Roliga & Tänkvärda citat-tråden.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag får nästan analklåda nu när jag försvarar Romson, men det där är bara en insändare. Lika mycket fakta i det som i Aftonbladet. Hon var felciterad. Flera uttalanden som klipptes ihop av "Björn".

Man hoppas ju att du har rätt. För vi kan väl inte betala henne lön redan innan. Gör hon såna uttalanden så borde hon bli ersättningsskyldig det hon hunnit få i lön som Vice statsminister.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag får nästan analklåda nu när jag försvarar Romson, men det där är bara en insändare. Lika mycket fakta i det som i Aftonbladet. Hon var felciterad. Flera uttalanden som klipptes ihop av "Björn".
Håller med föregående talare, jag hoppas att du har rätt.
Analklåda finns det salva för på Apoteket :fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Kolla in gråtvideosarna på Romson på youtube, det var precis det hon sa mellan hulkningarna, men kanske inte ordagrant som skrivet i tidningen.

Bara för att du försvarade henne är det rätt åt dig om du får analklåda, på insidan :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kolla in gråtvideosarna på Romson på youtube, det var precis det hon sa mellan hulkningarna, men kanske inte ordagrant som skrivet i tidningen.

Bara för att du försvarade henne är det rätt åt dig om du får analklåda, på insidan :D

Ja, det var inget hon sade själv direkt, men det är väl en möjlig parafrasering av hennes idoga hulkande där hon stod och cirkelrunkade sig själv i den största offerkoftan hon kunde hitta.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Raffe Sayed har många bra. Den bästa har jag i min signatur.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Att säga det i egenskap av politiker är inte så lysande.
Men på ett personligt plan gillar jag själva citatet i sig.

Det knyter an till He rik's citat
"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore, all progress depends on the unreasonable man."

Tycker inte det är något fel med att ha drömmar och visioner, även om man inte lyckas förverkliga allt.

If you aim at nothing, you will hit it every time.
Zig Ziglar

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
Att säga det i egenskap av politiker är inte så lysande.
Men på ett personligt plan gillar jag själva citatet i sig.

Det knyter an till He rik's citat

Tycker inte det är något fel med att ha drömmar och visioner, även om man inte lyckas förverkliga allt.

If you aim at nothing, you will hit it every time.
Zig Ziglar

Fast den väsentliga skillnaden mellan He rik's citat och Romsons är att He riks citat är genomtänkt och fyndigt, Romsons dito helt enkelt är sprungen ur ren och skär dumhet, precis som det mesta som kommer ur hennes mun.

Men så kan man ju kolla på hennes potentiella efterträdare ser ut... Ska vi ha den fan på ministerpost i Sverige!? Med hårturban? Finfint!
bc27bc1ec5d614ee2d7a1c5a5621d0d7.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåja, verkligheten är ju onekligen ett bekymmer.
Jag röstar för att vi avskaffar den helt!

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
"Well kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is not to try" - Homer Simpson.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"Well kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is not to try" - Homer Simpson.

"Trying is the first step towards failing"

"Just becouse i don't care it doesn't mean i don't understand"

"Homer no function beer well without"

Skall vi räkna upp alla bra Homer Simpson citat kan nog sh behöva en ny server inom en snar framtid. :)

Smagatusk

Guest

Skall vi räkna upp alla bra Homer Simpson citat kan nog sh behöva en ny server inom en snar framtid. :)

Men den förste som kommer med ett Nalleh Puh-citat bör bannas på livstid.

Smagatusk

Guest

Nä, precis. Och ska vi tillåta fulcitering av MP så ska vi heller inte ha nånting emot när representanter för SD får sina ord ryckta ur sitt sammanhang för att sätta dem i dålig dager.

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-

Min favorit är iafl.

"Alcohol. The cause and the solution to all of life's problems."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nä, precis. Och ska vi tillåta fulcitering av MP så ska vi heller inte ha nånting emot när representanter för SD får sina ord ryckta ur sitt sammanhang för att sätta dem i dålig dager.

Det görs väl dagligen?
Av journalister i svensk vänstermedia och politiker i andra partier, varför skulle inte bottenskrapet Romson tåla det?
Eller är det bara SD som ska tåla det?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...