Rookie 600 2007?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
RR:Benny skrev:
2658455 Ok... det förklar ju varför den byggs om (banlicens)
Men inte varför man inte redan startat ombyggnationen?
Träningarna slutade tidigt i år, frosten är inte här ännu.

Varför är inte bygget igång redan nu??

Varför gör man som vägverket... Å tar det under rusningstid:D
Känns fel att ta bort tid från en redan kort säsong.
//
Benny

Kan inte annat än hålla med, jättedumt att inte bygga om redan nu!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Handlar väl mest om att huvudklubben ska mala lite i kvarnarna först, RR-sektionen var klar med sitt förslag i september tror jag det var.
 

sandstream

Guest
Rookie 1000 #60 skrev:
2658503 Kan nån uppdatrea mig på hur mycket sviestad skall byggas om är det bara delar av banan.
Det kommer att bli en ny höger-vänster kombination en bit efter mitten på rakan om jag förstått det hela rätt. I höjd med dagens "knick" på rakan drar man in banan åt höger och sedan blir det en vänster ut strax före Bergskurvan.
Någon från LMS kan säkert rätta mig om det är fel.
Rookie 1000 #60 skrev:
Du kan väl träna på g-åsen.Det tar ungefär lika lång tid att åka från STHLM.som det tar till sviestad.
Visst kan jag det men LMS träningar utan en massa bilar som det är på Åsen känns mer lockande men jag kommer nog att träna på båda nästa år.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nya banan... Styrelsen ska ta ett beslut på tisdag om vilken sträckning som ska köras. Vi från RR har bara ett allternativ och det är ett "knä" på rakan. Dock finns det ett allternativ att gå in i rondellen. Blir det alternativ två kommer jag att avgå och byta klubb då man gör banan enligt MIN mening "värre" eller åtminstånde inte bättre än den är i dag. Jag lovar att informera så fort jag får info som stämmer/är beslutad.

björn

back to topic

Sorry grabbar men det ser inte ut att jag ska bråka med er i år snyft...
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Hoppas innerligt att det inte är det billigaste och simplaste alternativet som "vinner" utan att man verkligen ser till säkerheten och inte tar en genväg.

Blir lite nervös om karusellen som sådan skall stå för "ombyggnaden" och erfaret RR-folk menar att det blir mkt sämre än dagens dragning. MEN det återstår att se.

Menas det f.ö att det ej blir möjligt att träna från 1a maj tills nya delen är färdig o besiktad??? Kan ju ta satans länge juuu.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
björn.e skrev:
2658756 Nya banan... Styrelsen ska ta ett beslut på tisdag om vilken sträckning som ska köras. Vi från RR har bara ett allternativ och det är ett "knä" på rakan. Dock finns det ett allternativ att gå in i rondellen. Blir det alternativ två kommer jag att avgå och byta klubb då man gör banan enligt MIN mening "värre" eller åtminstånde inte bättre än den är i dag. Jag lovar att informera så fort jag får info som stämmer/är beslutad.

björn

back to topic

Sorry grabbar men det ser inte ut att jag ska bråka med er i år snyft...
Förstår inte det sista?
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Rotorp skrev:
2658785 Hoppas innerligt att det inte är det billigaste och simplaste alternativet som "vinner" utan att man verkligen ser till säkerheten och inte tar en genväg.

Blir lite nervös om karusellen som sådan skall stå för "ombyggnaden" och erfaret RR-folk menar att det blir mkt sämre än dagens dragning. MEN det återstår att se.

Menas det f.ö att det ej blir möjligt att träna från 1a maj tills nya delen är färdig o besiktad??? Kan ju ta satans länge juuu.

Vi vet inte är svaret. Vill du träna på gammla sträckningen? Om det blir ett bra beslut kommer maskinerna att sätta igång omgående och då tja blir det ju bra.

björn
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
björn.e skrev:
2658836 Vi vet inte är svaret. Vill du träna på gammla sträckningen? Om det blir ett bra beslut kommer maskinerna att sätta igång omgående och då tja blir det ju bra.

björn


Njaa, det spelar mindre roll vart jag tränar så sett utan hoppas mest att man KAN träna så inte bygget förhalar säsongen.
Givetvis håller vi alla tummarna att det blir så bra som möjligt och att kylan lyser med sin frånvaro så det kan byggas i lugn o ro mestadels av vintern.
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Öjje skrev:
2657864 Nja...jag har funderat hit och dit men det lutar nog åt 600 i alla fall.:hojcbr
Vi får se, är utan hoj just nu!:)
Klart du ska köra R600 Öjje, jag ser fram emot fighterna nästa år! :tummenupp
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
sandstream skrev:
2658087 SO-datumen kände jag till sedan tidigare men vart ifrån kommer de nya datum som du tagit med?
Är det bekräftade SM-helger (förutom LMS B-tävling)?
Som sagt innan så kommer datumen från arrangörerna själva, ja eller ifrån ett möte där alla datum presenterades i ledningsgruppen.
Har även pratat med alla inblandade som bekräftat dessa.
:tummenupp
 

sandstream

Guest
Hitecfrollo skrev:
2659676 Som sagt innan så kommer datumen från arrangörerna själva, ja eller ifrån ett möte där alla datum presenterades i ledningsgruppen. Har även pratat med alla inblandade som bekräftat dessa.
:tummenupp
Gött! :tummenupp
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Alx skrev:
2658226 Det är preliminära tider fram till STCC har spikat sina tävlingshelger. Dessa datum är önskemål från arrangörerna. Sviestads tider är väl lite mer preliminära än de andra beroende på när banan blir klar.

Var hittar man kalendern för SM?
 

sandstream

Guest
flugan skrev:
2676756 Var hittar man kalendern för SM?
Den är inte officiell ännu men jag har stämt av den som publicerades i den här tråden med Lodnert på Svemos RR-sektion och han säger att den stämmer. STCC har lagt sin kalender och det är inga datum som krockar med RR-SM.

28-29/4 Anderstorp
26-27/5 Sviesta (inga B-förare)
11/8 Knutstorp
8-9/9 Karlskoga
22-23/9 Falkenberg
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
28-29/4 Anderstorp
26-27/5 Sviesta (inga B-förare)
11/8 Knutstorp
8-9/9 Karlskoga
22-23/9 Falkenberg
Två lopp i september och inga i juni och juli. Det ger ett uppehåll på två och en halv månader - under den bästa tiden på året.
 

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Bingo skrev:
2677591 Två lopp i september och inga i juni och juli. Det ger ett uppehåll på två och en halv månader - under den bästa tiden på året.
Samma som i år.:huvet Man kan ju hoppas på att det blir något b-rejs i juni/juli.
 

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
Bingo skrev:
2677591 Två lopp i september och inga i juni och juli. Det ger ett uppehåll på två och en halv månader - under den bästa tiden på året.

Pja, eftersom det är en tråd om R600 är det väl inte riktigt sant det du skriver, det finns ju tävlingar utanför supportracen under SM.

3 st SO-tävlingar i juni-juli + minst ett B-race under samma period, vill man går det att tävla även under sommaren. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top