Rockband vs Guitar Hero World Tour (ps3)

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
den 25e september släpps Rockband, och ganska exakt 1 månad efter så släpps nya Guitar Hero, frågan är då, vilken ska man köpa? gitarrerna ser rätt lika ut, men trummorna skiljer sig ju.. Rockband har ju 4 trummor, gh4 har 3st + 2st cymbaler (?)

såååå, vilket tar man?? :gnissla :gnissla rockband har ju funnits i snart ett år, man borde ju kunna tycka att gh4 borde vara mer utvecklat :va

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
CB1000R -09
jag skulle ta guitar hero 4. jag har testat rockband och tyckte inte det var så bra.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Tycker både trummor och gitarr ser bättre ut på Guitar Hero. Den nya GH-gitarren har ju nån slidebar nedanför knapparna som såg ganska rolig ut. Jag väljer då Guitar Hero iaf.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jag blir så j-a förbannad på Rockband nissarna så jag tänker av ren princip inte köpa
spelet. Det har ju funnits ute i staterna sedan 20 november...
Så mina pengar går till guitar hero gänget.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag undrar en sak.

Massvis med folk lägger ner massvis med tid på att spela såna där gitarr-data-spel.
Och lär sig bli väldigt duktiga på många riktigt krävande knapptryckningar.

Varför lär man sig inte att spela gitarr på riktigt istället?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Finns inget som säger att man måste tycka det är roligt att spela gitarr för att man tycker det är roligt att spela Guitar Hero. Det är rätt så stor skillnad. Dessutom tar det år att bli bra på gitarr, Guitar Hero kan man bli bra på efter nån vecka.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag köpte en gitarr efter att spelat GH en del. Kanske inte bara därför och jag rekommenderar ingen att köpa en riktig gitarr för att det sklle vara roligare eller "bättre". Gitarr ska man köpa/lära sig av andra anledningar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
GH world tour alla gånger! Rockband är enligt uppgift sämre på alla sätt.
För övrigt, någon som har sett ett releasedatum på GH Metallica?

Disco

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
R1 -07

Tror att det släpptes i fredags som DLC på xbox live och motsvarande till ps3eller nåt liknande. Om det nu var låtarna från deras nya skiva du syftade på. Försökte läsa mig till om det skulle släppas som separat spel men det verkar inte så.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
GH world tour alla gånger! Rockband är enligt uppgift sämre på alla sätt.

Jag läste att det skulle bli nästa år, fast jag har inte sett nånting officiellt.

Försökte läsa mig till om det skulle släppas som separat spel men det verkar inte så.

Vart läste du det? Det har ju stått i tidningar att det är bekräftat iaf.

Om inte så förstår jag inte varför just Trapped Under Ice ska vara med i Guitar Hero: World Tour. Det måste ju vara deras kanske okändaste låt. Min teori är iaf att dom tog med den för att dom har sparat dom kända låtarna till GH: Metallica.

Last edited:

Disco

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
R1 -07
Vart läste du det? Det har ju stått i tidningar att det är bekräftat iaf.

Om inte så förstår jag inte varför just Trapped Under Ice ska vara med i Guitar Hero: World Tour. Det måste ju vara deras kanske okändaste låt. Min teori är iaf att dom tog med den för att dom har sparat dom kända låtarna till GH: Metallica.

Hörde det på radion den 12e september, samma dag som release. Jag och en jobbarkompis började leta på nätet och hittade lite info på dels Metallicas hemsida och på lite andra ställen. Länken nedan bekräftar det samt att det står att låtarna är komplatibla med gh: world tour...

http://www.joystiq.com/2008/09/08/metallicas-death-magnetic-album-for-guitar-hero-3-this-friday/

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Hörde det på radion den 12e september, samma dag som release. Jag och en jobbarkompis började leta på nätet och hittade lite info på dels Metallicas hemsida och på lite andra ställen. Länken nedan bekräftar det samt att det står att låtarna är komplatibla med gh: world tour...

http://www.joystiq.com/2008/09/08/metallicas-death-magnetic-album-for-guitar-hero-3-this-friday/

Att dom nya låtarna skulle släppas som nedladdningsbara visste jag redan. Jag pratar om ett spel med låtar från hela karriären. Det står inget om det där.

Det är detta spel jag pratar om: http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_Hero:_Metallica

Jag tror för övrigt att spelet kommer bli svårt som fan. Har kollat lite på hur dom nya låtarna ser ut och det är nog bara att börja träna om man ska klara dom. Jag tror inte att deras gamla alster är lättare. Jaja, ser fram emot spelet iaf.

Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Jag undrar en sak.

Massvis med folk lägger ner massvis med tid på att spela såna där gitarr-data-spel.
Och lär sig bli väldigt duktiga på många riktigt krävande knapptryckningar.

jag lirar bara gh på förkrök med polarna :D
skulle bli rätt trångt hemma om man hade några gitarrer och ett trumset, å grannarna ska vi inte snacka om :näsblod

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Har spelat igenom GH Worl Tour nyss, det var riktigt kul, spelade tillsammans med sambon som fick sitta och trumma, det var ingen mic med i vårat paket så jag har ringt och klagat :/. Ska bli kul att testa köra igenom som vocalist ;)
Startade en karriär som trummis på hard och det var fan svårt, medel fixade jag de flesta låtar på men kom bara till första "encore" på hard så var det kört, får träna mer :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024