rookie köpa enduro MAX 20tkr

Snowman89

Guest
Demp@ skrev:
2657132 åsrsmodell och så då? hittar bara en typ och den kostar 25-28tusen.

visst kanske kan få ner den för 25 till 22typ men finns det inga för runt 20 gärna under 20strecket.

tack för svaren som kommit iaf
Jag gav 18 för en 98a och den var i bra skick.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Demp@ skrev:
2656612 OBS OBS OBS OBS OBS
Jag har sökt men den funkar inte... får bara upp sidan kan inte hittas när jag söker.
OBS OBS OBS OBS OBS

tjena som sagt är väldigt sugen på att köpa mig en enduro nu innan vintern tar i. så man kan ut och träna sig lite. springa eller gå på gym e ej min grej så köra lite hoj passar perfekt =)


men sitter och kollar på blocket men blir inte så mycket klokare.
bäst hade kanske varit att det finns motardkit till den med så man kan ha kvar den till sommaren sedan för lite bus på gata med. men det e inte högprio på det.

vill alltså ha en enduro som är bra för nybörjare samt lite mer erfaren åkare så man inte tröttnar direkt.
utseende är inte så viktigt. vill väl helst ha en 4takt. (någon sa att man skulle ha det....)
lite mekk är det väl alltid men skulle ju vara skönt om man slapp göra det efter varje runda.

finns det någon som har några bra tips eller kanske har en ståendes?

ciao ciao:yoparty

Med dina önskemål finns det nog bara ett svar, XR600!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag går i samma banor, skall börja köra till nästa säsong men budgeten är inte så värst hög än. Så för mig blir det nog någon billig 4t för vägen ocskå blir det en 250 för banan.

Men då kommer jag till frågan, hur pass bra hänger 2taktarna med egentligen. I början spelar det ju knappast någon roll då jag bara kör för att lära mig och sedan kanske man har råd med en 450 men frågan kvarstår. Hur passa bra håller sig en 250 i 450 klassen?
 

AndersK

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
STHLM
Hoj
KTM 250 EXC-F
Jag får hålla med några föregående talare. Ska man ha enduro under 20k så får det nog bli 2takt. DR350 och XR250 är ju riktiga häckar jämfört med KTM/GasGas 2T etc. från -00. Vill man ha kompromisser så får man ju tyvärr just det...

Det är bara att köpa och prova, går ju alltid att sälja hojen efter några månader om det inte känns rätt. Tänk på att jaga grejer under 20K betyder att det kostar i underhåll istället. Inte säkert att det blir billigare i slutändan.

/Anders
 

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Ort
westcoast
Hoj
Duke2
Lundgren skrev:
2658018 Jag går i samma banor, skall börja köra till nästa säsong men budgeten är inte så värst hög än. Så för mig blir det nog någon billig 4t för vägen ocskå blir det en 250 för banan.

Men då kommer jag till frågan, hur pass bra hänger 2taktarna med egentligen. I början spelar det ju knappast någon roll då jag bara kör för att lära mig och sedan kanske man har råd med en 450 men frågan kvarstår. Hur passa bra håller sig en 250 i 450 klassen?


På min 525exc och polarens cr250 -05 skilljer det inget i axet förrens 100-110km/h. på sand och andra tunga underlag skiljer det jättemycket dock.
Min är ju mycket starkare på alla sätt men på hårt underlag så går dom ändå rätt lika.
 

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
KLART det blev en ktm 300exc från -98 jag e störtnöjd och ska ut och köra hela dagen imorgon =)
tack för hjälpen folks
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Demp@ skrev:
2662283 KLART det blev en ktm 300exc från -98 jag e störtnöjd och ska ut och köra hela dagen imorgon =)
tack för hjälpen folks


Grattis.. De är en skitbra hoj

Den har termostat så du behöver inte tejpa kylaren när det blir kallt
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top