Ronnie James Dio är död

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
inte sånt här man vill börja en vecka med:gråta

MikkE

Guest
Det skär faktiskt i hjärtat. Grym sångröst hade han! Han verkade vara en ödmjuk person också efter att ha ett intervjuer och i dokumentären Metal - A headbangers journey.

:(

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Fick nyheten i bilen på väg till jobbet nu på morgonen. :(
En av hårdrockens största ikoner, utan tvekan. Deppigt.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Rockklassiker 106,7 hyllar Ronnie James Dio med en mc-kortege på fredag kl 8.00. Avfärd från Expressenhuset, Gjörwellsgatan Stockholm

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Ronnie kommer alltid bli ihågkommen, the man on the silver mountain är min favorit bland hans mästerverk.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vet inte vad jag ska säga.....Dio var en av de största och jag kan inte nog skatta hur mycket han betytt i mitt musikliv. Mitt första Dio-minne är "Kill the King" med Rainbow, den låten fullkomligt golvade mig! Fortfarande tycker jag det är den kanske hårdaste låt som någonsin spelats in. Många hårdrockssångare före honom hade mycket av bluesen, RnB:n och soulen kvar, men Dio var kanske den första riktiga hårdrockssångaren som bildade skola för många efterföljare....och vilka plattor...."Rising", Long Live Rock n Roll", "Heaven and Hell", "Mob Rules" och "Holy Diver"!

Just nu går "Rising" varm i spelaren, den lille mannen må vara död, men hans röst kommer att fortsätta välta berg!

Im a wheel, Im a wheel
I can roll, I can feel
And you can't stop me turning
Cause Im the sun, Im the sun
I can move, I can run
But you'll never stop me burning

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Rockklassiker 106,7 hyllar Ronnie James Dio med en mc-kortege på fredag kl 8.00. Avfärd från Expressenhuset, Gjörwellsgatan Stockholm

Hade man ju velat vara med på.
Men det hade ju varit smartast att ha det efter arbetstid, hur många har möjlighet 8 på morgonen? Tummen ned.

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
R.I.P The King of Rock´n Roll!!! Köpte biljetter till Trädgården förra året men den blev inställd, sen sonisphere ihop om att få se han en gång! Fick aldrig se han... blev faktiskt hellt gråt färdig igår kväll när jag fick reda på det, kanske inte han jag lyssnar på mest men en sån röst har man först upplevt live. Ni som hade turen att se han, ska vara riktigt nöjda! Vi som inte fick chansen har missat nogon av de sju underverken...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka