Rookie 1000, SO ?

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Torkel skrev:
Aja baja Anders! En klubb består av de aktiva lika mycket som av övriga medlemmar. Att välja en klubb och tro att man kan surfa runt på en räkmacka är feltänkt men ack så vanligt. Se bara på LMS där i princip hela styrelsen är aktiva förare. Om vi inte vore det skulle LMS RR-sektion ens ha hälften så mycket aktiviteter som vi har? Knappast! Det är lätt att sitta och klaga på sin hemmaklubb och andra klubbar med för den delen men det är inte lika lätt att aktivt hjälpa till, gå på möten, förslå idéer mm.

Sen är det visst kul att höra att många rekommenderar LMS men om alla går till en och samma klubb så betyder det att det till slut bara finns ett par 3-4 elitklubbar kvar och det är inte speciellt lyckat för att bredda sporten.
Så välj den klubb som ligger närmast och engagera dig en smula i deras verksamhet så ska du se att du får mycket tillbaka, t.ex träningsbidrag och resebidrag plus att lokaltidningarna skriver MYCKET mer om dig som moto-gg skrev!

äntligen en som som hajjar :banana :banana

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Swedie skrev:
Okej, men att gå med en klubb som, tidigare talare nämnt, ej har nån RR sektion, och själv ska vara den att dra runt o börja locka intresset för RR inom klubben, vet jag inte om jag har stora lust att pyssla med. Ska ta och kolla runt iaf i närheten här för att se vad som finns. Vill ju att jag ska bli omnämnd som Eskilstuna-bon och inget annat. Men om jag nu "måste" välja en annan klubb, så känns LMS närmare än Karlskoga (även om det må hända bokstavligen va närmare till Karlskoga). hum

Också een gåång till. Du kommer inte på något sett vantrivas hos lms ett riktigt glatt gäng. Men som jag har förstått så är du en driftig kille du har redan ordnat lite spons hos småfirmorna i byn du har sveriges i särklass bästa mc-sajt bakom dig som referens när du ska söka vidare hos lokala firmor och dom blir jätteglada när det skrivs om dig i lokalpressen du ska inte tro att dom prenumererar på linköpings lokalblaska och tro mig ibland skriver karlskogas blaska om Hkan Olsson Som kör för kga men bor i Enköping skiter väl han i han orkar varken söka spons i kga eller Enköping men nu pratar vi om dig och alla andra som har brevlådeklubbar skaffa dig en klubbadress med namnet tex Eskilstuna MK/ms/mck ååå orkar inte mer

När jag var inne på ideen att spöa rossi så körde jag för samma klubb som jag tidigare hadde kört cross i dom var jätteglada att ha åtminstonde 1 rr förare i klubben och jag behövde alldrig lyfta ett finger för det jag gick till dom när jag behövde min klubbstämpel precis som jag skulle gjort hos lms

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nope Torkel! Jag uppmanar inte till soff fasoner!! Sorry om d kunde se d så på mitt inlägg!!!

Att bry sig om och vara aktiv vid sidan om sin sport borde alla göra!!

MEN för den som ska börja sin bana innom denna sport så TROR jag inte att man i första hand kollar om det finns en ledig plats i styrelsen eller om man kan komma med i topplistan på dem som säljer flest bingolotter!!? Sorry!

Och att som en viss (onykter?) person här ikväll påstår att man är väldigt aktiv i sin klubb för att man går dit en gång om året för att få en stämpel förstår jag inte??

Förmodligen är LMS också en av dom bästa RR-klubben i detta land!!
Bla därför att dom har aktiva förare med som vet vad som behövs för sporten och för deras klubb!

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Axxexs skrev:
Nope Torkel! Jag uppmanar inte till soff fasoner!! Sorry om d kunde se d så på mitt inlägg!!!

MEN för den som ska börja sin bana innom denna sport så TROR jag inte att man i första hand kollar om det finns en ledig plats i styrelsen eller om man kan komma med i topplistan på dem som säljer flest bingolotter!!? Sorry!
Nix, det vet jag att du inte uppmanade till men det kunde lätt tolkas så därav mitt svar. Attityden till medlemskap i en klubb är grymt viktig, det märker man när man börjar jaga t.ex funktionärer till olika arrangemang bland medlemmarna. Det blir inte lättare om nya medlemmar går med i sin klubb i tron att man ska servas 100%.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Axxexs skrev:

Och att som en viss (onykter?) person här ikväll påstår att man är väldigt aktiv i sin klubb för att man går dit en gång om året för att få en stämpel förstår jag inte??

Förmodligen är LMS också en av dom bästa RR-klubben i detta land!!
Bla därför att dom har aktiva förare med som vet vad som behövs för sporten och för deras klubb!

oj jag måste ha skrivit något riktigt olämpligt som gjort dig så sur :rofl :rofl

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nä.. Jag va inte sur! Men akta dig för Torkel däremot!! :tungan

När vi tävlar så gör man ju det som enskilda individer i RR.. Inte som lag eller som klubbar mot varandra!
Sett ur det perspektivet så är inte ens klubbtillhörighet av mindre betydelse?
En stämpel på ett papper bara..

Dom lokala blaskorna tror också att det är som i speedway och skriver helst inte om en om man inte är med i ortens klubb.

Vad jag missade först va att nämna att klubbarna för den skullen inte ska ses som nått nödvändigt ont!
Dom gör stora uppoffringar och oftast idiellt för att arrangera tävlingar mm.. Något som oftast tas för givet! Tack Torkel för att du va vaken för att påminna om det!!

Om du går med i LMS så kan lokalblaskan kanske tycka att det är häftigt att en kille från trakten är med i samma klubb som detta året fick en världsmästare och två Svenska mästare, varav den ena satte banrekord på hälften av alla svenska banor han va på! Finns risk också att du i jämförelse blir lite blek och inte intressant heller?

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...