helt dött i borås.... gasa mellan rödljusen är la okej 1 an 140, 2 an 190 sen dags å bromsa... dom andra 4 växlarna då?
Inte jag heller, brukar maxa på gamla R40 mot u-hamn, aldrig en bil
Använder samma sträcka men åker på r40 från u-hamn, precis där vägen börjar, ingen bil bakåt(saftblandare) ingen bil framåt, bra sikt, bra ny väg
Om du kör av från gamla R40 strax innan Borås mor Sörbo, så har du en ny asfalterad väg som går ända till Fristad, alltid FriFart samt krokigt
Ska kollas
Märkte idag att de va roligt att köra till herrljunga me
Bra asfalt, vägen går upp, ner, vänster, höger hela tiden. Sen kommer en låååång raka innan herrljunga
Det finns en ännu roligare väg till Herrljunga (så att du "slipper" rakan). Antar att du tog av mot Tämta ca 5-6 kmm efter Borgstena (följde 183-an). Gör inte det, kör rakt fram mot Annelund istället. I Annelund kör du rakt över väg 182 vid macken. Sträckan mellan Annelund och Herrljunga är mycket kurvig och kuperad=> skitroligt.
Vi är ju några Boråsare, kanske skall ta en dag och testa varandras special sträckor ?
Önskar att det vore jag! Men denna gången var det inte de.
Men för någon vecka sedan var det någon jag gasade med mellan knallelandsrondellen och sjöbotorg!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|