Rookie 1000 Anderstorp

Från TIF Racing vill vi bara tacka alla för en kanonhelg.

Vi är mer en nöjda och tycker stämningen bland oss`rookiesar` är super :tummenupp

:fyllisar

Geiger skrev:
Jag vill passa på att gratulera Robban till en andraplats. Sjukt bra kört efter en dålig start!

Själv så vet jag inte vad jag höll på med... Hade ingen gnista alls.

Gnistan finns där Geiger å du körde ett bra race...glöm fan INTE att det ALLTID finns nån som alltid är bättre än dig själv...oavsett om det är i ett race eller i "verkliga livet" (...som ingen av oss vill kännas av) (adrenalin värkar fint ;-))
Fanns det en klass för personlighet/race så är det inget snack...antar det finns fler som skriver under på det...

Kämpa på nu så står du pall snart...

MVH D.

RedBaron skrev:
sdb15120.gif
Åfyfan, hoppas du läker ihop snabbt.

Är du kry nog att svinga en bägare på lördag så titta in i AMC:s stuga efter 21. Du får ju försvara din placering från förra året som siste man att gå hem
smilie_1186.gif
Första pilsnern på mig.

Tackar!
Som det känns just nu så tror jag inte att jag dyker upp men vi får se hur jag känner mig på lördag.
Skall försöka åka till Knutstorp o kolla på KM på söndagen så jag lär inte vara siste man i år...

Geiger skrev:
Jag vill passa på att gratulera Robban till en andraplats. Sjukt bra kört efter en dålig start!

Du höll dig iaf på hjulen gubben :pannkyss

Zilversurfer skrev:
Såg resultatlistan....Snacka om att du ökade tempot under rejset. Fräckt att man kan se varvtider varv för varv i stapelform.

!!!!!!!

Var hittar man sådana listor????

/Jorpes

Mam skrev:

Vi är mer en nöjda och tycker stämningen bland oss`rookiesar` är super :tummenupp

Bra kört matte ! tar dej nästa gång på falken om ni kommer ! :tummenupp

// Simpa

Mam skrev:

Det är trevligt när man kan prata & ha roligt innan man skall slåss om placeringarna.

Jag är nöjd med min 6:e placering.
Jag har pratat med Öhlins idag och har nu skickat min bakdämpare till dom för service.
Det visade sig att gasen var slut och jag kört utan returdämpning.
inte så konstigt att hojen var vinglig :va

Jag hoppas att ni kommer till Falkenberg så vi kan få lite revanch.

Lasen skrev:
Det är trevligt när man kan prata & ha roligt innan man skall slåss om placeringarna.

Jag är nöjd med min 6:e placering.
Jag har pratat med Öhlins idag och har nu skickat min bakdämpare till dom för service.

Jag hoppas att ni kommer till Falkenberg så vi kan få lite revanch.

Du hade det alldedess för ensamt i toppen sist du var där. Jag tänkte hänga på och se till att du inte somnar och hamnar upponer i sanden igen. På falken har du inte så stor nytta av all din effekt :tungan

Json skrev:
Jag fick ju upp tempot lite på warmupen... sänkte mig ca 3 sek mot kvalet.

Startade som 23:a och var på 15:e efter första varvet.

Tyckte det gick förvånansvärt lätt att köra om på första varvet, de flesta låg bara och väntade.
OBS! inte under gulflagg som jag såg många andra göra senare! :kocko

Snacka om att bli förvånad när Talpai bromsar om mig. Vad gjorde han där bakom??

Ut på 4:e varvet försvann bakhjulet för mig, sen såg jag hojen en bit ner... Visserligen är A-torp en landningsbana men jag gjorde ingen mjuklandning...

Om 86 eller 43 såg vad som hände så vore jag tacksam om ni ville berätta...
(Kommer inte ihåg riktigt...)
Kom jag ut med bakhjulet över kanten?
Blev jag påkörd bakifrån? (Vill bara veta, klandrar inte någon om så är fallet)
Bara för mycket gas?

Tidigare med mer slitna däck så har det sladdat väldigt mjukt men denna gången han jag inte märka det förrän jag var i luften...
Det kändes som att sjukvårdare var på plats redan när jag kasat färdigt. :tummenupp

Nåväl, var på akuten i Värnamo och röntgade rygg mm. Har fått en kotkompression på 1 cm. Ryggskott är löjligt i jämförelse med detta men ändå får man vara glad att det gick så bra.

Får se om jag kan köra Falkenberg.

Jag kom ut ur kurvan precis när du redan kasade. Det jag såg var ingen vacker syn. Du kasade dubbelviken med hojen på sidan över dig. Förmodar att du har skrapat upp skinnställ och hjälm ganska ordentligt.
Jag såg tyvärr inte vad som orsakat fallet men förmodar att du highsidat eftersom du och hojen var på samma ställe.

Hoppas att du håller dig på hjulen nästa gång för det hade nog blivit en kul fight mellan oss :tummenupp

Man tackar. :tummenupp Ja vilken katastrofal start! Skönt att man kunde köra upp sig efter den starten.
Roligt race,o härligt depå liv.Måste försöka komma ner till falken,skulle vara kul.
De e ju så roligt :D

Geiger skrev:

GUL skrev:
Jag kom ut ur kurvan precis när du redan kasade. Det jag såg var ingen vacker syn. Du kasade dubbelviken med hojen på sidan över dig. Förmodar att du har skrapat upp skinnställ och hjälm ganska ordentligt.
Jag såg tyvärr inte vad som orsakat fallet men förmodar att du highsidat eftersom du och hojen var på samma ställe.

Hoppas att du håller dig på hjulen nästa gång för det hade nog blivit en kul fight mellan oss :tummenupp

Får nog prata med dig och få det förklarat nästa gång vi ses.
Hojen är bara skrapad på höger sida, hjälmen är inte vacker... Skinnstället är redan hos Tony så det vet jag inte hur det ser ut. Har lagt några bilder på vår Team sida.
Det skulle bli en bra fight... Vi får ta det nästa gång.
Ska du köra KM på söndag?

Tjuvstartade du förresten?

GUL skrev:
Du hade det alldedess för ensamt i toppen sist du var där. Jag tänkte hänga på och se till att du inte somnar och hamnar upponer i sanden igen. På falken har du inte så stor nytta av all din effekt :tungan

Det ser vi fram emot.
Det kan behövas lite sällskap :tummenupp

Lasen skrev:

Att du inte gjorde det direkt på plats!? Jag och Pålle fick hjälp med vår bakdämpare, och efter det så funkade den perfekt utan att tugga så mycket bakdäck! Det vär lätt värt 300 spänn! :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick