Rolig hoj men inte nyare än -87....

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Finns det alls en gsxr750 -85 kvar att tillgå?

Verkar vara svåra att hitta.

Jag har en stående i garaget som är till salu dock har den skabbiga och lagade kåpor, det skramlar en del om motorn men det är nog bara justering av kamkedjesträckaren som behövs (hoppas jag). Bromsar fungerar bra och och den går bra, rutan är tyvärr spräckt. Så det finns men det duggar ju inte så tätt om dom.

Tommy.exe

Guest
Jag har min försäkring på Trygg hansa.. kostar mig 2000 i mån om jag har den påställd, men det fina är att jag behöver bara ha den påställd när jag kör så jag kan ställa av den om jag inte ska köra på några dagar.. då övergår det automtiskt i garageförs på 102 kr/mån (brand/stöld). Finns säkert billigare förs-bolag åxå.

Edit: Ja det där rörde jag ihop lite... men du fattar nog :p

Klart den ska vara påställd när ja kör.. hehe

micke salmi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
suzuki 1200 bandit -99 suzuki 1100es-83
suzuki bandit 600-1200 är de något fel på dessa hojar jag betalar 360 kr i månaden i hel försäkring för en bandit 1200 -99 och jag är +40

Last edited:

eorembe

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Daytona 675 -06, KTM 950 Adventure
Har kollat lite andra försäkringsolag och kommit fram till att det allt går att ha en nyare hoj(kors i taket;))
Vad tror ni om en bandit? :)
http://www.blocket.se/vi/12628125.htm?ca=16_s

Banit e de inge fel på men köp min FZR 600 istället. Står och samlar damm i garaget sen jag köpte gixxer 750. FZR e en perfekt första sporthoj. Du hänger med bra med de stora hojarna men den e billig att försäkra:tummenupp

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
hur mycket ska man ge för den då och hur vet man om mätarställningen stämmer?

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Är 29år nu o tog kortet förra året. Hade en CB750 -99 då som jag gav ca 3500:- trafik/helår. Kanske inte världens roligaste hoj men helt ok som första hoj och mkt lättkörd. Den har ju en ganska klassik design (sett likadan ut i 30år). Sen när du går över tretti gränsen så är dom ganska lättsålda och har knappt sjunkit något i värde.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3112163 Inte många..... men jag inbillar mej att det är mindre underhåll på en nyare hoj framför en äldre.
Nja, det är snarare mer underhåll på en ny, hur många services är det inte som ska göra för att garantin t.ex ska gälla? :va

Man får ju räkna bort olja/filter/däck/drivpaket och då är det inte mkt underhåll att prata om. Klart att hojar rasar, både nya som gamla men just dom tidiga oljekylda gsx-r motorerna är ju kända för att tåla det mesta, finns ju en anledning till att folk väljer dom till sina turbobyggen :)
Sen går det att svänga med dom, men det går dock inte att jämföra med en ny hoj som har 15-20 års utveckling :)

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Är 29år nu o tog kortet förra året. Hade en CB750 -99 då som jag gav ca 3500:- trafik/helår. Kanske inte världens roligaste hoj men helt ok som första hoj och mkt lättkörd. Den har ju en ganska klassik design (sett likadan ut i 30år). Sen när du går över tretti gränsen så är dom ganska lättsålda och har knappt sjunkit något i värde.

Vilket försäkringbolag?

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
måste vara 20 år gammal :/
då är det iofs bara Bilsport & mc jag kollar förs. på

En FZR 1000-87 ska jag kolla upp :)

För mig. Bara Trafikförsäkring hos bilsport & mc strax över 20 k!
hos trygghansa fick jag halvförsäkring för 6500-6800/år. Så dom är långt ifrån bästa försäkringsbolaget. (det var de värsta när jag kollade)

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Jo jag har också upptäckt att de är bland de dyrare, Trygg&hansa verkar vara billigast för mig just nu

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
då kan du ha råd med en sån nästan ny (gammal) häck som jag isf. Mer pengar till hojen mindre till det man inte har kul utav.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
För mig finns bara ett märke när det gäller oldskool: Suzuki. Både gsx och gsxr 1100 är normalt sett enormt slitstarka hojar och generellt bättre köp än tex fzr 1000 (iaf första årsmodellen) och Kawas gpz 900/1100. Det är ingen hemlighet att kawa hade kvalitetsproblem under 80-talet på många av sina större modeller.

Problemet är att hitta ett fint ex till vettiga pengar. Gsxr 750/1100 av de första årgångarna är sällsynta och det vet ägarna om...de brukar värdera sina hojar rätt högt (jag vet en...:rolleyes: ) Och att köpa något omlackat sönderkört skit för 10000 och tro att man kommer undan "billigt", då lurar man sig själv.

Last edited:
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...