Rolig men låg hoj till en kort men busig tjej?

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
S4 FOGGY
Mogge70 skrev:
Det har jag inte, men hört av andra som har eller haft Ducce.
Ber om ursäkt om jag trampat på någon öm tå.

:) Ingen större fara men man ska ta saker man hör med en nypa salt
Ok att 4 ventilarna är dyrare i service men 2 ventilarna
kostar inte så mycket att serva
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Körde en kle 500 -92 igår! Den var högre än vx:en som jag förut tyckte va hög, men det gick hur bra som helst! Nu vågar jag nästa börja drömma om en duke igen! Någon som vet hur hög kle:n är? Kollade på bikez.com men den uppgiften fanns inte med... :-(
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lilltryne skrev:
Körde en kle 500 -92 igår! Den var högre än vx:en som jag förut tyckte va hög, men det gick hur bra som helst! Nu vågar jag nästa börja drömma om en duke igen! Någon som vet hur hög kle:n är? Kollade på bikez.com men den uppgiften fanns inte med... :-(

tror ktm,n ska va ca 5 cm högre men de bero ju på hur slut/bra i dämparn och om den gå o ställa kanske de varierar lite.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
lilltryne skrev:
Körde en kle 500 -92 igår! Den var högre än vx:en som jag förut tyckte va hög, men det gick hur bra som helst! Nu vågar jag nästa börja drömma om en duke igen! Någon som vet hur hög kle:n är? Kollade på bikez.com men den uppgiften fanns inte med... :-(
Den nya modellen av kle 500 som kom i år har en sitthöjd på 850mm. Vet inte hur det är med de äldre dock.

Tänk även på att sitthöjden på en motorcykel brukar anges när man inte sitter på den. På t.ex. en offroad innebär det att den sjunker ner en bra bit då man sätter sig på den eftersom att offroadare brukar ha ganska mjuk fjädring.

Men sitthöjden är inte det enda som spelar roll för om man ska nå ner om man är kort. Man kan även få problem om det är en bred motorcykel. Dessutom är det sällan man hittar någon angivelse på bredden över sadeln/tanken.

Så det bästa sättet att se om du kan sitta på en Duke är helt enkelt att provsitta den och helst även provköra den.

Personligen så tycker jag att en offroad/motard är bättre lämpad för övningskörning än en glidare. Eftersom att man sitter mer upprätt på den första kategorin så är det något lättare att krypköra. :)

Men tyvär så är det få offroad/motard som man kan köra upp för tung mc på. Då måste ju cylindervolymen överstiga 700cc och effekten vara minst 35kw. T.ex. en Duke II har tillräckligt med effekt, men inte tillräcklig cylindervolym. Jag tror att en t.ex. en VX 800 klarar båda kraven.
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
lilltryne skrev:
Har varit sugen på en duke länge, de e grymt snygga! man kanske kan sänka dem?


Duke är en kanon hoj för er tjejer den vibrerar som satan, så det blir nog inte bara kul utan skönt oxå :tungan .
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
lilltryne skrev:
Är helt kär i en er-5:a från 98, den passar perfekt under mig! Men... Det är ju inte mycket motor i den.... :-(

Vet ni någon annan hoj som har ungefär samma sitthöjd men som är lite roligare o köra? Är lite sugen på en motard oxå, finns det låga sånna?

Bara för den inte har mkt motor så behöver inte det betyda tråkig.
Har en från 2001 och jag har vart kär sen första ögonblicket.
Visst, kan du köra t.ex. en 750 fullt ut, så köp då hellre en sån.
Annars tycker jag som du, ER5 eller så skulle jag kunna tänka mig en SV650s :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top