Rookie 600 vs Rookie 1000

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Vilken klass hade mäst antal deltagre -03?

Vilken klass är det hårdast konkurans? (svårast att kvala in till tävling)

Hur många tävlingar är det per år i resp. klass?

//Henkan

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
2001 o 2002 hade R600 flest deltagare - mest konkurrens. I år har R1000 varit snabbast. Med andra ord måste du fråga Saida om du vill veta hur nästa år kommer se ut.

Antalet tävlingar är detsamma.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
om du inte har vikten på din sida så är det r1000 som gäller utan tvekan.
att hävda sig hyffsat i r1000 verkar vara svårt,i r600 omöjligt om man ska lyssna på de som ligger lite längre ner i fältet.
fundera på vad du siktar på för klass nästa år när du är a-förare och välj klass efter det,lite tips:

superbike om du vill göra av med massor av pengar
veidec om du vill ha hårdast konkurrans till dyrast pris
supersport om du gillar att leta effekt i hojen varje dag
standard 600 om du vill ha kul billigt i en publikdöd klass
250 racer om du vill vara snabbast och skiter i hur många timmar du skruvat före

125 racer om du vill bli hatad varje varmkörning
125 produktion om du inte fått könshår ännu
250 produktion om du vill köra billigt
sidvagn om du vill bli automatisk a-förare

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
igelhammar skrev:
....
att hävda sig hyffsat i r1000 verkar vara svårt,i r600 omöjligt om man ska lyssna på de som ligger lite längre ner i fältet.
....

Suverän summering Igelbankaren bortestt från ovan. Enda skillnaden jag sett i år mellan klasserna är nog faktiskt det motsatta men det kvittar. Båda klasserna är otroligt hårda i toppen av fältet....

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
igelhammar skrev:

fundera på vad du siktar på för klass nästa år när du är a-förare och välj klass efter det,lite tips:

superbike om du vill göra av med massor av pengar
veidec om du vill ha hårdast konkurrans till dyrast pris
supersport om du gillar att leta effekt i hojen varje dag
standard 600 om du vill ha kul billigt i en publikdöd klass
250 racer om du vill vara snabbast och skiter i hur många timmar du skruvat före

125 racer om du vill bli hatad varje varmkörning
125 produktion om du inte fått könshår ännu
250 produktion om du vill köra billigt
sidvagn om du vill bli automatisk a-förare

hahaha... Jag vill fortsätta att köra R1000 :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Vikten är inte speciellt viktig inom rimliga gränser, men det är en populär bortförklaring bland storvuxna R600 killar som halkar efter.

Kompisen som vann 600B -01 på en standard R6 -99 vägde en bit över 90 pannor på den tiden...

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Chrille skrev:
Vikten är inte speciellt viktig inom rimliga gränser, men det är en populär bortförklaring bland storvuxna R600 killar som halkar efter.

Kompisen som vann 600B -01 på en standard R6 -99 vägde en bit över 90 pannor på den tiden...

Hallå där. Inte sabba en så bra bortförklaring :D

Allvarligt talat så kan däremot en 600:a vara ett problem för oss tjockisar i och med att det blir rätt trångt och körställningen därigenom blir väldigt krampaktig.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag triv iofs bättre på 750 för den har så hög sadel. Man behöver inte lyfta så högt när man ska lyfta kaggen över tanken...

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Jag triv iofs bättre på 750 för den har så hög sadel. Man behöver inte lyfta så högt när man ska lyfta kaggen över tanken...

Är det nån skillnad egentligen mellan din och min cykel vad gäller körställning?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
hajen5 skrev:
Är det nån skillnad egentligen mellan din och min cykel vad gäller körställning?

Ganska mycket. 750 är högre och ganska rymlig mellan tanken och kåpglas. Känns nästan lite klumpig i jämförelse men samtidigt väldigt rymlig och fin...

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Ganska mycket. 750 är högre och ganska rymlig mellan tanken och kåpglas. Känns nästan lite klumpig i jämförelse men samtidigt väldigt rymlig och fin...

Va? Detta får vi utreda. En 750 av samma årsmodell som min har ju samma ram med samma infästning av fotpinnar mm, så det är sådan skillnad mellan årsmodellerna menar du? Fast den kanske ändå är lika elak när det gäller benvinkel?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Benvinkeln är elak om du inte gillar den på din. Kanske lite snällare på min iom den höjda sadeln men inte mycket. Känns ganska lika.

Den stora skillnaden är höjden på just sadeln tycker jag. Det kan ju möblera om mina sinnesuttryck av förarplatsen också men inte så illa, tror jag.

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
GSXR 750 och 600 ska ha precis samma körställning, sen kan man ju ha höjd sadel på båda...

/lastu

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Ja asså, nu menar jag ju att 600 från -01 till -03 är samma som 750 från -00 till -03...

Vet ju inte vad hajen5 har för 600:a

/lastu

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
Chrille skrev:

och hojen va bara trimmad med en slipon och dynojet men det reda han ut bra ändå....

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
hajen5 skrev:
Hallå där. Inte sabba en så bra bortförklaring :D

Allvarligt talat så kan däremot en 600:a vara ett problem för oss tjockisar i och med att det blir rätt trångt och körställningen därigenom blir väldigt krampaktig.

Jag är 194 cm, 93kg och sitter gör skönt på min Kawwa, inga problem alls. Iof känner jag aldrig ngn skillnad från hoj till hoj jag bara kör och ser glad dvs helt kass på vad som är bra eller dåligt. Effekten är väl det ända jag känner skillnad på :crash

Mvh//ZF

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Gixxer 1000 skrev:
[/SIZE]

Om jag inte är felinformerad så vann väl Miinin på en "nästan" original Sukka 1000??

I motorn ja, men kolla in allt annat godis som finns på den hojjen. I SBK måste 4:eek:r vara i "nästan" orginal. Finns givetvis kryphål i Svenska reglementet från FIM's reglemente.

Mvh//ZF

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...