Också vid avhåmtning?
Nej, då får dom skylla sig själva om dom inte lagt på panten.
Också vid avhåmtning?
Va, hur funkar det? Oh God jag älskar US.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Men ingen återbäring!Jag har Eurocard, ingen köpgräns, rabatt på bl.a drivmedel, fritt att dela upp räkningen osv.
Ok, är det 1% så vette fan om det ens är värt att ändra till betalning med kreditkort...
Om jag e på en lunchresturang och får en burkläsk, så tar jag med mig burken när jag går. E det snålt?
Nej, det är stöld...
Nej, då får dom skylla sig själva om dom inte lagt på panten.
Det finns väl inget som säger att de måste ta ett så lågt pris på läsk för de som äter på plats att de går back på drickan om de inte pantar burk/flaska efter kunden har gått?
Är du ens säker på att det räknas som stöld?
Normalt räknas det inte som stöld att ta hem en produkt man har köpt.
Du köper väl inte tallriken maten kommer på?
Kredit, kort, återbäring bla bla bla - hiva upp cash och pruta, ingen nasare kan motstå rena ospårbara pengar.
Porslin, glas och vanliga bestick brukar normalt avses diskas och återanvändas av restaurangen.
Engångsförpackning som de formar som finns för hämtmat, papptallrikar, plastbestick och burkar/flaskor/pappförpackningar för dryck som försäljningsstället inte avser diska och återfylla själva brukar det normalt inte finnas någon skyldighet att återlämna till stället där mat/dryck köptes. (Oavsett om de köpts på restaurang, livsmedelsaffär eller andra ställen som säljer ät och/eller drickbara artiklar).
Kredit, kort, återbäring bla bla bla - hiva upp cash och pruta, ingen nasare kan motstå rena ospårbara pengar.
Oftast mer rabatt än bara momsen.KUMRIF
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |