vtx-gubben
Ny medlem
Hallo!
Närmar mig 50 bast så tog äntligen tag i mc-kortet ifjol. Övningskörde och körde upp på Intruder 1400. Kände jag ville ha något maffigare med mer power så köpte mig en VTX1800 i våras. Trimmade sedan Intrudern lite så den största skillnaden på dem just nu är att VTX:en alltsom oftast spinner loss när man ska iväg.. Så den ska trimmas i vinter, 1800cc måste kunna köra ifrån 1400cc.
Körde VTX på smc BKK-kurs på Knutstorp. Älskar både att glida och ösa på vad det går med både Hondan och Intrudern men är nu också sugen på en mer sportbetonad hoj som man verkligen kan lägga ner i kurvorna.
Får gärna ha bättre prestanda än mina nuvarande men framförallt ska den gilla att läggas ner i kurvorna. Testat några 6-750cc, kändes ju först helt galet men ganska fort önskade jag att de ville axa ännu lite bättre..
Ska jag kanske gå direkt på 900-1000cc om jag nu ska köpa mig en sporthoj? Hur mycket sämre är det att köra bana med sport-touring eller streetfighter jämfört med riktig racer?
Närmar mig 50 bast så tog äntligen tag i mc-kortet ifjol. Övningskörde och körde upp på Intruder 1400. Kände jag ville ha något maffigare med mer power så köpte mig en VTX1800 i våras. Trimmade sedan Intrudern lite så den största skillnaden på dem just nu är att VTX:en alltsom oftast spinner loss när man ska iväg.. Så den ska trimmas i vinter, 1800cc måste kunna köra ifrån 1400cc.
Körde VTX på smc BKK-kurs på Knutstorp. Älskar både att glida och ösa på vad det går med både Hondan och Intrudern men är nu också sugen på en mer sportbetonad hoj som man verkligen kan lägga ner i kurvorna.
Får gärna ha bättre prestanda än mina nuvarande men framförallt ska den gilla att läggas ner i kurvorna. Testat några 6-750cc, kändes ju först helt galet men ganska fort önskade jag att de ville axa ännu lite bättre..
Ska jag kanske gå direkt på 900-1000cc om jag nu ska köpa mig en sporthoj? Hur mycket sämre är det att köra bana med sport-touring eller streetfighter jämfört med riktig racer?