Roadracingförare, team och motorcykelfabrikat vi älskar

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossi, den största i vår tid.

Haga, Xaus, Simoncelli, grabbar som kan ge allt.

Bussei, KRjr, Lascorz, Checa, sköna killar.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag gillar nästan alla inom roadracingen,dock de dryga som ska tjata om att alla är taskiga mot de på sporthoj så fort nyteknik skrivit något gillar jag inte.:rolleyes:
mest av alla i sverige så gillar jag alex lundhs do or die körning.
freddy papunen är grymmt trevlig och med lite mindre överklagande och mer do or die hade han varit mångas idoler.
trevligast är trådskaparen,fråga fast freddy.han gillade han så mycket att han valde att åka europa runt i en husbil,det är kärlek det:tummenupp
det är lite som att komma hem varje vår när man ses i depån,nu gråter jag för hela vintern är kvar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
trevligast är trådskaparen,fråga fast freddy.han gillade han så mycket att han valde att åka europa runt i en husbil,det är kärlek det:tummenupp
det är lite som att komma hem varje vår när man ses i depån,nu gråter jag för hela vintern är kvar

Faster Fredric tappade dock tålamodet några gånger under våra Europaresor, krångel med bizz, poliser och tullare gjorde resan minnesvärd.

Igelhammar är en myskille :krama

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag diggar Dorna, ViaSat Motor och SO.

Jag beundrar Stoner som kom tillbaka fast ingen (inklusive mig själv)
trodde att det skulle gå. Rossi för att han alltid ger allt och är den bästa föraren genom tiderna, alla kategorier (allt annat är bara larvigt). Hayden för att han inte skyller på någon annan utan jobbar på som få. Spies som kommer och läxar upp gamlingarna i sin egen sandlåda.

Sen gillar jag folk som Eskilsson som vågar ta bladet från munnen och skriva/säga det som andra vill säga/skriva med inte vågar.

Sist men inte minst gillar jag Mattias som är en skön prick även IRL :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njae, det är ju lite patetiskt att citera sig själv men...inför Estoril:)

Själv gillar jag:
- Stoner, vinnarskalle som få och kör "så det ryker" både bildligt och bokstavligt.
- Kallio, en nordbo i finrummet.
- Simoncelli, den mest talangfulle av de "unga vildhjärnorna" från medelhavet.
- Edwards. Presterar utan tjafs.
- McCoy. Spakar med viss framgång Trajjan i SS600.

Jag beundrar:
- Rossi. Legend i sin egen tid.

Jag uppskattar:
- Alla som lägger merparten av sin tid och pengar på sitt MC-intresse för att tävla, utbilda andra eller bara ha skoj på banorna.
- de som är stora nog att låta udda vara jämnt och inte tar varenda strid som erbjuds, bl a i trådar som denna:)

Mina 2p

...Jag beundrar Stoner som kom tillbaka fast ingen (inklusive mig själv) trodde att det skulle gå. ...

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Jag gillar Max för han är så upptight att han inte skiter diamanter, han krossar diamanterna med ringen när de är på väg ut..

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag beundrar Stoner som kom tillbaka fast ingen (inklusive mig själv)
trodde att det skulle gå.

Om du bemödar dig att kolla i IVECO GP tråden så hittar du ett antal som trodde på Stoner.

Puss på flinten :krama

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Älska e ett starkt ord, men jag ska inte svära på F1 mer!

OT javisst men så sant ..

Efter d första tio första varven från F1 Brasilien har d varit mer underhållning än tyvärr hela MGP säsongen mäktat med ..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
King Kenny -- Min första Roadracinghjälte som satte jänkarna på kartan ordentligt, spöade Barry Sheene, sladdade runt på Good Year och sedan blev framgångsrik teamchef. Stenhård gubbe ur den gamla skolan.

Eddie Lawson -- Har fortfarande kvar affischen på Lawson på Marlboro Yamahan. Torr som fnöske vid sidan av banan men oerhört vass på den samma. Surade lite när han gick till HRC men det var Ok när han sedan körde den suveränt vackra Cagivan.

Wayne Rainey -- Vilja av stål sammanfattar nog det hela bra. En av mina absoluta favoriter och fighterna med Schwantz var ju klassiska. Hade varit kul att se hur historien sett ut om han inte skadat sig på Misano

Max Biaggi -- Helt grym 250 förare och väldigt bra även i 500 och MotoGP. Excentrisk, extravagant, frispråkig och snabb.

Gary McCoy -- Ingen har sladdat lite brett, vilt och kul som han. Var helt grym på Red BUll Yamahan.

Norick Abe -- Med håret på ända, TIBA style och löjligt snabb in i kurvorna. Hans körning på Mr Donut Hondan är klassiski liksom hasn tårar på pallen i Japan.

Nori Haga -- Slog ned som en bomb i SBK och körde på hörntänderna överallt, alltdi på gränsen.

Giovanni Bussei -- Skönaste liraren i en depå.

Jorge Lorenzo -- Underbart cheesy celebrationer men grymt snabb på banan. En maskin.

Valentino Rossi -- Svårt att inte imponeras av hur han kan köra hoj, hantera pressen och verkligen älskar att köra hoj.

Yamaha -- Vi hade en 5hk Yamaha utombordare när jag var en liten kotte. Det fastande och när jag var på GP på Anderstorp så höll jag på de osm körde Yamaha och snabbast var King Kenny.

Aprilia -- Bygger man så vackra motorcyklar som deras RSW/RSA hojar så kan man inte annat än alska dem.

Fredde Watz -- Jag kanske inte "älskar" honom men mer hjälpsam (för hjälpsam för sitt eget bästa?), trevlig, glad och vass förare är svårt att hitta. Att bli omkörd på ytterna av en vilt sladdande Fredde på 250:in var en ren ynnest.

Henrik Nordgren -- För glöden att verkligen leva sin passion och genomföra sina drömmar. En eldjäl som givit mer till Svensk RR än de flesta.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Som nån nämnde innan...
VIASAT MOTOR!

Det bästa som hänt motorsporten (för oss svenskar iallafall) på länge.
Det är gudomligt att kunna se ett helt MotoGp race UTAN reklam!! :yoparty

..och att de visar RedBull Rookies Cup eftersom Alex är med :Bugar

Last edited:

Jucati

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Ducati o Jucati
Bröderna Castiglioni, Varese, underbara entusiaster som gång på gång bränner av familjeförmögenheten och andras pengar på racing och åter racing. Vem kommer inte ihåg Cagiva i 500 cc med b.la Kocinski och Lawson?
Tror även R.Mamola körde för dem en sväng.

Cagiva tävlade mer eller mindre osponsrade och höll på ta Ducatifabriken med sig i fördärvet. Sista året "sponsrade" t.o.m Honda dessa entusiaster genom att "slänga" racedäck i sopcontainer och tipsa Cagivastallet. Enligt paragrafryttarna fick Honda absolut inte ge sina däck till annan part.

Skulle Claudio få ihop ny förmögenhet är jag övertygad om att han skulle göra samma sak igen. Med jämna mellanrum dyker han upp med nya vilda planer/övertagande/konkursfärdig.

/A

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Fredde Watz och resten av klanen Watz med för den delen för de är så sjukt snälla, kloka och kan banne mig ALLT om roadracing. Fredde är den ende som skulle kunna plocka ned vilket j-a fordon som helst i "molekyler", sätta ihop allt igen så den är snabbare än innan och dessutom köra snabbare än ägaren!

Sen har vi John Britten som gick bort alldeles för tidigt. :Bugar

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bröderna Castiglioni, Varese, underbara entusiaster som gång på gång bränner av familjeförmögenheten och andras pengar på racing och åter racing. Vem kommer inte ihåg Cagiva i 500 cc med b.la Kocinski och Lawson?
Tror även R.Mamola körde för dem en sväng.

Cagiva tävlade mer eller mindre osponsrade och höll på ta Ducatifabriken med sig i fördärvet. Sista året "sponsrade" t.o.m Honda dessa entusiaster genom att "slänga" racedäck i sopcontainer och tipsa Cagivastallet. Enligt paragrafryttarna fick Honda absolut inte ge sina däck till annan part.

Skulle Claudio få ihop ny förmögenhet är jag övertygad om att han skulle göra samma sak igen. Med jämna mellanrum dyker han upp med nya vilda planer/övertagande/konkursfärdig.

/A
Stämmer bra det, Mamola körde Cagiva på Anderstorp på den svart/vita tiden, såg det live från NGK läktaren.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Simoncelli: Fegar aldrig. Do or die mentalitet hela dagen.

Abe: För håret, körstilen och hans wild card på Suzuka (?) när han var före Doohan innnan han krashade.

Rossi: Som någon skrev, en legend under sin livstid, det räcker för mig.

Haga: För att han alltid envisas med att ligga för nära framförvarande hoj. Killen som gör det svårt att sitta still under WSBK.

Gobert: Mer skandaler till depån!

Max: För att han är en diva och utan honom hade inte de underbara dispyterna med Rossi ägt rum. "It was a mosquito" =)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...