Roligt i Borås.

leinad6

kör alltid på 6:an;)
Gick med
30 May 2008
Hoj
blå zx9r
Undrar om de händelsevis var nån från sporthoj som hade roligt me mig idag? Vi möttes vid polishuset och hade ganska:rolleyes: bra fart upp på sjöbo.
Hursomhelst var de skoj, tänkte bara kika om nån känner igen sig...

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
BMW S1000RR
Det va inte jag men det va roligt att höra att det bor folk i Borås som använder sin hoj :tummenupp

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
helt dött i borås.... gasa mellan rödljusen är la okej 1 an 140, 2 an 190 sen dags å bromsa... dom andra 4 växlarna då?

leinad6

Gick med
30 May 2008
Hoj
blå zx9r
Inte jag heller, brukar maxa på gamla R40 mot u-hamn, aldrig en bil:yoparty

Använder samma sträcka men åker på r40 från u-hamn, precis där vägen börjar, ingen bil bakåt(saftblandare) ingen bil framåt, bra sikt, bra ny väg:tummenupp

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Använder samma sträcka men åker på r40 från u-hamn, precis där vägen börjar, ingen bil bakåt(saftblandare) ingen bil framåt, bra sikt, bra ny väg:tummenupp

Om du kör av från gamla R40 strax innan Borås mor Sörbo, så har du en ny asfalterad väg som går ända till Fristad, alltid FriFart samt krokigt:yoparty

leinad6

Gick med
30 May 2008
Hoj
blå zx9r
Om du kör av från gamla R40 strax innan Borås mor Sörbo, så har du en ny asfalterad väg som går ända till Fristad, alltid FriFart samt krokigt:yoparty

Ska kollas:tummenupp
Märkte idag att de va roligt att köra till herrljunga me:yoparty
Bra asfalt, vägen går upp, ner, vänster, höger hela tiden. Sen kommer en låååång raka innan herrljunga:näsblod

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Önskar att det vore jag! :rolleyes: Men denna gången var det inte de.
Men för någon vecka sedan var det någon jag gasade med mellan knallelandsrondellen och sjöbotorg!
Gasar alltid på upp dit åker ofta från 41:an till sjöbo och då brukar man gasa om man kommer ifatt någon! Kul med folk som vill hänga på!

Dock helt fel ställe att gasa på. :rolleyes: :huvet

XXtreme

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
CBR1100XX -97
Ska kollas:tummenupp
Märkte idag att de va roligt att köra till herrljunga me:yoparty
Bra asfalt, vägen går upp, ner, vänster, höger hela tiden. Sen kommer en låååång raka innan herrljunga:näsblod

Det finns en ännu roligare väg till Herrljunga (så att du "slipper" rakan). Antar att du tog av mot Tämta ca 5-6 kmm efter Borgstena (följde 183-an). Gör inte det, kör rakt fram mot Annelund istället. I Annelund kör du rakt över väg 182 vid macken. Sträckan mellan Annelund och Herrljunga är mycket kurvig och kuperad=> skitroligt.:tummenupp

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det finns en ännu roligare väg till Herrljunga (så att du "slipper" rakan). Antar att du tog av mot Tämta ca 5-6 kmm efter Borgstena (följde 183-an). Gör inte det, kör rakt fram mot Annelund istället. I Annelund kör du rakt över väg 182 vid macken. Sträckan mellan Annelund och Herrljunga är mycket kurvig och kuperad=> skitroligt.:tummenupp

Sedan har vi kanon sträckan, Fristad (asklanda) , Bredared, Hedared, Vid infarten A-sås svänger man av mot Hindås och fortsätter sedan gamla R40 (svänger av mot Partille i Landvetter sedan Mölnycke) via sjön i Mölnycke/Mölndal till Gbg. Fri fart kan garanteras, åker gamla R40 varje dag till jobbet i Hisingsbacka, aldrig sett farbror blå:yoparty

Vi är ju några Boråsare, kanske skall ta en dag och testa varandras special sträckor ?

Last edited:

leinad6

Gick med
30 May 2008
Hoj
blå zx9r
Vi är ju några Boråsare, kanske skall ta en dag och testa varandras special sträckor ?

Låter som en bra idé, glad att ja starta den här tråden, massa nya vägar att kolla upp:tummenupp
Vi får väl samlas allihop vid centralbron å ha ett rödljusrace därifrån till herrljunga:yoparty

Önskar att det vore jag! :rolleyes: Men denna gången var det inte de.
Men för någon vecka sedan var det någon jag gasade med mellan knallelandsrondellen och sjöbotorg!

Känner mig skyldig:rolleyes:
Skoj me folk som e på!
Inga moraltanter i Borås:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar