Rookie 600.. kostnader?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Räknas inte hjärnan som mer än 7%?

*I kill myself *

För övrigt är det ganska underligt att man kan räkna procentsatser på hur handikappad man blir. Har de tabeller de går efter eller? :confused:

Hjärnan ingår i sveda och värk, och brukar bara bli några tusenlappar(svemo-försäkringen betalar ingen sådan alls).

Japp, det finns listor på vad som ger si och så många procent, men sedan är det ju en helhetsbedömning hur mycket av skadan som stör det dagliga livet.

7%= spräckt borttagen mjälte och minskad rörlighet i axeln.
12%= trasig ryggkota och disk som sitter snett, orsakar rätt många fler sjukdagar per år tyvärr och att jag får ha specialstolar/bord på jobbet för att kunna sitta med det jag gör idag.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Madhonda skrev:
Ja.... jag berättade för min mamma att jag funderar på att börja tävla... :rolleyes: NEJ det ska du inte...... sa hon!! :skrämd
Mammor är så trongssynta, inget att bry sig om :p
Iof blev min mamma possetiv till det efter att sätt mig köra i 10min o sen kracha :crash

För att återgå till ämnet, så är ett helt enkelt som jag sagt förut! RR är _aldrig_ ekonomiskt försvarbart! ...så tänk inte förmkt på vad det kommer att kosta.. bara kör :squid

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oFFkeFF skrev:
Japp, det finns listor på vad som ger si och så många procent, men sedan är det ju en helhetsbedömning hur mycket av skadan som stör det dagliga livet.

100-7-12= 81% oFFkeFF.. :eek:

/B

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
100-7-12= 81% oFFkeFF.. :eek:

/B

Jeop, är 19% invalid, men sen ska man tänka på att det bedöms både medicinsk invaliditet och ekonomisk invaliditet, så man kan komma upp över 100%..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...