Rolig nakenhoj?

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Gå testa en Superduke, om du inte kommer överens med den, så är det helt enkelt fel på dig, och inte hojen;) Den är en dröm att köra. Roligare 1000cc hoj finns inte att köra. Inte på denna planeten eller någon annan. Grym motor i kombination med övergrym chassi, fjädrings komponenter och bromsar som är sjukt grymma. Den svänger bara du tänker tanken. Sen måste man ha akra. Bara att höra tvinnen mullra är underhållande nog. Sen att det skjuts ut eldlågor från burkarna är ju rätt schysst det med. Allt detta UNDER 90k kr.

Edit: Glömde ergonomin på hojen. Så jävla skön körställning. Allt känns så klockrent när man sätter sig på hojen. Så, nu räcker det med SD hyllningar för dagen;)
Är det inte Duken som har en tendens att inte klara många mil utan haveri? Har för mig jag läste det på superduke delen här på forumet.

Jag själv va intresserad av en men blev avskräckt av att dem elingt källa inte håller :(

Får bli en buell så fort jag hittar en bra till salu :)

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Är det inte Duken som har en tendens att inte klara många mil utan haveri? Har för mig jag läste det på superduke delen här på forumet.

Jag själv va intresserad av en men blev avskräckt av att dem elingt källa inte håller :(

Va?:confused: Jag har då aldrig hört något sådant. Iallafall inget som inte gäller för andra hojar heller. SuperDuken har väl från 05 till 06 modeller haft några små irriterande fel. Men alla de grejerna borde sedan länge vara fixade.
Jag är en person som i vanliga fall är jäkligt nojig med grejer som inte håller och har inte haft något att anmärka på vad gäller min hoj, förutom att den slurpar i sig en del olja, men så länge den rullar klockrent så skiter jag i det.
Hade problem med att batteriet dog och inte ville funka, men gissa vems fel det var?:gnissla

Så Buell har bra kvalitet då?:)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

Nu tror jag du har blandat ihop de två hojarna...

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Finns ju en tråd där vevstaken gått ur blocket där typ alla menade att stakarna var dåliga på dom något äldre dukarna.

Har aldrig hört talas om något sådant massfel på SD oavsett årsmodell? För det är väl inte någon enstaka exemplar det har hänt som du menar? Tyckte mig vara ganska påläst vad gäller detta och det är nog första gången jag har hört om det.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Finns ju en tråd där vevstaken gått ur blocket där typ alla menade att stakarna var dåliga på dom något äldre dukarna.

Precis den jag menade. Det menas i den tråden att en duke inte går mer än 2000mil. Ska försöka hitta den.

Buell är måhända inte kvalitet men ojoj vilken syn för ögat. ;)

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ja, för tusan köp en Superduke eller en Ducce.
Aprilia går bara sönder åsså får man aldrig tag i reservdelar.

Låt dom nötter som åker italiensk fortsätta att vara udda figurer med taskig smak o dåligt omdömme.....:blah

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Precis den jag menade. Det menas i den tråden att en duke inte går mer än 2000mil. Ska försöka hitta den.

Buell är måhända inte kvalitet men ojoj vilken syn för ögat. ;)

Kolla denna tråden. En i den tråden har kört 4600 mil med sin SD utan problem.http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=2929&postdays=0&postorder=asc&start=20
Vilket den borde göra?
2000 mil, tror du blandar ihop hojar som Para har påpekat.
Ska ha min Superduke tills den har gett upp, och kan garantera dig att det inte blir vid 2000 mil.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Du har blandat ihop den gamla duken med Superduken Robbin. Inte samma cyklar

Det stämmer nog bra det. Jag tar för givet att det skiljer sig en hel del mellan dessa hojar?

För övrigt så är superduken galet snygg och hade ekonomin tillåtit mig så hade jag nog haft en :=)

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Hmm börjar bli ett gäng sånna här trådar nu!:gnissla

Kolla triplen eller duken...båda är bäst!:yoparty
Gå och prova så vet du vilken du vill köpa..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0