sig dessutom inte till kunderna som gärna betalar 200kkr för en kittad S1000RR utan till kunder med prisvärdhet i kikaren är det svårt att ta betalt för alla timmarna det tar att bygga ihop en cykel. JAg tror det finns en anledning att det i princip är SBK ONE som bygger Honda och någon som bygger BMW som finns på marknaden.
Om jag skulle ge mig in i branchen så skulle jag noga analysera vilken del av marknaden där det finns underskott på bra leverantörer och där du har något unikt att erbjuda ex:
Fjädring: där finns 100st bolag som skruvar crossfjädring men på RR sidan är det typ Öhlinsjocke och Watz. Ingen av de kända för att vara snabba och smidiga att få tag på. Behövs fler som kan skruva RR fjädring och har specialverktygen som krävs.
Elektronik: I depån finns där ett stort underskott av kunskap kring elektroniksystemen som blir allt mer avancerade på våra hojar. Allt ifrån montering av QS, inaktivering av immobilzers, montering av BAZZAZ/PCV, mappning i bänk till dataloggning och laptimers. Finns många som kör med undermåliga lösningar eller betalar dyrt för halvbra grejer. Krävs förhållandevis små investeringar i verkstad och lager men lite mer hjärna, det är dock ingen raketforskning utan det räcker med normala teknikkunskaper...
Kan väl säga att bara att gå från k6 tokico ok till rsv4 brembo var ordentlig skillnad så att samma gäller för fjädring känns naturligt. Den sämsta investeringen är väl helsystem egentligen.Dock så har jag svårt o tro jag skulle bli snabbare utav bättre dämparekör väl den sämsta rr hojen för bana och känner verkligen inte att hojen är begränsningen
jag kommer forts köra med original chassit ett par säsonger till. iof kan det bero på att jag suger
![]()
Körde inte Backlund 1,08 med skjuts?Helt otroligt va snabb den killen är, men tycker du själv slog huvudet på spiken! Kan Backlund kör under 1,10 så är det ju inte hojen som det är fel på om inte en Rookie förare klarar det
![]()
Jag personligen har aldrig kört på gelleråsen men ska dit med ap, mina mål är 1,11-1,12 första gången. Hur svårt kan det vara? Och under 1,10 andra gången![]()
Det vet jag fler som gör eller gjort.
Så magiskt det inte att köra en 10a på originalhoj.
Handlar inte bara om hur snabb du kan bli, mycket handlar om hur konsekvent du kan vara i dina tider och hur nära ditt bästa du kan ligga stabilt och framförallt hur länge du kan köra fort på däcken och där har du stooor hjälp av lite förgylld fjädring.
Ska villigt erkänna att jag vare precis som dig innan(om du nu inte bara trollar då....) när det gällde vad man "måste" göra för att bli snabb, nu efteråt ser jag vad mycket pengar jag pissat iväg på däck för jag var stönig vad gällde chassit och trodde det bara skulle räcka att bli bättre......bantiden räknar jag inte som slöseri då jag faktisk tycker det är Skitkul! att köra men visst hade det gått enormt mycket snabbare ner i tiderna med riktiga grejer på.
![]()
Kan väl säga att bara att gå från k6 tokico ok till rsv4 brembo var ordentlig skillnad så att samma gäller för fjädring känns naturligt. Den sämsta investeringen är väl helsystem egentligen.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |