Race me skrev:....
En hare springer ut på vägen :kocko .....
Vad har jag lärt mig?.... För att bli proffs måste man göra alla tabbar STORA som små. FORTSÄTTNING FÖLJER / Race me[/QUOTE skrev:I bland är smärta något gott (visdom)
Hoppas du inte fick några större skador.
Synd du inte fick haren på köpet.
Easy_Mike skrev:min 1:a klotning var oxå pga av en hare
fast jag höll 80 knyck rakt in i ett träd
du verkar ha klarat dig bättre..
gör om...gör rätt
gamle skrev:Kör över kaninen (haren) . Inga problem märks inte mer än småhålen i vägarna på Ringen
Clara skrev:är det verkligen så? jag tycker hela hojen hoppar åt sidan bara man kör över en liten sten (men så är jag ju hispig newbie också), kommer den inte välta/hoppa åt sidan/annat hemskt om man kör över en hare? jag vet att man säger att man ska köra över dem, inte gira, när man kör bil men den har ju iallafall fyra hjul att stötta med.
jag vill verkligen veta detta, för harar är min stora skräck när jag är ute och kör (ok, en av dem...). varje fält är min fiende!
-Z- skrev:Jepp. Som övriga sagt, så är det bara att köra rakt över. Har klippt harar både med 1100 cc och 125. Skakar bara till lite i styret.
En duva på hjälmen gör däremot ont. Samma sak med ett rådjur mot 125a = rakt ner i backen.
Clara skrev:men om en hare skulle skutta upp skulle jag helt säkert panikbromsa, påverkar det påkörandets förfaranden något?
-Z- skrev:Ja, det är lätt att låsa framhjulet på haren. Fortsätter man hålla hårt i bromsen så är det svårt för hjulet att få fäste och man kasar lätt omkull.
Det finns väl två val:
1. Bromsa hårt men släpp bromsen innan träff.
2. Träna bort bromsreflexen för småvilt.
2:an brukar vara det man hinner med, och är säkrast.
gsxrtobbe skrev:jag såg din hoj den var lite demolerad.men tur det gick bra med dig.du kan väl lägga beslag på pappas hoj den duger ju alldeles väl till att gazza med så länge tills du skaffat en ny hoj.hoppas allt går bra för dig ialla fall o du snart e tillbaks.[/QUOD
Jag tror det blir lite jobbigt att försöka övertala honom att låna ut sin ögonsten än har jag inte lyckats men skam den som ger sig!
Eeeeh, han menade nog att punkt 2 funkar bäst...Clara skrev:ok, så om en hare skuttar upp så ska jag försöka växla ner till tvåan, inte bromsa och hoppas på det bästa? finns det nån poäng i att försöka sänka farten innan själva mötet, eller glider man över lättare i högre fart?
Clara skrev:ok, så om en hare skuttar upp så ska jag försöka växla ner till tvåan, inte bromsa och hoppas på det bästa? finns det nån poäng i att försöka sänka farten innan själva mötet, eller glider man över lättare i högre fart?
Dangerous Dave skrev:Eeeeh, han menade nog att punkt 2 funkar bäst...
Inte så att kanin fan flyttar sig för att du petar ner till 2:an
Jag är också blond, trög och kass på att köra hoj... Men jag fattade.Clara skrev:eh, jaahaa!
ursäkta, jag är lite trög, jag tyckte det var lite underligt...
jag skyller på att jag är blond och kass på att köra hoj.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |