Roadracingförare, team och motorcykelfabrikat vi älskar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Eftersom hata-tråden spårade ur vid första inlägget så kommer här en älskartråd.

Jag tycker om Humlan, Oscar och nästan alla andra, jag tycker kanske inte om saker från Italien men känslorna styr över förnuftet *kvinnligt*

Simon-i-källaren är min nya favorit, ingen kan torpedera som han.

*kramizar*

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Då passar jag på att älska Mattias för att den förra tråden fått mig att skratta mycket

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
älskar känslan i att köra italienskt......

älskar inte att köpa italienskt eller att underhålla italienskt

älskar alla tarvliga komentarer om ducati, då jag tycker dom är snåla gamar:D

Älskar att jag inte är ful, liten och bögig. då det verkar vara något av ett krav för att vara seriöst snabb...... nu är jag bara långsam:D

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Jag älskar känslan av att dra på skinnstället, stövlarna, hjälmen och handskarna.. och så älskar jag förare som vinner race och vinner vm för att de vinner race.. Låter ju som man är gay! Fan micke du har skapat en bögtråd.. :tuttar

/JPS

Last edited:

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Älskar Freddie Merkel för han tog hand om oss bortkommna amatörer på Mugello och framför allt att vi fick vara med och vattenballongsbomba Ducatis depåplats medans de som vanligt bytte vevhushalvor.
Älskar Fast by ferraccis Fast by som resulterade i fast by Sköld, fast by olle, fast by kreti & pleti.
Älskar även lukten av Elfs racingbränsle som förekom i början av 90-talet då det stack så gott i näsan när superbiksen for förbi på rakorna.
Älskar ockkså silvertejpen & buntsbandens intåg i racingen:va

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
C. Crutchlow & J. Rea! Grabbar som kör på hörntänderna är det roligaste som finns :yoparty

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag älskar PUB Robin Hood i Bankok, dom ska visa MotoGP live på storbildsskärm nu söndag vid lunchtid local time, dessutom har dom Guiness och annat mums.

:banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Förare som kanske inte var snabbast men som hade stort hjärta, skön attityd, stentuff inställning till racing...

Garry McCoy-Vilken säsong det var 2000, man längtade till varje racehelg bara för att få se honom köra...det var det häftigaste av allt!

Jeremy McWilliams-"It was a pretty hard qualifying, it might be a little bit of a contact sport on sunday"

Giancarlo Falappa-Dödspiloten som verkade vara totalt orädd, efter att ha slagit hela kroppen sönder och samman mer än en gång stod han ändå redo att köra sina hjälterace....den kanske mest utpräglade regnkungen.

Noburu Ueda-Alltid ett stort leende, enorma "matematikprofessor från Kyoto"-glasögon och alltid ett intressant race när han var med i täten, vem minns inte hans specialkonstruerade handske som gjorde att hans sönderslagna hand kunde öppna sig efter att han knutit den.....

De stora mästarna

Kevin Schwantz-För mig är han den störste, exemplifierar allt av vad en stor roadracingförare bör ha för egenskaper, galet snabb, win or crash-mentalitet, en närmast övermänsklig förmåga att utstå smärta, segern över Doohan på Donington 1994, med bruten hand, är nog mitt allra finaste minne från 500-eran, ja från roadracing överhuvudtaget.

Mick Doohan-Den sista av de stora från 500:s gyllene epok, förvaltade det arvet synnerligen väl....

Max Biaggi-Den störste 250-föraren någonsin, inget snack, gjorde 500-säsongen 1998 intressant igen efter år av Doohan-dominans, visst fanns Daryl Beattie och Alex Criville som kunde slå Doohan, men de hade mentalt fogat sig som "runner-up", det märktes....

Carl Fogarty-Kungen av Superbikes, jag kommer ihåg flera av hans race mot Edwards, Kocinski och Slight på deras snabbare Hondor, hur Foggy gjorde de mest halsbrytande manövrar för att ens hänga med, hur hojen studsade, wobblade och sladdade, ena varvet kunde han vara 2 sekunder efter, för att tre varv senare ha ätit ikapp, och sen lyckades han på något mirakulöst sätt att ta sig om och vinna också. När de sedan frågade honom om det inte hade varit ett kul race med fyra man fightandes om segern och växlandes placeringar, tittar Carl upp med sin glödande blick "I don't race for fun, i race to win"....

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Rossi - bara för han är den han är, den coola attityden, bästa vinnarskallen, kör hoj som en gud och hans sätt att psyka motståndarna. Hur många har han inte satt på plats med sitt coola och arroganta sätt. Han är en gud. :Bugar

Lorenzo - efter att han varit på min hatalista så börjar han allt mer vinna respekt i mina ögon, han sätt att köra hoj på är odiskutabelt och hans sätt börjar glida över till cool och arrogant, precis som en idol skall vara. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping