MC Doktorn
Guest
Vad kostar förutom hojen en hel säsong i tex R1000.
Räknat själv att man hamnar strax under 50 om man vill vara med
Räknat själv att man hamnar strax under 50 om man vill vara med
Pelle B skrev:Tycker ofta det målas upp lite skräcksearior om hur mycket det kostar, verkar som en tävling i tävlingen. Jag vann inte men jag lade ner mest pengar!
Jag körde min första säsong -04 på en standard R6. Jag körde samtliga SM (5 tävlingar) samt 3 B-tävlingar.
Nu tillhör ju inte jag de snabbare, men då håller i gengäld däcken längre. Kör du på slicks kan du få ganska mycket bantid på ett set. (gjorde åt 6 set)
Jag klotade 2 gånger.
Försök hitta en "transportkompis" så håller man ju nere den kostnaden oxå.
Min säsong kostade ca 35 000 om man inte räknar med hojen....
Sen kan det ju bli hur dyrt som helst......
Pelle B skrev:Tycker ofta det målas upp lite skräcksearior om hur mycket det kostar, verkar som en tävling i tävlingen. Jag vann inte men jag lade ner mest pengar......
ecce skrev:Håller med lite det behöver inte bli snordyrt men det kostar och ska man satsa så får man betala därefter Strandelin körde buget hela säsongen och hadde nog lika kul som jag.
Inte helt rätt, nytt set till SO på Karlskoga också annars var det rätt. Men då åkte inte jag de två första tävlingarna. Däremot i fjol så hade jag ett set D207GP som hade gått drygt 35 pass! http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=787323&postcount=33Edika skrev:Däckslitage hänger nog mest på vilken hoj man har. Kör man en vässad R1:a får man nog räkna med att byta ofta. Om man däremot har en Aprilia RS250 kanske däckkontot bara blir en tiondel. Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att Torkel bytte däck till SM på Sviestad och sedan bytte bakdäck till B-racet i Oktober.
Det står R600 i Affes inläggTorkel skrev:Men jag antar att trådväckaren ska köra med en R1'a och då går det nog åt dubbelt så många bakdäck som framdäck i alla fall!
Macke skrev:Dom stora posterna är avgifter (20.600, däck (28.750, bensin (14.814.
Gottis skrev:i avgifterna är det med vanliga träningar och bandagar också???
Känns det bra att du sparat alla kvitton?Macke skrev:Min säsong kostade 91.620:-, och då har jag räknat med ALLT förutom mat (eftersom jag antar att man äter ändå) och inköpet av själva motorcykeln.
Har sparat alla kvitton för hela säsongen....
Av dom 91.620:- så har jag kyckats dra in 38.199:- i sponsring och rabatter, vilket lämnar 53.421:- som jag lagt ur egen ficka.... Jag har inte räknat med den gratis buss som jag fått låna av Strängnäs Bilforum i sponsringen, svårt att uppsakatta hur mycket det är värt i pengar.
Jag har kört alla SM tävlingar, dom SO tävlingar som gått i sverige + 1st B-race. Krashat 2ggr (första krashen kostade 3.419:-, och den andra 2.979:- i delar och material).
Dom stora posterna är avgifter (20.600, däck (28.750, bensin (14.814.
Och dyrare blir det i år....
Låter vettigt!Wenhov skrev:Man kan spara fantastiskt mycket pengar på att köra på begagnade däck... ...kan käka upp ett däck på ett par pass.
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |