Rondeller

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
rondeller!!

Nu är säsongen slut!
Efter ett hårt pass på Häckeberga varvet så var det dax o puttra hemmåt, :(

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Då var säsongen slut :confused: Efter ett intensivt pass på ringen så var det dax att puttra hemmåt :( .
Kommer körande på rakan mot Sjöbo, svänger vänster i rondellen vid utgången händer det som inte får hända....
En hare springer ut på vägen :kocko och för att undvika ett blodbad svänger jag fullt vänster men vad står i min väg? jo en STOR refug som man flyger över :yoparty och hojen åker i diket som en projektil.
Först var reaktionen :confused: :confused: :confused: men sen blev den :huvet :huvet :huvet och då undrade vad Fa* hände?
När jag titta till hojen såg jag min mardröm,det säg ut som att man hade skastat ut hojen från ett flyg plan utan fallskärm.
Men i allt elände så kom det ett gäng med hojar som stannade och drog upp hojen ni vet vem ni är! jag tackar och bugar för evigt.
Nu väntar jag på dommen från verkstad o försäkringsbolaget.
Det jag retar mig mest på är att haren sprang TILLBAKA utan att korsa vägen :huvet
Vad har jag lärt mig?.... För att bli proffs måste man göra alla tabbar STORA som små.
FORTSÄTTNING FÖLJER / Race me

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
Race me skrev:
....
En hare springer ut på vägen :kocko .....

min 1:a klotning var oxå pga av en hare :yoparty
fast jag höll 80 knyck rakt in i ett träd :näsblod
du verkar ha klarat dig bättre..

gör om...gör rätt :tummenupp

HAX

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
GSF 1200 Bandit 03
Vad har jag lärt mig?.... För att bli proffs måste man göra alla tabbar STORA som små. FORTSÄTTNING FÖLJER / Race me[/QUOTE skrev:
I bland är smärta något gott (visdom) :yoparty
Hoppas du inte fick några större skador.
Synd du inte fick haren på köpet.

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Easy_Mike skrev:
min 1:a klotning var oxå pga av en hare :yoparty
fast jag höll 80 knyck rakt in i ett träd :näsblod
du verkar ha klarat dig bättre..

gör om...gör rätt :tummenupp

ska du be haren att inte springa ut på vägen nästa gång eller? :hihi

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
gamle skrev:
Kör över kaninen (haren) . Inga problem märks inte mer än småhålen i vägarna på Ringen

är det verkligen så? jag tycker hela hojen hoppar åt sidan bara man kör över en liten sten (men så är jag ju hispig newbie också), kommer den inte välta/hoppa åt sidan/annat hemskt om man kör över en hare? jag vet att man säger att man ska köra över dem, inte gira, när man kör bil men den har ju iallafall fyra hjul att stötta med.

jag vill verkligen veta detta, för harar är min stora skräck när jag är ute och kör (ok, en av dem...). varje fält är min fiende!

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Riktigt trist, blev paff när du berättade det igår! Jag håller tummarna för en ny båge så snart som möjligt igen :tummenupp

Ang. att köra på harar så kan jag säga av egen erfarenhet att om det går rakt fram så känns det, som gamle sa, ungefär som att köra på en ojämnhet i vägen efter som de är så pass mjuka. Men det är ju om man kör rakt fram :)

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ZXR 750
Clara skrev:
är det verkligen så? jag tycker hela hojen hoppar åt sidan bara man kör över en liten sten (men så är jag ju hispig newbie också), kommer den inte välta/hoppa åt sidan/annat hemskt om man kör över en hare? jag vet att man säger att man ska köra över dem, inte gira, när man kör bil men den har ju iallafall fyra hjul att stötta med.

jag vill verkligen veta detta, för harar är min stora skräck när jag är ute och kör (ok, en av dem...). varje fält är min fiende!

Jepp. Som övriga sagt, så är det bara att köra rakt över. Har klippt harar både med 1100 cc och 125. Skakar bara till lite i styret. :rolleyes:

En duva på hjälmen gör däremot ont. Samma sak med ett rådjur mot 125a = rakt ner i backen. :gnissla

Clara

Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
-Z- skrev:
Jepp. Som övriga sagt, så är det bara att köra rakt över. Har klippt harar både med 1100 cc och 125. Skakar bara till lite i styret. :rolleyes:

En duva på hjälmen gör däremot ont. Samma sak med ett rådjur mot 125a = rakt ner i backen. :gnissla

usch! kan man inte låsa in alla dessa djur när jag är ute och kör eller nåt?

men om en hare skulle skutta upp skulle jag helt säkert panikbromsa, påverkar det påkörandets förfaranden något?

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ZXR 750
Clara skrev:
men om en hare skulle skutta upp skulle jag helt säkert panikbromsa, påverkar det påkörandets förfaranden något?

Ja, det är lätt att låsa framhjulet på haren. Fortsätter man hålla hårt i bromsen så är det svårt för hjulet att få fäste och man kasar lätt omkull.

Det finns väl två val:
1. Bromsa hårt men släpp bromsen innan träff.
2. Träna bort bromsreflexen för småvilt.

2:an brukar vara det man hinner med, och är säkrast.

Clara

Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
-Z- skrev:
Ja, det är lätt att låsa framhjulet på haren. Fortsätter man hålla hårt i bromsen så är det svårt för hjulet att få fäste och man kasar lätt omkull.

Det finns väl två val:
1. Bromsa hårt men släpp bromsen innan träff.
2. Träna bort bromsreflexen för småvilt.

2:an brukar vara det man hinner med, och är säkrast.

ok, så om en hare skuttar upp så ska jag försöka växla ner till tvåan, inte bromsa och hoppas på det bästa? finns det nån poäng i att försöka sänka farten innan själva mötet, eller glider man över lättare i högre fart?

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
jag såg din hoj den var lite demolerad.men tur det gick bra med dig.du kan väl lägga beslag på pappas hoj den duger ju alldeles väl till att gazza med så länge tills du skaffat en ny hoj.hoppas allt går bra för dig ialla fall o du snart e tillbaks.

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
gsxrtobbe skrev:
jag såg din hoj den var lite demolerad.men tur det gick bra med dig.du kan väl lägga beslag på pappas hoj den duger ju alldeles väl till att gazza med så länge tills du skaffat en ny hoj.hoppas allt går bra för dig ialla fall o du snart e tillbaks.[/QUOD

Jag tror det blir lite jobbigt att försöka övertala honom att låna ut sin ögonsten än har jag inte lyckats men skam den som ger sig!

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Clara skrev:
ok, så om en hare skuttar upp så ska jag försöka växla ner till tvåan, inte bromsa och hoppas på det bästa? finns det nån poäng i att försöka sänka farten innan själva mötet, eller glider man över lättare i högre fart?
Eeeeh, han menade nog att punkt 2 funkar bäst...
Inte så att kanin fan flyttar sig för att du petar ner till 2:an :tungan

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ZXR 750
Clara skrev:

Tja, hinner du växla ner och greja så kan du nog lika gärna bromsa med. Bara du släpper innan impact.
Oftast har man inte tid att trixa för mycket innan träff.

Skulle något gå illa så är det ju "trevligare" om hastigheten är lägre. :)

Clara

Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Dangerous Dave skrev:
Eeeeh, han menade nog att punkt 2 funkar bäst...
Inte så att kanin fan flyttar sig för att du petar ner till 2:an :tungan

eh, jaahaa! :rodnar
ursäkta, jag är lite trög, jag tyckte det var lite underligt...
jag skyller på att jag är blond och kass på att köra hoj. :död

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Clara skrev:
eh, jaahaa! :rodnar
ursäkta, jag är lite trög, jag tyckte det var lite underligt...
jag skyller på att jag är blond och kass på att köra hoj. :död
Jag är också blond, trög och kass på att köra hoj... Men jag fattade.
Du får nog skylla på att du är kvinna :rofl

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...