Rookie of the Year Award

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
För er som inte visste det så blev Percy Barth utsedd till Rookie of the Year.
Han kör på en Husaberg 550
I SM,450 klassen vann Henning Brokerud, han kör på en Husaberg 450
I SM Open klassen vann Jocke Engström, han kör på en Husaberg 650

Ja tänk den som fick åka en sån.....Mmmmmm

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
För er som inte visste det så blev Percy Barth utsedd till Rookie of the Year.
Han kör på en Husaberg 550
I SM,450 klassen vann Henning Brokerud, han kör på en Husaberg 450
I SM Open klassen vann Jocke Engström, han kör på en Husaberg 650

Vill bara flika in att Percy körde 2/5 av säsongen på en HONDA. :D

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Vill bara flika in att Percy körde 2/5 av säsongen på en HONDA. :D
Ja och det var tur för Peryc att han bytte för vi vet ju alla vad det var som gjorde att han började vinna race:tummenupp

Kan tänka mig att du är intreserad av att byta. Du lär väl få samma utveckling med tanke på att du kör på Percys gamla hoj ;)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Ja å Broke vann ju på stolpe stolpe stolpe stolpe stolpe stolpe stolpe in med ögonbindel på målvakten....hehe

Hur menar du?

Allt som händer under en säsong ingår väl i slutresultatet? Likväl som att man tappar tredjeplatsen i sista svängen eller blir påkörd så nyckelbenet går av. Hade inte Brokes Yamaha rasat och strulat så förra säsongen så hade han kanske vunnit SM redan då. Men det kommer vi aldrig få veta. För vi lever inte i paralella världar med olika händelseförlopp och utvecklingar. Se verkligheten som den är, dra nytta av det du lär. Och förbättra dig själv med hjälp av dina erfarenheter.

Om man hela tiden ska förklara bort fakta med löjliga ursäkter så blir man aldrig bäst. Inte ens om man har kört motorcykel i trettio år.

Last edited:

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
ingen som tänkt på de innan i inläggen (ni har mest märkestjabat o annat :tungan )

MEN:

GRATTIS PERCY!!!

Detta pris var du verkligen välförtjänt av enligt mitt tycke.

MVH
Mangan #94

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Ja och det var tur för Peryc att han bytte för vi vet ju alla vad det var som gjorde att han började vinna race:tummenupp

Kan tänka mig att du är intreserad av att byta. Du lär väl få samma utveckling med tanke på att du kör på Percys gamla hoj ;)

Tror att det bevisar den gamla devisen:
Tron kan försätta berg!

:D :arsele

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Hur menar du?

Allt som händer under en säsong ingår väl i slutresultatet? Likväl som att man tappar tredjeplatsen i sista svängen eller blir påkörd så nyckelbenet går av. Hade inte Brokes Yamaha rasat och strulat så förra säsongen så hade han kanske vunnit SM redan då. Men det kommer vi aldrig få veta. För vi lever inte i paralella världar med olika händelseförlopp och utvecklingar. Se verkligheten som den är, dra nytta av det du lär. Och förbättra dig själv med hjälp av dina erfarenheter.

Om man hela tiden ska förklara bort fakta med löjliga ursäkter så blir man aldrig bäst. Inte ens om man har kört motorcykel i trettio år.

fast om vi ska vara helt ärliga så går det ju alltid jätte bra att hylla husaberg på alla de viss men om någon sedan säger ett nedlåtande ord om husaberg eller en husaberg förare så blir det rubriker.
jag säger varken bu eller bä om något märke, man kör det man gillar bäst eller får bäst uppbackning av/för

sen att chad är en av världens bästa förare och att han råkar köra yamma kan ju varken jag eller lenny hjälpa:tungan

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Vi får väl se? Jag har lite högre mål än så ;)

Det är inte hojen som gör resultaten utan föraren. Det finns många hojar där ute som är bra och gör föraren konkurenskraftig. Men så finns det oxå hojar som sätter begränsnigen för föraren.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det är inte hojen som gör resultaten utan föraren. Det finns många hojar där ute som är bra och gör föraren konkurenskraftig. Men så finns det oxå hojar som sätter begränsnigen för föraren.

Ngt som jag i allra högsta grad är medveten om. Men jag vet inte riktigt vart du försöker komma :)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
fast om vi ska vara helt ärliga så går det ju alltid jätte bra att hylla husaberg på alla de viss men om någon sedan säger ett nedlåtande ord om husaberg eller en husaberg förare så blir det rubriker.
jag säger varken bu eller bä om något märke, man kör det man gillar bäst eller får bäst uppbackning av/för

sen att chad är en av världens bästa förare och att han råkar köra yamma kan ju varken jag eller lenny hjälpa:tungan

Hur menar du nu? Det är väl ingen som har sagt något ont eller nedlåtande om vare sig det ena eller andra märket. Att du är av den neutrala uppfattningen är jag väl medveten om, då du ju byter varje säsong. Det jag reagerade på vilket jag hoppas framgår av mitt tidigare inlägg, är att det på Johans tidigare inlägg mest var tur att Broke vann SM, vilket jag motsätter mig. Han vann för att han är duktig och hade givetvis en del flyt oxå. Man måste ha flyt och vara jämn under en hel säsong för att vinna ett SM.

Det har ingenting av avgörande betydelse med hojjens "färg" att göra om du ska vinna ett SM. Däremot måste du vara bland dom bästa för att kunna ro hem en sådan prestation. Vilket Broke utan tvivel är. Han placerade sig femma i ett VM-heat nu i helgen som var. Jag stod själv och tittade. Och han är av den kalibern att han utan att skämmas kan vinna ett SM. På sina egna meriter.

Synd bara att han nu funderar på att sluta. Grabben förtjänar mera uppbackning.

Till sist, så sant så sant. Håller med dig helt och hållet. Varken du eller någon annan kan rå för vad VM åkarna kör för märke. Därför tycker jag att det för min egen del inte spelar någon roll vad jag själv kör runt på. Det kan dock medföra lite problem att byta nu när man har så mycket extra delar som inte passar på vad som helst.

Förresten, grattis Percy till årets rookie.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
nä jag fick för mig att den här diskutionen började och startade med att lyfta fram ett visst märket.. men jag kanske har fel eller tolkade det helt fel.
percy är en god vän till mig så jag menar inget illa, ( :pannkyss )

men någon skrev percy kör HUSA
broke kör HUSA
och jocke kör HUSA

som sagt kan vara jag som tolkar det fel att det just var märket som lyftes fram.

och naturligtvis så beror det i slutet på föraren, örebros snabbaste förare körde föresten lika fort på en lånad bike runt örebrobanan som på sin egen bike.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Ngt som jag i allra högsta grad är medveten om. Men jag vet inte riktigt vart du försöker komma :)
Jag tror att du redan har kommit fram. Nu är det bara att få tummen ur....
Du kan ju säkert fixa till fjädringen på hojen din annars. Säger bara Johan Eklöv...

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Percy är årets rookie och Henning Brokerud visade på Lag-VM i Italien att han är nordens och vårat SM:s snabbaste och mest talangfulle förare .

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati