Roliga aktiviteter i LA?

toksmurfen75

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2009
Hoj
Suzuki DL 1000 V-Strom -05
Det är max 6st jaktvapen om du inte kan styrka behov av fler vapen än det, och när det gäller pistol så är det inte bara en tävling utan du måste också skjuta 3st guldserier d.v.s. 47poäng av 50 möjliga.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Gold´s gym får du ju besöka!
Bra idé faktiskt. Det vore kul. Någon som vet vad det kan kosta?

Du ska göra en ANKA å gifta dig rikt som fan..å stanna kvar där i värmen.. Så de så...:yoparty
Jag ska hålla ögonen öppna efter rika kåta kvinnor.

Hyra bil e billigt, du kan få något för 10 till 20 dollar per dag.

Kunde ju vara kul o hyra en båge ett par dagar också, finns massor om du söker.

Tar en o en halv till två timmar till SD, jag gillar den byn mer än LA, mer layback. Soft o köra en weekend där nere.

Surfa, ta lektioner ett par h om du aldrig gjort det innan. Svårt o förklara för polarna varför du inte gjort det om du varit på västkusten en längre period.

Apotek o dyl kan vara kinkiga, men är du i SD tar det 20 min o korsa gränsen. TJ e en helt annan värld, tänk dig ett skitigt disneyland. Anything goes, and then some.

Antar att du sett filmen Dust to Glory ?
Mexico är väldigt liberala ang "dirtriding", har för mig där e ett par företag som utgår från TJ eller Ensenada. Säkert finns det liknande runt LA, men är inte så uppdaterad på den fronten.
Bra tips. Tackar!

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Finns det prylar som kan inhandlas billigt i USA? Typ elektronik som ryms i bagaget.
iPhone.

32gb 3GS får du betala $299 för, ungefär 2100 spänn alltså. Hemma kostar den cirka 9747 kr enligt prisjakt. Det förutsätter förstås att du jailbreakar den och allt sånt men är du någorlunda teknikvan kan du spara mycket pengar.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
iPhone.

32gb 3GS får du betala $299 för, ungefär 2100 spänn alltså. Hemma kostar den cirka 9747 kr enligt prisjakt. Det förutsätter förstås att du jailbreakar den och allt sånt men är du någorlunda teknikvan kan du spara mycket pengar.
Detta ska kollas upp! :tummenupp Visserligen har jag en ganska ny mobiltelefon men jag kan ju alltid sälja den om jag beslutar mig för att inte behålla den.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hör efter med polarna ifall de är intresserade av att köpa lite elektronik, hjälmkameror, iPhones, osv.
Sen skickar du iväg sakerna med med någon budfirma och tjänar storkovan.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Bra idé faktiskt. Det vore kul. Någon som vet vad det kan kosta?

Jag ska hålla ögonen öppna efter rika kåta kvinnor.

Bra tips. Tackar!

Det är ju ett vänligt gym så det kan inte vara några stora pengar det handlar om . tänk på att det är en kedja nu så det är gymmet på Venice Beach där du kan träna i samma lokaler som arnold!

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Hör efter med polarna ifall de är intresserade av att köpa lite elektronik, hjälmkameror, iPhones, osv.
Sen skickar du iväg sakerna med med någon budfirma och tjänar storkovan.

Nackdelen med budfirmorna är att du med största sannolikhet åker på tull avgifter mm. Bättre att köpa en extra resväska och ta med det hem.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
iPhone.

Kräver de inte att du tecknar ett AT&T abb numera?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Kräver de inte att du tecknar ett AT&T abb numera?

Jag vet inte hur det fungerar just nu, men när jag köpte mina så var telefonerna bundna till AT&T. Precis som en del 1kr mobiler här hemma är bundna till Teila.

Men abonnemanget aktiverades via iTunes när man dockade telefonen vilket man kom runt genom att trycka på typ "Activate later", körde ett unlock + jailbreak program och sen byta simkort till mitt vanliga svenska.

Har dom bytt system så att man måste aktivera abonnemanget direkt vid köp eller liknande verkar det krångligare men googlar man lite hittar man säkert en lösning på det med.

Du kan alltid fråga i butiken om du kan göra en "home activation", dvs. från iTunes.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag vet inte hur det fungerar just nu, men när jag köpte mina så var telefonerna bundna till AT&T. Precis som en del 1kr mobiler här hemma är bundna till Teila.

Men abonnemanget aktiverades via iTunes när man dockade telefonen vilket man kom runt genom att trycka på typ "Activate later", körde ett unlock + jailbreak program och sen byta simkort till mitt vanliga svenska.

Har dom bytt system så att man måste aktivera abonnemanget direkt vid köp eller liknande verkar det krångligare men googlar man lite hittar man säkert en lösning på det med.

Du kan alltid fråga i butiken om du kan göra en "home activation", dvs. från iTunes.

Vet inte när du köpte lurarna men mig veterligen så har de ändrat så du måste aktivera luren i affären just för att så många turister var där och köpte på sig för att sen "aktivera" hemma.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Santa Monica pier firar 100år i år.
Santa Monica har en fin strand ut mot stilla havet.
http://www.santamonicapier.org/

Las Vegas, jaa, vad finns det inte att säga om LV, tyvärr tar det en stund att bila men det är inte svårt och har du ett par dagar ledigt så kan det vara värt det., annars går det buss och flyg också.

San Diego är som redan sagts ett skönt ställe.
Beror lite på vad du är intresserad av förstås men Balboa Park är schyst med utställningar och en mängd museer, kan rekommendera, SanDiego Air & space museum och Automotive museum.
Säger du till gubbarna som volontärjobbar där att du kommer från Sverige så kommer de skrika HASKAVARNA åt dej, det betyder Husqvarna på Svenska och de kommer hävda att det är världens bästa mc, det hjälper inte att säga att den inte är Svensktillverkad längre, de lever i 60-70 talet och då var det nog så, hehe.
http://www.balboapark.org/
http://www.balboapark.org/in-the-park/detail.php?OrgID=14
http://www.balboapark.org/in-the-park/detail.php?OrgID=16

Det pensionerade hangarfartyget och numera museum, USS Midway är klart fränt. http://www.midway.org/

Sen har du Sea World med delfin och späckhuggar shower, helt sjukt hur smidiga de där stora rackarna är, man får klappa rockor också ;)
http://www.seaworld.com/sandiego/

Old town San Diego är fint att knalla runt i.
http://www.oldtownsandiegoguide.com/

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras