Ronnie peterson show på torpet.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tänkte bara tipsa om detta event.

Kan nog vara mysigt att gå runt och lyssna på dessa motorer för oss motorintresserade.

Skönt att åka till torpet utan att kunna vurpa också :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Sitter och jobbar med detta event nu, det är en hel del att stå i för att organisera ett event med så många inblandade i:huvet
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Sitter och jobbar med detta event nu, det är en hel del att stå i för att organisera ett event med så många inblandade i:huvet

Hur många aktiva kommer att deltaga ungefär tro? Det verkar vara en jäkla massa klasser iallafall :)

Jag antar och hoppas att det inte är 95db som gäller.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hur många aktiva kommer att deltaga ungefär tro? Det verkar vara en jäkla massa klasser iallafall :)

Jag antar och hoppas att det inte är 95db som gäller.

ca 250 team, 2000 teammedlemmar, 400 funktionärer och förhoppningsvis 10000 åskådare. Fritt ljud, ju högre desto bättre:tummenupp
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Här i Köpenhamn brukar man spärra av några gator och en park en gång om året för att köra "Copenhagen Historic Grand Prix". http://www.chgp.dk/

En massa historiska FIA klasser. Här kan man också locka hit F1 bilar från 90-talet som en ren uppvisningsklass. Då får man ståpäls när dom gasar ut på rakorna. Det är som att stå vid sidan av ett Viggen plan med full efterbrännkammare fast rappare, ilskare och ännu värre. Går inte att beskriva, man måste uppleva det själv. Tyvärr inget F1 i år i Köpenhamn. Dock LeMans bilar. Så jag tror nog att Ronnie Pettersson eventet på Anderstorp nog blir kul att besköka för dom som kan.

Gatloppet i Köpenhamn har betongräcken som kurbs och banavgränsning på många ställen för att skydda omgivningarna. Förarna tar ändå i som in i attan och kör som om det gällde VM. Många fina bilar skadas och några nästan totalkvaddas mot betongmurarna. Ibland gör det ont att se. Som när en AC Cobra, historisk Alfa eller Ferrari liknar ett dragspel efter närkontakt. Puha. Det slipper ni i Anderstorp. Några tycker det är ballt med kvaddade bilar, men inte med fina historiska exemplar.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Sitter och jobbar med detta event nu, det är en hel del att stå i för att organisera ett event med så många inblandade i:huvet

lycka till!! hoppas du har lite tid över för att även putsa på din 1.39.8 på måndag! :tummenupp .... 39 tid med slitna däck du borde kunna ta en 38 om vädret tillåter!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
lycka till!! hoppas du har lite tid över för att även putsa på din 1.39.8 på måndag! :tummenupp .... 39 tid med slitna däck du borde kunna ta en 38 om vädret tillåter!

Tveksamt om man hinner, men jag ska försöka iallafall! Avkoppling i eländet behövs ju också:D
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Hur är det med biljetter? Är det gott om dem kvar? Försöker få med ett gäng ner till lördag eller söndag...

/Marcus
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
som VANLIGT kommer man på denna info för sent, hade jag vetat förra veckan hade jag lätt bokat in lördagen & söndagen, skulle åka enbart för GP Masters, de är just 60 och 70 talet som är intressant och skoj.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
som VANLIGT kommer man på denna info för sent, hade jag vetat förra veckan hade jag lätt bokat in lördagen & söndagen, skulle åka enbart för GP Masters, de är just 60 och 70 talet som är intressant och skoj.

Läste om detta i en biltidning tidigt i vintras i en notis. Sedan kör ju Automobil Ronnie Peterson-special sedan många många nummer. En reporter, Olaussen(?), som fölt med honom land och rike som återspeglar den tiden.

Bara de reportagen gör den tidningen värd:tummenupp

Nu när man är "ledig" från live racing för första gången på länge och tänkte passa på att njuta av F1 och MotoGP så krockar det med dessa dagar, blir väl till att åka på söndagen då. Om man lyckas hitta info om vad entrepriset är. Bara info om VIP-biljetter...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Skoj var det! För ett gamlo som jag var det härligt att se OCH HÖRA Gunnar Nilssons Lotus och Ronnies March varva ut längs depårakan! Stefan Lill-Lövis satte pole i en March med 1.28.
Ska ni dit så ta med en tunnbrödsrulle, kaffe o dricka. Det var en timmas kö till korvmojen ídag! Så hur det blir imorgon och på söndag vågar jag inte tänka på.

Men vart tog alla feta Lola, Ferrari och Porsche 917 vägen?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Skoj var det! För ett gamlo som jag var det härligt att se OCH HÖRA Gunnar Nilssons Lotus och Ronnies March varva ut längs depårakan! Stefan Lill-Lövis satte pole i en March med 1.28.
Ska ni dit så ta med en tunnbrödsrulle, kaffe o dricka. Det var en timmas kö till korvmojen ídag! Så hur det blir imorgon och på söndag vågar jag inte tänka på.

Men vart tog alla feta Lola, Ferrari och Porsche 917 vägen?

matköerna kommer att vara kortare imorgon, eftersom det öppnas 6 extra försäljningsställen
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Skoj var det! För ett gamlo som jag var det härligt att se OCH HÖRA Gunnar Nilssons Lotus och Ronnies March varva ut längs depårakan! Stefan Lill-Lövis satte pole i en March med 1.28.
10 sekunder snabbare än Chorez :eek:
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Solen tog styggt på en idag på torpet men det var riktigt kul att se dem dra ur de gamla fomel1 bilarna. Lilll lövis låg på rätt bra men det fanns mer att ge kändes det som. 1,28-1,29 tider tror jag.

Det mest imponerande är ju hur sent de kan bromsa inför kurvorna jämfört med var man själv bromsar :näsblod
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Vilken mulleribangmatta det varit idag :banana
I Top Hat Saloons/Touring 70s deltog många V8or som mullrade riktigt hårt över mossen. Men det var ingenting mot när Grand Prix Masters gick ut med sina F1-bilar, det lägt H Ö G T och pôrr. Dessutom, riktigt häftigt att se Lill Lövis hålla sådan fart genom opeln och gp-kurvan.

Dagen avslutades med ett 2h lopp där en 7liters V8 (om jag uppfattade speakern rätt) dominerade hårt... på rakorna :). Här snackar vi bastoner.

Glädjande oxå att se vid infarten till Anderstorp gör Gislaveds kommun reklam för sig själv som 'kommunen med fart i' med en bild på ngn prototypracer.

Enl. våra gökursmätningar så kör R600 snabbare än i Ferrari Challenge, kul blir billigare på 2hjul :D

Funderar du på att åka dit på söndag? Do it!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
En liten film från mobilen.

Super kvalität :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]E-dNX4ZExOQ[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top