RoH camp på Knudan 1/6 med Sydskanes Emse

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag förstår precis. Jag kommer fortsätta köra med er så vi kanske kan få in lite mer till nästa år. :fyllisar
Är du och Snaggis inte medlemmar?
Jodå, klart vi är. :fakta
Kanon! Men som medlem i föreningen kan du väl inte köra med "er", du kör ju med "oss", du är ju en del av föreningen och har samma rättigheter/skyldigheter som alla andra?

Det jag egentligen vill belysa, eller fråga, är hur vi kan få till en klubbkänsla inom Sydskanes Emse? Få här skriver väl att "jag kör TT med er" utan det blir väl att "vi (RoH) kör TT"?

Jag vet att många med dig faktiskt inte känner sig som en del av föreningen utan ser allt som "vi" och "dom".
Detta är inte bra! Jag skulle uppskatta om jag fick förslag eller förklaringar på varför det är så här? Är det ett beteende från de som bär orange tröjor eller något annat som gör att folk känner så?

P.S. http://www.sporthoj.com/forum/showt...edlem-11582!&p=5556340&viewfull=1#post5556340 D.S.

Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Kanon! Men som medlem i föreningen kan du väl inte köra med "er", du kör ju med "oss", du är ju en del av föreningen och har samma rättigheter/skyldigheter som alla andra?

Det jag egentligen vill belysa, eller fråga, är hur vi kan få till en klubbkänsla inom Sydskanes Emse? Få här skriver väl att "jag kör TT med er" utan det blir väl att "vi (RoH) kör TT"?

Jag vet att många med dig faktiskt inte känner sig som en del av föreningen utan ser allt som "vi" och "dom".
Detta är inte bra! Jag skulle uppskatta om jag fick förslag eller förklaringar på varför det är så här? Är det ett beteende från de som bär orange tröjor eller något annat som gör att folk känner så?

P.S. http://www.sporthoj.com/forum/showt...edlem-11582!&p=5556340&viewfull=1#post5556340 D.S.

Jag förstår. Om ni vill ändra lite på det så ta och gör en liten presentation på första mötet på dagen. Där ni förklarar vad NI (SSEMSE) vill få ut av organisationen/klubben. Och lyft fram att det är precis som du säger, NI vill att det ska bli OSS. T.ex genom att folk får komma med förslag och feedback etc. Kanske anordna något utanför banan, grillkväll till självkostnadspris eller vad som helst.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag förstår. Om ni vill ändra lite på det så ta och gör en liten presentation på första mötet på dagen. Där ni förklarar vad NI (SSEMSE) vill få ut av organisationen/klubben. Och lyft fram att det är precis som du säger, NI vill att det ska bli OSS. T.ex genom att folk får komma med förslag och feedback etc. Kanske anordna något utanför banan, grillkväll till självkostnadspris eller vad som helst.
Bra ideér, helt i linje med vad jag själv tycker! :fyllisar
Låt oss börja här o nu!

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Vem kommer att vara depåchef på fredag? Tänkte komma förbi och testa mina färdigheter som fotograf.
Inte för att vara sån men vad spelar det för roll vem som är DC? :va
Du är välkommen oavsett vem/vilka som håller i flaggan, det är bara att läsa igenom reglerna, skriva under och kvittera ut en väst.

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
1. Maverick
2. Jester, Trajja - Sveriges Jerusalem
3. What the HEK, Beemer - Tjôtelabôrj
4. Andre
5. Ripster
6. Snaggis
7. BGI
8. Texmex (blå)
9. GT (VIT) - Nu sitter det slicks och däckvärmare på så den här gången hoppar jag ICKE ner till röd. :hihi

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Som det ser ut nu så får vi lägga på regndäcken,,:tummenupp
1. Maverick
4. Andre
5. Ripster
6. Snaggis
7. BGI
8. Texmex (blå)
9. GT (VIT) - Nu sitter det slicks och däckvärmare på så den här gången hoppar jag ICKE ner till röd. :hihi

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
paintball.. alla mot vbk. :hoppa nä men för att det ska bli en mer "klubb-känsla" behövs nått mer än bara bankörningen. ssemse hade lika gärna kunnat vara ett företag som sålde bankörningar. varför inte se om folk är intresserade av att gå ihopa å hyra stugorna på knudan dagen innan å grilla/ljuga sönder sig själv (var ju hur trevligt som helst när vi gjorde det inför nån bkk). gå ihopa med nån ÅF å arrangera meck-dag osv.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
paintball.. alla mot vbk. :hoppa nä men för att det ska bli en mer "klubb-känsla" behövs nått mer än bara bankörningen. ssemse hade lika gärna kunnat vara ett företag som sålde bankörningar. varför inte se om folk är intresserade av att gå ihopa å hyra stugorna på knudan dagen innan å grilla/ljuga sönder sig själv (var ju hur trevligt som helst när vi gjorde det inför nån bkk). gå ihopa med nån ÅF å arrangera meck-dag osv.
Jättebra med ideér!
Ni vet kanske att sydskanes Emse har en marknadsföringsgrupp? Vi tar väldigt gärna emot mer förslag på vad vi skall göra för att synas mer, få fler medlemmar och därmed kunna boka fler körtillfällen.

Det vi gjort hitintills:
Satt upp tavlor / planscher hos i stort sett alla MC-handlare i Skåne.
Varit delaktiga i däckseminariet på Racehouse i Malmö ihop med Michelin
Varit på Honda MC - Bröderna Nilsson när det var MC-dagarna, delat ut info och pratat strunt.
Haft tält och delat ut information vid STCC-tävlingen på Knudan
Erbjudit rabatt på entrébiljetterna till STCC, "gå två, betala för en".
Haft tält och delat ut information på Sjöborakan, detta fortsätter framöver.

Som sagt, vi tar gärna emot ideér

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Väntar med att kränga på regnsulorna tills på torsdkväll.. Göttigare o ha 2set slicks på ju..
Stickers kan fixas..

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Har ni möjlighet till att trycka upp stickers? Perfekt att få ett sådant när man ändå blir indelad i sin grupp och klistermätken är alltid kul att pynta hojen med :)
Vem ska vara depåchef?
Stickers skall enligt uppgift redan vara på G. De kommer så vitt jag hört att säljas till självkostnadspris (en ringa summa alltså).
Svalan och -=P-son=- är depåchefer på fredag.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Väntar med att kränga på regnsulorna tills på torsdkväll.. Göttigare o ha 2set slicks på ju..
Stickers kan fixas..
Jag undrar om ni inte redan är lite inblandade i det där... Eller så har jag blandat kåddarna med morötterna. :crash

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
1. Maverick
4. Andre
5. Ripster
6. Snaggis
7. BGI
8. Texmex (blå)
10. Anderzz

Som det ser ut nu så får vi lägga på regndäcken,,:tummenupp
Stickers kan fixas..
Du kan skita i att kränga däck :fakta
120601.jpg

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
1. Maverick
4. Andre
5. Ripster
6. Snaggis
7. BGI
8. Texmex (blå)
10. Anderzz

Du kan skita i att kränga däck :fakta
View attachment 362620

Gött !!:tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM