Roliga saker bara väldigt sparsamma personer gör

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ok, är det 1% så vette fan om det ens är värt att ändra till betalning med kreditkort...

Jo men det är ju bättre än inget, jag kan iaf få ut typ nån kaffemaskin,massa annat och typ 6st 2kg brandsläckare i år...haha - plockat ut en helvass surfplatta en gång t.ex.
Dyrare grejer som senaste Iphohen kräver att man har kortgenomgång på 500k per år för att få gratis.

Men man få lite småskit som är värt en del iaf

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Om jag e på en lunchresturang och får en burkläsk, så tar jag med mig burken när jag går. E det snålt?
Nej, det är stöld...
Nej, då får dom skylla sig själva om dom inte lagt på panten.

Det finns väl inget som säger att de måste ta ett så lågt pris på läsk för de som äter på plats att de går back på drickan om de inte pantar burk/flaska efter kunden har gått?

Är du ens säker på att det räknas som stöld?
Normalt räknas det inte som stöld att ta hem en produkt man har köpt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det finns väl inget som säger att de måste ta ett så lågt pris på läsk för de som äter på plats att de går back på drickan om de inte pantar burk/flaska efter kunden har gått?

Är du ens säker på att det räknas som stöld?
Normalt räknas det inte som stöld att ta hem en produkt man har köpt.

Du köper väl inte tallriken maten kommer på?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Du köper väl inte tallriken maten kommer på?

Porslin, glas och vanliga bestick brukar normalt avses diskas och återanvändas av restaurangen.

Engångsförpackning som de formar som finns för hämtmat, papptallrikar, plastbestick och burkar/flaskor/pappförpackningar för dryck som försäljningsstället inte avser diska och återfylla själva brukar det normalt inte finnas någon skyldighet att återlämna till stället där mat/dryck köptes. (Oavsett om de köpts på restaurang, livsmedelsaffär eller andra ställen som säljer ät och/eller drickbara artiklar).

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
IMG-20160909-WA0003_zpso3a9sssz.jpeg

Beställde jag nya p-ändor när jag skulle byta styrväxel? Då jag visste att chansen att få bort dem helskinnade var rätt försumbar?

Näe, det hade ju kostat 150€ till....

:gnissla Någon som har några på hyllan jag kan hämta i helgen? :näsblod

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Kredit, kort, återbäring bla bla bla - hiva upp cash och pruta, ingen nasare kan motstå rena ospårbara pengar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Porslin, glas och vanliga bestick brukar normalt avses diskas och återanvändas av restaurangen.

Engångsförpackning som de formar som finns för hämtmat, papptallrikar, plastbestick och burkar/flaskor/pappförpackningar för dryck som försäljningsstället inte avser diska och återfylla själva brukar det normalt inte finnas någon skyldighet att återlämna till stället där mat/dryck köptes. (Oavsett om de köpts på restaurang, livsmedelsaffär eller andra ställen som säljer ät och/eller drickbara artiklar).

Rullar du iväg ölfatet efter en utekväll?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning