roadshow 2009

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
yamaha wr450f motard
Tjabba!!!

skulle bara informerat om att nu kan ni få provköra riktiga hojjar :tummenupp:tungan
ride får besök av KTMs roadshow imorron (onsdag) vet inte riktigt vilken tid men gissningsvis mellan deras ordinarie öppettider 10,00-17,30..
det står att årets gatmodeller förrutom superenduro och adventure modellerna kommer att finnas för provkörning.
den som kanske intresserar de flesta är att RC8 ska finnas med :tummenupp

sen ska ju crossbolaget ha provkörning på fredag och lördag då skulle dom bjuda på Bl.a gsxr1000, b-king och busan.

så nu vet ni... ride imorrn :yoparty

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Typiskt, här är man snabb upp till Ride och så börjar inte provkörningen förens klockan 13! :huvet
Nåja får väl försöka svänga förbi där lite senare igen.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Man kanske skulle kasta sig i stället senare och åka dit och testa RC8an :yoparty

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Jag var där idag och testade 1190 RC8 R och 990 Super Duke R.

Jag var grymt imponerad över hur bekvämt jag satt på RC8an och hur trevligt chassit svarade på mina rörelser. Motor hade en karaktär som inbjöd till aktiv körning och till min förvåning väldigt lite fina vibrationer. Däremot så måste nog skruvar och backspeglar efterdras imellanåt om man kör mycket på låga varv. Speglarna skakade rent när man gled inne på Ersboda.. :D

Duke R var ungefär som jag hade väntat mig förutom att plankan till sadel var just en planka.. :näsblod Hårt och mycket R som i Racing. Rövvärk redan innan första rondellen. Men så fort man började gasa och släppa lös den lite så glömde man fort bort den hårda sadeln och jag fick istället ett glatt leende av motorn råa karaktär. Lättsam att köra men väldigt hetsig på låga växlar. Kändes att den bjuder in till fina Wheelies :yoparty

Efter allt det roliga satte jag mig på min gamla Retta och gled upp på klubben med den. Efter att ha kört nya KåTeäMare nån timme så var jag som nöjd. :banana

En liten bild lyckades jag snika till mig med RC8an som kompis.

Bifogat

• pic001.jpg
    pic001.jpg
    89 KB · Visningar: 83
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2