Rookie of the Year Award

Butler

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Bortförhandlad.. :(
Hej!

En litet intern rykte cirkulerar om att det skall utdelas ett Rookie of the Year pris. Det uppskattas säkert av alla. (Priset alltså)

Nominerade är följande:

Daniel Lennartsson
Johan Rennerfelt
Percy Barth
Mangan Persson

Och vinnaren sägs ska pressenteras på Banketten i Örebro 22/9.

Mvh
Peter

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kan tillägga att endast en av dessa (Danne L) bokat biljett till banketten.
Känner du någon av de andra så tipsa gärna om att det vore bra om de vill komma till banketten ;)

#170#

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
YZF450
Lennartsson Rookie ?? En tävling ja eller...
Mangan & Johan ja dom kör ju med licens.....
Mangan ha ju kört alla race tycker han ska ha de.
Någon mer som tycker..

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Rokkie priser brukar gå till den som inte kört innan och gör bästa resultaten första året dom kör... har man kört innan kan man inte klassas som rokkie. Så Rännebubba är ju inte aktuell i mina ögon. Vet ej om dom andra 2 tävlat 06 eller tidigare.
Att Lillen bara körde ett race är ju i alla fall bevis på en riktig rookie kariär innom motarden, fast jag e ju partisk i målet...haha

Han har ju poäng i alla 3 klasser med både Rookie, 450 och Open... Han kanske ska köra quad på lördag...hehe

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Rokkie priser brukar gå till den som inte kört innan och gör bästa resultaten första året dom kör... har man kört innan kan man inte klassas som rokkie. Så Rännebubba är ju inte aktuell i mina ögon. Vet ej om dom andra 2 tävlat 06 eller tidigare.
Att Lillen bara körde ett race är ju i alla fall bevis på en riktig rookie kariär innom motarden, fast jag e ju partisk i målet...haha

Han har ju poäng i alla 3 klasser med både Rookie, 450 och Open... Han kanske ska köra quad på lördag...hehe
Rinnerfeldt (extra roligt eftersom han är delägare en lackfirma, hehe) kom 9a (?) i supermotard-RM (så hette det då!) 2003 om inte mitt gamla alzheimersinfekterade minne sviker mig.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Anser att en person har gjort rent hus i rookieklassen, tycker inte att det ska spela någon roll om han har Licens eller inte. Percy är min kille och det är inte för att han kör rätta märket.

Lillen körde en tävling men jag anser inte att han var rookie med ca 20 år i cross branchen. Nej de ända riktiga rookisarna av de som har blivit nominerade är enligt mig Percy och Mangan.

Men sen håller jag med Johan eller vem det var att för att bli Rookie of the Year ska det vara ditt första år du kör. Annars kan man ju harva tills man får utmärkelsen. Nej se till att kassa upp er nu ni som kör i toppen av Rookiklassen och låt andra få stiga fram i rampljuset.

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker minsann att jag är rookie och dessutom har jag kört mest buss av alla och helt klart förtjänat det, ro hit priset nu. :tummenupp :D

*Edit, kan hända att man är en gnutta partisk.

crf_450

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
honda crf 450 suzuki lt500. mustang mamba. flaka 125cc
Jag tycker minsann att jag är rookie och dessutom har jag kört mest buss av alla och helt klart förtjänat det, ro hit priset nu. :tummenupp :D

*Edit, kan hända att man är en gnutta partisk.

undrar bara hur man kan dela ut ett pris. innan sista tävlingen är körd.?:va ja ja rookie kan väll du inte vara så mycke buss som du har åkt....:tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det blir ju lite annorlunda när man har en klass under namnet "rookie". Eftersom så är fallet så ska ju den som regerat i den klassen ha det priset, nybörjare eller inte.

Men, till framtiden så hade det väl varit en kul grej att även dela ut ett "riktigt" rookie of the year pris bland alla som kör sitt första år på A-licens. För att inte förvirringen ska vara total kan man ju även passa på att byta ut namnet på "rookie-klassen" till något mer passande.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ja vända och vrida hur man vill.. 50% lennart är min gosse i det här fallet.. killen kom in i motarden i år körde första tävlingen vann men... ja mycket. 30 min senare står han på gridden i den hårdaste klassen och kommer rätt bra till där med.

om man nu ska bortse från att 50% lennart testat att köra cross några gånger hemma på 100% lennarts marker så är percy oxå min gosse:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
undrar bara hur man kan dela ut ett pris. innan sista tävlingen är körd.?:va ja ja rookie kan väll du inte vara så mycke buss som du har åkt....:tummenupp

Bra poäng men du inser säkert det kronologiska problemet med banketten vs finalrejset.
Ni som kommer på banketten lär både få veta vem som vinner och med vilken motivering :tummenupp

Vi fick uppskov tills ikväll med förskottsbetalningen så ni som inte anmält er ännu - GÖR DET (tmc.supermoto[AT]gmail.com)!! :)

Last edited:

#170#

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
YZF450
Kan tillägga att endast en av dessa (Danne L) bokat biljett till banketten.
Känner du någon av de andra så tipsa gärna om att det vore bra om de vill komma till banketten ;)

Dom som är nominerade måste dom boka till banketten???
Tycker de låter lite!!!
Bruka inte dom bli dit bjudena.
Har dom fått reda på det själva.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Ordet Rookie missbrukas. Som Johan tidigare skriver, "Rokkie priser brukar gå till den som inte kört innan och gör bästa resultaten första året dom kör... har man kört innan kan man inte klassas som rokkie. "

Men så länge som det är så godtyckliga regler för vem som är rookie eller inte så kommer detta att fortsättas disskuteras. SVEMO kanske hinner med att titta över detta under vinterhalvåret. Det tar ju trots allt någon timma.

Så Daniel är ju den enda tänkbara kandidaten till priset av dom som blivit nominerade. Eller Mange, men Daniel är strået vassare. Första tävlingen, skåpa ut allihopa. Blir erbjuden wildcard, tar den chansen, placerar sig bra. Kör numera med A-licens.

Snyggt jobbat Daniel.

Sen tycker jag Ronta är den som överraskat mig i år. Han har ju inte körit cross i 20 år. Så jag hade nominerat även honom.

Hejja Ronta.

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Är ju jättesvårt att bestämma vem som är "rookie of the year"... Är det den som har gjort störst framsteg under säsong, den som har tagit mest poäng, den som bitit ihop hårdast när det varit som jävligast, den som haft längst att åka till och från rejs, den som kört med störst flin och haft roligast, den som trixade mest, den som sladdade värst, den som åkte med lägst budget, den som åkte med högst budget eller helt enkelt bara den som var hyggligast i depån. Listan kan ju bli oändlig.

Annars kan man väl låta de som är med och åker i rookie få rösta fram den de tycker har gjort sig förtjänt av priset. One man, one vote :)

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Är ju jättesvårt att bestämma vem som är "rookie of the year"... Är det den som har gjort störst framsteg under säsong, den som har tagit mest poäng, den som bitit ihop hårdast när det varit som jävligast, den som haft längst att åka till och från rejs, den som kört med störst flin och haft roligast, den som trixade mest, den som sladdade värst, den som åkte med lägst budget, den som åkte med högst budget eller helt enkelt bara den som var hyggligast i depån. Listan kan ju bli oändlig.

Annars kan man väl låta de som är med och åker i rookie få rösta fram den de tycker har gjort sig förtjänt av priset. One man, one vote :)

ligger något i det du säger:)

#170#

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
YZF450

De va de bäst än... Ja lägger en röst på dej

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125

Visst kan man det. Du har alltid så diplomatiska och rättvisa åsikter. All respekt för det.

Det jag hänger upp mig på är att ordet rookie missbrukas. Och att uppklassningssytemet inte är genomtänkt.

Bättre att kalla utnämningen i så fall för årets B-förare. Vad händer om den personen som får utmärkelsen i år inte har någon lust att klassa upp sig? (Sånt kan man ju med gällande uppklassningssystem själv bestämma över.) Och kanske dominerar nästa säsong med. Ska man ändra kriterierna för bedömning då, eller ska samma person få utmärkelssen en gång till? Kan man vara rookie hur många säsonger som helst? Jag vet själv inte vad som gäller!!! :va

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
För er som inte visste det så blev Percy Barth utsedd till Rookie of the Year.
Han kör på en Husaberg 550
I SM,450 klassen vann Henning Brokerud, han kör på en Husaberg 450
I SM Open klassen vann Jocke Engström, han kör på en Husaberg 650

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...