Rookie 600 Supportklass (SM/SO)

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Om jag fattat det rätt så är Rookie klassen en supportklass både i SM och SO. :va

I så fall, vilken skall man köra SM/SO eller kan man köra båda eller kanske någon tävling i varje.

Hur tillgodoräknas då poängen??

Går det alltid tex en Rookie 600 klass i samband med varje SM deltävling? :huvet

/M

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är värre än så! Rookie600/1000 körs vid SM och även på SO tävlingar men sen finns det "vanliga" debutant-race som det körs b-600 och b-1000 på!

Vid eventuell uppklassning får du visa på vilka resultat du uppnått, oberoende av "serie".. Ska du vinna allt är det nog minst 15 tävlingar du måste köra!

Skönt med en som äntligen förstår att rookie körs som en supportklass och inte som en SM-klass!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Du kan nog _oftast_ räkna med att rookie600 är en supportklass under SM/SO, men inte helt säkert. Men vad jag vet ganska säkert är att r600 kör under sm, anderstorp, sviestad, falkenberg. Knutstorp är jag osäker på, och på karlskoga kommer det säkerligen bli flera r600-race på, frågan är bara hur upplägget ser ut kring bikeweek, b-tävlingar osv. Men det är inte förrän i slutet av juli, så det märker vi snart ;)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Poängen tillgodoses för respektive serie! Lite osäker själv, men ett undantag kan vara Falkenbergs racet, det ger nog poäng både i SM-seriens rookie600 och i Scandinavian Opens rookie600? Men annars så räknas poängen seperat per serie.

Du kan köra vilka tävlingar du vill. Finns inget som hindrar eller begränsar att en med b-licens inte får köra på någon av dessa tävlingstillfällena!

Dock kan vissa tävlingar vara mera populära och därmed svårare att kvala in på osv.. Ibland har det hänt att arrangörerna fått neka fler anmälningar pga tidsbrist för att köra fler än 2st heat i varje rookieklass. Först till att ha anmält och betalt va det nog då..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mad Moose skrev:
Kommer inte R600 köras där?:va
Vad vet du, berätta mer.

Jag vet att någon klass förmodligen inte får plats på knutstorps schema. Så någon supportklass kommer nog få strykas.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Jag vet att någon klass förmodligen inte får plats på knutstorps schema. Så någon supportklass kommer nog få strykas.

250R, har jag hört. Miljöpartiet har sagt sitt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McB skrev:

Ligger inte i riskzonen nej.
Men för den delen behöver ju inte b-supportklasserna sörja, då det ju som sagt planeras en b-tävling på knutan ändå.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
McB skrev:
Kan inte jag få köpa dina skrapade knäpuckar? Jag betalar en mosbricka och en pucko, ungefär.
En mosbricka och en McB coming up, men vad ska du ha knäpuckar till, du har ju ingen hoj :va

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
McB skrev:
Miljöpartiet var huvudsponsor till Speedway GP't på Ullevi. De gillar motorsport eller hur var det nu? :va Jörgen Player Special här på SH var i högsta grad skyldig till att det blev så! Kan fortfarande inte riktigt förstå hur det gick till...

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!