Roadtrip sommar 2011

theitalianstyle

GAME OVER MC
Gick med
18 Dec 2009
Hoj
Cagiva Planet
som ja tror kan det nog bli rätt drygt om det är så långa sträckor som ni pratar om :p från söder till norr i 100km/h kommer ta ett tag. menar att dom som har en hoj som går i 150km/h kommer inte orka att ligga och fisa i 100km/h. det är bara va jag tror. men om man är i samma region och kör små krokiga vägar så går det nog helt okej om det bara är i 100km/h :) när det är kortare turer vill säga.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag hänger gärna med på en Norrlands resa! Det skadar mig inte men jag åker då inte söder ut. Finns det något att se där? Tror det är roligare och skönare att åka norr ut. Men ska ha en vättig hoj så jag orkar sitta de milen också. För att åka på en grushoj är nog ingen höjdare.

Men om jag ska mä så åker jag inte långa sträckor på motorväg. Ifall folk åker motorväg istället för 70-90 vägar då hänger jag inte med.

Sen så är ju det där plastkortet nödvändigt också har jag hört. men det fixas i början på våren :tummenupp

På roadtrip ska man inte toppa hojarna... Så då gör det inget om någon har en hoj som klara 120 eller 160. Man ska ta det lugnt och se sig omkring. Vad är annars vitsen att åka hemmifrån och åka till en okänd plats?

Last edited:

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
som ja tror kan det nog bli rätt drygt om det är så långa sträckor som ni pratar om :p från söder till norr i 100km/h kommer ta ett tag. menar att dom som har en hoj som går i 150km/h kommer inte orka att ligga och fisa i 100km/h. det är bara va jag tror. men om man är i samma region och kör små krokiga vägar så går det nog helt okej om det bara är i 100km/h :) när det är kortare turer vill säga.

När du säger det så så låter det rätt troligt =)

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Låter lockande det där med långtur...
Har man inte råd med tung hoj nästa år så blir det 180cc på NSR:en!
Å då får man väl haka på eller?? :näsblod

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Nästa år ska vi från Fjollhoj göra en tripp, aka FOF (Fists Of Fury). Jag och Andreas åker upp mot 08-trakten och Trubbis åker ner från Umeå. Hade varit kul å träffa så många som möjligt, blir ju en riktig Cagivaträff då :yoparty

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Nästa år ska vi från Fjollhoj göra en tripp, aka FOF (Fists Of Fury). Jag och Andreas åker upp mot 08-trakten och Trubbis åker ner från Umeå. Hade varit kul å träffa så många som möjligt, blir ju en riktig Cagivaträff då :yoparty
Vi får ta ett rejält snack i sommar och provmontera packningar :tummenupp

Devyn från borås e också på på sin freccia,

sen tänkte ja fråga om du ville köra lite på naturreservatet och runt om på dom fina vägarna för då kan vi ordna några små samåkningar, vägarna där e ..underbara!
Men om jag ska mä så åker jag inte långa sträckor på motorväg. Ifall folk åker motorväg istället för 70-90 vägar då hänger jag inte med.

På roadtrip ska man inte toppa hojarna... Så då gör det inget om någon har en hoj som klara 120 eller 160. Man ska ta det lugnt och se sig omkring. Vad är annars vitsen att åka hemmifrån och åka till en okänd plats?

Bros på vilket sällskap du har, kottson e välkommen på vår lilla roadtrip om han hänger med,
jag tror ja pratar för dom flesta 125 2-taktarna att maxa hojen på en raka mellan kurvorna så kommer man lätt upp i 100-120
och de e ju där 4-taktarna inte hänger med, om 4-taktarn hänger med någonstans är de på motorvägen :tummenupp såvida du klarar laglig hastighet och resten av gruppen väntar in lite

Last edited:

theitalianstyle

GAME OVER MC
Gick med
18 Dec 2009
Hoj
Cagiva Planet
det låter riktigt trevligt :) men det blir nog fint :) men jag står fast vid det jag sakt om 2taktare vs 4 taktare :) men det går säkert bra :D

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Vi får ta ett rejält snack i sommar och provmontera packningar :tummenupp

Devyn från borås e också på på sin freccia,

sen tänkte ja fråga om du ville köra lite på naturreservatet och runt om på dom fina vägarna för då kan vi ordna några små samåkningar, vägarna där e ..underbara!

Bros på vilket sällskap du har, kottson e välkommen på vår lilla roadtrip om han hänger med,
jag tror ja pratar för dom flesta 125 2-taktarna att maxa hojen på en raka mellan kurvorna så kommer man lätt upp i 100-120
och de e ju där 4-taktarna inte hänger med, om 4-taktarn hänger med någonstans är de på motorvägen :tummenupp såvida du klarar laglig hastighet och resten av gruppen väntar in lite

Vilket naturreservat?

Motorväg kör vi verkligen inte på FOF, det suger. 4t kan hänga med, men inte på hela resan för det blir nog lite slött. En etapp på upp till 10 mil tycker jag är ok :) Det handlar ju inte om att vi ska maxa våra hojar hela tiden utan jag tycker faktiskt att vi ska hålla någorlunda runt laglig hastighet och högst 20 km/h över. Hojen varvar ju så jäkla mycket redan vid 100 :hihi

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Vilket naturreservat?

Motorväg kör vi verkligen inte på FOF, det suger. 4t kan hänga med, men inte på hela resan för det blir nog lite slött. En etapp på upp till 10 mil tycker jag är ok :) Det handlar ju inte om att vi ska maxa våra hojar hela tiden utan jag tycker faktiskt att vi ska hålla någorlunda runt laglig hastighet och högst 20 km/h över. Hojen varvar ju så jäkla mycket redan vid 100 :hihi

max 20/kmh över lagliga hastighet?:va

Vem e du och var e svenne?

svenne kommer hamna långt bakom för andreas kommer maxa när instinkten säger till :banana

Söderåsens naturreservat, e förfan som att köra på bergsvägar omgiven av träd :tummenupp

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-S750 2019 & KTM 640 SM 2004
Här är en till som vill med! :hej
Kör ostrypt så det borde inte vara några problem att hänga med :tummenupp

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Andreas, självklart finns undantag. Menar bara att vi inte behöver ligga på varvbryt hela tiden :hihi Har hört att det ska vara fint att mountainbikea där så visst fan kan vi köra där. Hallandsåsen är awesome, det vet jag för jag har cyklat på de kringliga vägarna där :)

Jonthe, klart du kan hänga på, du verkar schysst :) Jobbigt bara att du bor vid Göteborg, vi ska mer åt Stockholmshållet men det går säkert att lösa på något sätt så att alla blir nöjda :)

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Andreas, självklart finns undantag. Menar bara att vi inte behöver ligga på varvbryt hela tiden :hihi Har hört att det ska vara fint att mountainbikea där så visst fan kan vi köra där. Hallandsåsen är awesome, det vet jag för jag har cyklat på de kringliga vägarna där :)

Jonthe, klart du kan hänga på, du verkar schysst :) Jobbigt bara att du bor vid Göteborg, vi ska mer åt Stockholmshållet men det går säkert att lösa på något sätt så att alla blir nöjda :)

Haha, tackar :tummenupp detsamma, du hjälper ju mig med mina oändliga nybörjarfrågor :gnissla
Jadå, jag blir nog nöjd bara jag kommer ifrån Gbg!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Här är en till som vill med! :hej
Kör ostrypt så det borde inte vara några problem att hänga med :tummenupp
vi har möjligen en kille från "möhlndahl" elelr vafan de heter utanförgöteborg som kör o möter oss, du kan åka med han om de blir av för både er :)

hahaha ne asså, ja tkr vi skier lite i hastigheterna.. men har en marschastighet på 70-90 kmh för o ha så bra förbruking så möjligt, 30 och 50 kmh områden är självklart ju :tummenupp
sen på dom vringliga lite roliga rakorna kan vi dra på ju så gott vi väl,

Ja så vi hinner värma upp knäpuckarna inför roadtripen :hihi

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
vi har möjligen en kille från "möhlndahl" elelr vafan de heter utanförgöteborg som kör o möter oss, du kan åka med han om de blir av för både er :)

hahaha ne asså, ja tkr vi skier lite i hastigheterna.. men har en marschastighet på 70-90 kmh för o ha så bra förbruking så möjligt, 30 och 50 kmh områden är självklart ju :tummenupp
sen på dom vringliga lite roliga rakorna kan vi dra på ju så gott vi väl,

Ja så vi hinner värma upp knäpuckarna inför roadtripen :hihi

Låter bra :) Är det Devyn som är från Mölndal?

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
ingen från småland som ska åka?? lite drygt och köra till sth sj ju.. jag bor i värnamo/gnosjö typ..
:D
//ludde

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
ingen från småland som ska åka?? lite drygt och köra till sth sj ju.. jag bor i värnamo/gnosjö typ..
//ludde

Värnamo... Hmm... Då kan du åka själv upp till mig så krokar jag på :tummenupp

1. Kotten
2.
3.
4.
5.

Tänkte se hur många vi blir :D

Last edited:

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
//ludde

Vi från skåne åker ju förbi där :)

Värnamo... Hmm... Då kan du åka själv upp till mig så krokar jag på :tummenupp

1. Kotten
2.
3.
4.
5.

Tänkte se hur många vi blir :D

Vi från FH kommer att ha vår egna lilla tripp och jag antar att ni inte hänger med hela vägen. Vi kör Skåne - Västerås/Stockholm typ och tillbaka på lite olika vägar. Antagligen blir det 2-3 övernattningar. Vad exakt är det för tripp som planeras här? I vilket område?

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vi från FH kommer att ha vår egna lilla tripp och jag antar att ni inte hänger med hela vägen. Vi kör Skåne - Västerås/Stockholm typ och tillbaka på lite olika vägar. Antagligen blir det 2-3 övernattningar. Vad exakt är det för tripp som planeras här? I vilket område?

Jag skulle gärna åka upp ganska långt norr upp och se mig omkring. Det är vad jag vill.

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
//ludde

Köpte min hoj i Värmano :tummenupp
Körde från Gislaved till Göteborg med hojen i bagaget ^^

Mölndal ja :D
Visst, kan jag la göra om det blir av :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...