Penguin skrev:2657573Hörru Öjje! Skulle du inte ta ett kliv upp till R1000 nästa säsong?
Kom igen nu, jag behöver sällskap på banan!![]()
SO-datumen kände jag till sedan tidigare men vart ifrån kommer de nya datum som du tagit med?Hitecfrollo skrev:2657915kalender
sandstream skrev:2658087SO-datumen kände jag till sedan tidigare men vart ifrån kommer de nya datum som du tagit med?
Är det bekräftade SM-helger (förutom LMS B-tävling)?
Tackar för infon!Alx skrev:2658226Det är preliminära tider fram till STCC har spikat sina tävlingshelger. Dessa datum är önskemål från arrangörerna. Sviestads tider är väl lite mer preliminära än de andra beroende på när banan blir klar.
sandstream skrev:2658330Tackar för infon!
Menar du att det finns risk för att banan inte hinner bli klar till slutet av maj?
Vad sker isf med träningarna under april och maj?
Så ombyggnaden kommer att ske mitt i säsongen så att säga?Alx skrev:2658339Bra fråga, fram till maj kan vi antagligen köra gamla banan om den finns kvar, sen är det nya som gäller, när den blir byggd vill säga.
sandstream skrev:2658348Så ombyggnaden kommer att ske mitt i säsongen så att säga?
(Funderar på att träna på Sviestad så det vore ju inte så kul om det försvann en massa träningstillfällen).
P@trik skrev:2658356Nej då skulle det ju vara bättre att fortsätta byggnationen(det som ev inte hinns bli klart) efter nästa säsong om man inte kan bygga så det inte stör träningar/race.
Alx skrev:2658385Ingen ny bana = ingen banlicens
Alltså måste banan byggas om innan vi får köra på den. Gamla licensen går ut 1 maj alltså kan vi köra innan dess.
Alx skrev:2658385Ingen ny bana = ingen banlicens
Alltså måste banan byggas om innan vi får köra på den. Gamla licensen går ut 1 maj alltså kan vi köra innan dess.
RR:Benny skrev:2658455Ok... det förklar ju varför den byggs om (banlicens)
Men inte varför man inte redan startat ombyggnationen?
Träningarna slutade tidigt i år, frosten är inte här ännu.
Varför är inte bygget igång redan nu??
Varför gör man som vägverket... Å tar det under rusningstid![]()
Känns fel att ta bort tid från en redan kort säsong.
//
Benny
Kan nån uppdatrea mig på hur mycket sviestad skall byggas om är det bara delar av banan.Alx skrev:2658385Ingen ny bana = ingen banlicens
Du kan väl träna på g-åsen.Det tar ungefär lika lång tid att åka från STHLM.som det tar till sviestad.sandstream skrev:2658348Så ombyggnaden kommer att ske mitt i säsongen så att säga?
(Funderar på att träna på Sviestad så det vore ju inte så kul om det försvann en massa träningstillfällen).
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |