Tja.... Svårt att säga, skulle säga 43 är 43 men smala och låga och platta, passar inte alla fötter, hårda med, men det är ju en del av skyddet så jag skulle inte vilja ha de mjukare, vilket gör att om de trycker någonstans så kommer det ta en låååång jävla evighet innan de (om alls) formar sig efter dina fötter.
Tycker de är riktigt jobbiga att gå i och får faktiskt ont i fötterna om jag går omkring för mycket men, när man sitter på hojen vilket de är tillverkade för, så är de perfekta och när man gör fel är de (fel att säga sköna men...
) helrätt.
Har inte i någon av avåkningarna ens fått någon känning i fötterna, inga blåmärken eller sträckningar, inte något, känns som jag legat i solstolen när jag rest mig, bra skit!
Det är alltså ingen promenadsko utan en rr-stövel, om man har den till det den är avsedd till är den perfekt men det är ju inga kompromisser när den är tillverkad, den är gjord som racingskydd och allt annat har fått stå åt sidan.
Gammal konstruktion, köpte min första -09, tror den var helt ny då, att den inte är ändrad på någon avgörande punkt sen dess tycker jag är ett bra betyg, körd i moto-gp av Capirossi när han körde och han var ju en som siktade på de säkraste skydden.