Romantiskt middagstips till i kväll?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Hej alla! Igår åt vi en så otroooligt god bouillabaisse gjord på två sorters fisk: färsk lax och färsk torsk! Saffran, egen odlad chilipeppar, buljong morot purjo samt gul lök. Toppat med skalade räkor. SÅ enkelt att ALLA kan göra det.
Vitlöksbröd till och limeaioli samt ett Chilenskt Chardonnay! Mums.
Överraska din partner nu, så får du + poäng!

Bifogat

• Bouillabaisse.jpg
    Bouillabaisse.jpg
    122 KB · Visningar: 127
Hej alla! Igår åt vi en så otroooligt god bouillabaisse gjord på två sorters fisk: färsk lax och färsk torsk! Saffran, egen odlad chilipeppar, buljong morot purjo samt gul lök. Toppat med skalade räkor. SÅ enkelt att ALLA kan göra det.
Vitlöksbröd till och limeaioli samt ett Chilenskt Chardonnay! Mums.
Överraska din partner nu, så får du + poäng!

Mjaaa, fast det är nog svårt att få till det tills ikväll, så fort växer väl inte chil? jag har nämnligen ingen hemmaväxt :/

Mjaaa, fast det är nog svårt att få till det tills ikväll, så fort växer väl inte chil? jag har nämnligen ingen hemmaväxt :/

Tramspelle! ;) Iväg med dig nu till affären!
I brist på bröd får man äta limpa. Så så - inte kinka!
Du KAN om du vill. :tummenupp

Ska det vara romantiskt krävs ju minst tre rätter:

Förrätt:
Risifrutti, valfri smak
Varmrätt:
Billys pan pizza, valfri smak
Efterrätt:
Piggelin, glöm inte att ta av papperet och lägga upp dom snyggt på en assiett för den lyxiga känslan.

Får man inte nuppa efter det så är det ändå en lycksökerska man har fått hem...

:Bugar sicken romantiker du e :)

Tack du! Man gör så gott man kan!
JAg gillar att laga mat, men en grej jag inte kunde tills nyligen vara att baka!
Shade! Då jag juu gillar bl.a morotskaka så mycket!
Numera är det en av mina paradbakverk.
Men hur lär man sig baka? Jag närmade mig 2problemet" på ett för mig känt sätt så att jag kunde relatera till något jag kände till.
jag tänkte: Det är som att blanda färg eller spackel! Följer man anvisnigarna så kan det ju inte bli fel? ;)
hehe, ja ni som kan baka vet...

Nåväl, nu var det matlagning som gällde. jag brukar ff tycka om andras bak! ;)

Tramspelle! ;) Iväg med dig nu till affären!
I brist på bröd får man äta limpa. Så så - inte kinka!
Du KAN om du vill. :tummenupp

GUW! Din brutal-proletär-realist-romantiker! :D

Du kan då få till det! *storskrattar*

Last edited:

Får man inte nuppa efter det så är det ändå en lycksökerska man har fått hem...

Jävlar vad jag måste dra hem lycksökerskor då........

DrBike du kan bjuda mig på middag valfri dag, så kan vi ha olje och portningsdiskussioner till kvällswhiskyn. Nuppandet får du dock klara dig utan:D ......

Jävlar vad jag måste dra hem lycksökerskor då........

DrBike du kan bjuda mig på middag valfri dag, så kan vi ha olje och portningsdiskussioner till kvällswhiskyn. Nuppandet får du dock klara dig utan:D ......

Fine by me!!

Har man en riktig singlemalt är sex ändå överskattat! :tummenupp

Tycker det såg ut som en spya :näsblod

Tack för dit intelligenta inlägg. Vad tycker du själv att det tillförde? Vad var ditt syfte med kommentaren? (ante mig att man inte kan lägga ut seriösa grejer eller diskutera vuxet innan nån tomte ska blajja till allt).
Fortsätt med din mat så kör jag min. Fair enough?

Tack för dit intelligenta inlägg. Vad tycker du själv att det tillförde? Vad var ditt syfte med kommentaren? (ante mig att man inte kan lägga ut seriösa grejer eller diskutera vuxet innan nån tomte ska blajja till allt).
Fortsätt med din mat så kör jag min. Fair enough?

Inget illa menat gentemot kocken :D Men en första syn gav mig intrycket av att det såg ut som en spya. Smakar säkert gott!

Jag tycker det är jättesynd att inte det här hamnade i den officiella middagstipstråden. :gråta

Hur många sådana småportioner behövs det för att bli mätt? Fem?

Vad är det med tjejer som blir fetimpade av killar som kan laga mat.
Är killar verkligen så kassa på att laga mat så att ni blir lyriska direkt nån annan än dig själv fixar middagen?
"Fixa det här så får du nuppa"

Bah...

Till trådskaparen, ser gott ut! :tummenupp
Fisk är ju överlag underskattat. En annan simpel grej är ju annars att ta t ex färsk lax å torsk, skära den i kuber. Sen skär man valfriga grönsaker och rotfrukter i likadana kuber, kryddar med favvokryddor (själv har jag "kört fast" på gurkmeja och curry atm), tjoffar på allt på en plåt med lite olja och in i ugnen.
Där i sköter ju sig allt själv, låt det bli klart och ät med nån aioli eller zatziki..
Det är gott! (se bild)

Ikväll blir det helleflundra :tungan

Bifogat

• P1010001.jpg
    P1010001.jpg
    89.2 KB · Visningar: 66
Last edited:
Vad är det med tjejer som blir fetimpade av killar som kan laga mat.
Är killar verkligen så kassa på att laga mat så att ni blir lyriska direkt nån annan än dig själv fixar middagen?
"Fixa det här så får du nuppa"

Bah...

Till trådskaparen, ser gott ut! :tummenupp
Fisk är ju överlag underskattat. En annan simpel grej är ju annars att ta t ex färsk lax å torsk, skära den i kuber. Sen skär man valfriga grönsaker och rotfrukter i likadana kuber, kryddar med favvokryddor (själv har jag "kört fast" på gurkmeja och curry atm), tjoffar på allt på en plåt med lite olja och in i ugnen.
Där i sköter ju sig allt själv, låt det bli klart och ät med nån aioli eller zatziki..
Det är gott! (se bild)

Ikväll blir det helleflundra :tungan

Kör du in allt på en gång eller får grönsakerna ligga en stund före fisken? Tycker att grönsakerna behöver en stund extra för att bli tilllagade ordentligt. Bra idé annars, den ska jag testa. Lika så Dr.Bikes soppa ovan, fast jag har nog i lite lite grädda för att runda av den lite.

Kör du in allt på en gång eller får grönsakerna ligga en stund före fisken? Tycker att grönsakerna behöver en stund extra för att bli tilllagade ordentligt. Bra idé annars, den ska jag testa. Lika så Dr.Bikes soppa ovan, fast jag har nog i lite lite grädda för att runda av den lite.

Jo precis! Börjar med att bryna den gula löken, sen purjon. I med tre dl vatten och koka allt till en buljong.är det börjar koka kan man ha i morotsslantarna, men man kan vänta med dem om man vill ha lite mera spänst i dem.
Sist fisken, som ju bara skall koka någon/några få minuter! Inte mer.
Vill man ha räkorna varma kokas de max en minut.
Jag lägger på dem kalla emellertid.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...