Romantiskt middagstips till i kväll?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Vad är det med tjejer som blir fetimpade av killar som kan laga mat.
Är killar verkligen så kassa på att laga mat så att ni blir lyriska direkt nån annan än dig själv fixar middagen?
"Fixa det här så får du nuppa"

Bah...

:såjaponken impad ..snarare :) över att han anstränger sig, impad blir man om killen har hoj o kör som ett svin

;)

Last edited:
Vad är det med tjejer som blir fetimpade av killar som kan laga mat.
Är killar verkligen så kassa på att laga mat så att ni blir lyriska direkt nån annan än dig själv fixar middagen?
"Fixa det här så får du nuppa"

Bah...

Till trådskaparen, ser gott ut! :tummenupp
Fisk är ju överlag underskattat. En annan simpel grej är ju annars att ta t ex färsk lax å torsk, skära den i kuber. Sen skär man valfriga grönsaker och rotfrukter i likadana kuber, kryddar med favvokryddor (själv har jag "kört fast" på gurkmeja och curry atm), tjoffar på allt på en plåt med lite olja och in i ugnen.
Där i sköter ju sig allt själv, låt det bli klart och ät med nån aioli eller zatziki..
Det är gott! (se bild)

Ikväll blir det helleflundra :tungan

Tack ska du ha! Ja jag är i grunden en köttkille och har mina metoder för den ultimata tornedousen :) Ett rioja till det med nånfiffig potatis sen är jag såld!
Men som sagt, fisk är så oändligt mycket godare då det kan varieras i det oändliga. Dessutom nyttigare, och ja - helt klart underskattat.
Tack för tipset med ugnsfriteringen! Ser bra ut! Men hur löser du de olika tillagningstiderna på de olika ingredienserna??
Brukar göra rotfruktspommes frites på det viset.
Tre bien!

Jag tycker det är jättesynd att inte det här hamnade i den officiella middagstipstråden. :gråta

Finns det en sån?
Isf häller jag med dig, men... man kan ju för fasen inte känna till ALLA trådar!
ÄN en gång säger jag: inför avdelningar för vanligen förekommande topics.
Gärna i alla forum.
FAQ i teknikforum vore kalas t.ex.

Last edited:
Kör du in allt på en gång eller får grönsakerna ligga en stund före fisken? Tycker att grönsakerna behöver en stund extra för att bli tilllagade ordentligt. Bra idé annars, den ska jag testa. Lika så Dr.Bikes soppa ovan, fast jag har nog i lite lite grädda för att runda av den lite.

Bra poäng som jag hoppade över ;P
Har jag t ex potatis med så får det gå 10-15 min före om jag inte skär den i mindre bitar. Rå potatis är ingen höjdare..
Morötter kör jag oxå samtidigt om man skär bitarna mindre än fisken. Strimlor funkar bra.
Övriga grönsaker kan man ju ta frysta, typ "harrikuverts", lite wook-grönt etc.. De tar lika lång tid på sig som fisken.
Lök brukar jag klyfta i och citron måste man ju nästan ha, antingen i dressingen/såsen till eller droppa över lite när man tar ut det från ugnen.

Edit: Dr Bike. Ja hur löser man det med tiderna etc när man varierar grönsakerna. Jag har inget direkt bra svar på det, men man står ju inte med klockan och tar tid direkt.
Man får ha koll på vilken storlek det är på grejerna som ska tillagas och hur lång tid de tar att tillaga... Så fixar man så att allt kan va lika länge i ugnen utan att fisken blir mos och att potatisen är halvrå.
Antar att man bara får känsla för det genom att stå mer i köket, något som fler borde testa på att göra.
Det är ju kul att laga mat :)

Last edited:
Jonathan åker ikväll ser det utsom:tungan ..eftersom han kör Alfan kommer han att anlända i Umeå på onsdagkväll vid middagstid...så ha risifruttin på kylning ;)

:hihi

Åh nej. GuW verkar vara trevlig och så. Men ända mot ända kan inget hända liksom.
Hans Magnum passar nog bättre i en go chey, så ta pimpmazdan och åk nu ;)

:hihi

Åh nej. GuW verkar vara trevlig och så. Men ända mot ända kan inget hända liksom.
Hans Magnum passar nog bättre i en go chey, så ta pimpmazdan och åk nu ;)

Pimpmazdan håller till Stockholm tur o retur (den drar "bara" en halv tank bensin :rolleyes: på den sträckan..kanske dags för service:näsblod) men till Umeå skulle den inte hålla tror jag...
Alltså..den är en Stockholmsbil :P

Pimpmazdan håller till Stockholm tur o retur (den drar "bara" en halv tank bensin :rolleyes: på den sträckan..kanske dags för service:näsblod) men till Umeå skulle den inte hålla tror jag...
Alltså..den är en Stockholmsbil :P

Åh nej. Kom inte här och kom (det är det tänkt att du ska göra i Umeå ;)).
Om det är så krisigt får du faktiskt låna 164an, om du bjuder på middag som tack sen.

Det är DU som kommer få bjuda när jag vinner vadet och lilla pinglan från igår visar sig gilla Jonathan :brynad

Låna Alfan du, så plogar jag isbanan innan du kommer.
Sen kan jag faktiskt bjuda på restaurang för såna fina cheyer som Nursey.
Eftersom du e stockholms-chey tänkte jag bjuda på norrländskt, så det blir MAX istället för McDonalds.

Eftersom du e stockholms-chey tänkte jag bjuda på norrländskt, så det blir MAX istället för McDonalds.

Nog för att jag spenderar all min kvalitetstid i Stockholm ;) men jag är bara wannabe08. I verkligheten (den jag försöker UNDVIKA) så är jag från och bor i Uppsala :P

Dr Bike... är det inte bättre att du ger skolbarnen din mat så att de slipper äta gröt till lunch (apropå gårdagens Kalla fakta) ;).

Du får nog läsa om lite, hon skulle få låna 164an. Dvs, framhjulskrafsare.
75an ska jag gifta mig med snart så henne lånar jag inte ut :kär

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick