Rolig hoj me billig försäkring?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hypermotard 1100 / 1100 S såklart !

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har du testat att prata med försäkringsbolaget om att din hoj är ombyggd och inte har några dyra kåpor som kan gå sönder vid olycka. Har inte gjort det själv, men har haft funderingar på det. Borde ju rimligen göra skillnad med tanke på att när jag kollat och jämfört Mille mot Tuono, så är Tuono alltid billigare i försäkring.

Pumbaa

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BMW K1200 S - Max Pro 250-08 Dirt Bike
Har ägt 17 hojar många r-hojar, men är klart nöjdast med min k1200s ruskigt
bra på det mesta, 168hk räcker långt om man inte heter rossi, kör lätt 70 mil på en dag, och det bästa 5220:- helår helförsäkring, och bara 2000 i självrisk.

falco

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
aprilia tuono r
Aprilia Tuono -06 får jag betala 5200 hel/helår.Med smc rabatt på 10%.
Hos bilsport &mc.
Skulle jag vilja ha bara trafik så kostar den endast 1600 helår.
som hittat :tummenupp

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
Hyosung GT650R

Gör som jag gå mot strömmen. alla gnäller på de udda märkena...men jag köpte mig en Hyosung GT650R fräckt utseende och går förbaskat bra.
De nya 09.orna har dessutom insprut istället för förgasare.
Köpte min ny 2007. betalar 2800:- hel/hel är 35+ (moderna Försäkringar)

Visst inte lika rolig som en gixxer eller en R1 men dock en tillräckligt bra hoj.

Mitt förslag :yoparty

Kommer väl att bli nerbombad med skitinlägg om hur kassa dom e osv... men det kan jag stå ut med.... smaken är ju som baken delad..

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Gör som jag gå mot strömmen. alla gnäller på de udda märkena...men jag köpte mig en Hyosung GT650R fräckt utseende och går förbaskat bra.
De nya 09.orna har dessutom insprut istället för förgasare.
Köpte min ny 2007. betalar 2800:- hel/hel är 35+ (moderna Försäkringar)

:rofl:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Har dom insprut?! Hyosung kommer lätt vinna SB i år. :gnissla

Men seriöst:
En hoj jag funderar starkt på att köpa själv är Yamaha XT 660 X. Nästan vidrigt billig i försäkring (4300kr/år Hel.) och verkar gå rätt bra, om än jag inte hunnit provköra någon än.

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
Har du testat att prata med försäkringsbolaget om att din hoj är ombyggd och inte har några dyra kåpor som kan gå sönder vid olycka. Har inte gjort det själv, men har haft funderingar på det. Borde ju rimligen göra skillnad med tanke på att när jag kollat och jämfört Mille mot Tuono, så är Tuono alltid billigare i försäkring.

Nä, det har jag inte kollat upp, men det var en intressant tanke!

Jag har Folksam nu. 700kr/månad för halvförsäkring när jag har den i trafik, och 89kr/månad i garageförsäkring när den är avställd. Bli typ 4700kr för hela året (då jag kör ca:6mån/år). Rätt ok tycker jag.

Jag hade en zx10r tidigare. Då ringde jag runt och kollade upp helförsäkring. Jag fick det ena fantastiska erbjudandet efter det andra, och började spontanblöda näsblod, fick nervösa ryckningar i vänster ansiktshalva samtidigt som jag attackerade försäkringshandläggarn med okontrollerade skrattanfall.
Det blev ingen helförsäkring då heller

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jo det är dem jag har, tror dem har bara 2 olika alternativ - antingen storstan eller inte:tummenupp

Jag skulle få betala samma pris med ducceklubbens rabatt, bor inte i storstan. Men jag valde den dyrare försäkringen för att slippa så extremt hög självrisk för risken att krascha är ganska så stor med denna hoj :D Räcker ju att bula till avgassystemet så är 3000:- i självrisk billigare än nytt system...

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Du kan få köpa min gamla nsr 125 från -98.. 500 hel/hel (På pappa 40+, men det är ändå löjligt^^)

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
Du kan få köpa min gamla nsr 125 från -98.. 500 hel/hel (På pappa 40+, men det är ändå löjligt^^)

Den uppfyllde iallafall kriteriet "billig försäkring".
Sen vette fan om det är så lattjo att gå ner från 1liter, till 1deciliter :D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...