Rosor till Bikeshop

canadien82

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Thunderace
Beställde två mc-överdrag av bikeshop, när jag öppnar mitt paket så märker jag först att det saknas ett(står på fakturan att det skall vara två med). När jag veklar upp det som var med så märker jag att det spruket i en sömn. Mailar Bikeshop, efter en timme svara dom.

1. mailet:
Hej,
Absolut fixar vi till det....
Återkommer till kvällen

2. mailet:
Hej,
Vik ihop överdraget och skicka tillbaks det så kommer det 2 st nya under
nästa vecka.......
Ursäkta misstaget...
// Eric


:tummenupp Föredömligt, precis så här vill jag bli bemött :tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
canadien82 skrev:
:tummenupp Föredömligt, precis så här vill jag bli bemött :tummenupp

Ja, allt annat bemötande från deras sida vore ju olagligt... Vem står för returen föresten? Betalar de för dina extra utlägg?
 

canadien82

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Thunderace
:confused: det har ju iofs inte diskuterats :D , men.... det förutsätter jag ju att dom gör, vad jag menade oxå var ju att det inte tog nån tid för dom o dom insåg snabbt sitt misstag, det stog två på fakturan så de kunde ju nekat o hävdat att jag försökte lura dom. Fast då hade jag ju aldrig handlat där igen
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
canadien82 skrev:
:confused: det har ju iofs inte diskuterats :D , men.... det förutsätter jag ju att dom gör, vad jag menade oxå var ju att det inte tog nån tid för dom o dom insåg snabbt sitt misstag, det stog två på fakturan så de kunde ju nekat o hävdat att jag försökte lura dom. Fast då hade jag ju aldrig handlat där igen

Ja, det var ju hygglo att de inte anklagade dig för bedrägeri när de är värdelösa på det de gör. :)
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Markus skrev:
Genom att få trasiga, och för få, saker?

Men lägg ner. Alla gör misstag. Skillnaden ligger i hur vi hanterar de misstag vi gör.

De hanterade sitt på ett bra sätt och förtjänar en elogé för det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
ft skrev:
Men lägg ner. Alla gör misstag. Skillnaden ligger i hur vi hanterar de misstag vi gör.

De hanterade sitt på ett bra sätt och förtjänar en elogé för det.

Det här är ju en struntsak men du har helt fel ändå. Ingen firma som skickar skit och dessutom för lite av det förtjänar en eloge för att de rättar till misstaget. Hade de kommit hem till honom med ett nytt kapell och en whisky kunde fått en eloge.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Markus skrev:
Det här är ju en struntsak men du har helt fel ändå. Ingen firma som skickar skit och dessutom för lite av det förtjänar en eloge för att de rättar till misstaget. Hade de kommit hem till honom med ett nytt kapell och en whisky kunde fått en eloge.

I verkligheten, där jag bor, finns det två alternativ:

1) Handla från företag som tabbar sig ibland men fixar det på smidigast möjliga sätt.

2) Handla från företag som tabbar sig ibland och därefter anklagar dig för bedrägeri och att du försökt sno de saknade grejerna, försöker smita undan på alla tänkbara sätt, vägrar skicka hela grejer och påstår att du haft sönder dem själv, inte svarar på brev eller telefon alternativt tar två månader på sig innan de svarar och så vidare och så vidare.

Du får mycket gärna välja alternativ två om du nu inte tycker att det är värt någon uppskattning med den service du får i alternativ ett.

Visst, vi säger väl att jag har fel som tycker annorlunda. Jag kommer att sitta med mina hela grejer från alternativ ett och njuta helhjärtat av att ha fel medan du sitter med dina kassa grejer kvar men utan dina pengar och har jävligt rätt.

Du är en vinnare!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
ft skrev:
I verkligheten, där jag bor, finns det två alternativ:

1) Handla från företag som tabbar sig ibland men fixar det på smidigast möjliga sätt.

2) Handla från företag som tabbar sig ibland och därefter anklagar dig för bedrägeri och att du försökt sno de saknade grejerna, försöker smita undan på alla tänkbara sätt, vägrar skicka hela grejer och påstår att du haft sönder dem själv, inte svarar på brev eller telefon alternativt tar två månader på sig innan de svarar och så vidare och så vidare.

Du får mycket gärna välja alternativ två om du nu inte tycker att det är värt någon uppskattning med den service du får i alternativ ett.

Visst, vi säger väl att jag har fel som tycker annorlunda. Jag kommer att sitta med mina hela grejer från alternativ ett och njuta helhjärtat av att ha fel medan du sitter med dina kassa grejer kvar men utan dina pengar och har jävligt rätt.

Du är en vinnare!
Haha, det var ett roligt inlägg. Så ta mig fan :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
ft skrev:
där jag bor, finns det två alternativ:

Då kan jag bara konstatera att det finns ytterligare skäl än de jag redan kände till att aldrig någonsin bosätta sig på landsbygden. Där jag bor gratulerar vi inte näringsidkare som gör fel.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Markus skrev:
Det här är ju en struntsak men du har helt fel ändå. Ingen firma som skickar skit och dessutom för lite av det förtjänar en eloge för att de rättar till misstaget. Hade de kommit hem till honom med ett nytt kapell och en whisky kunde fått en eloge.
Haha du har lite otur när du tänker nu eller?
Företaget skulle mkt väl kunna kräva att kunden returnerar skickade varor EFTER att ha fått en fraktsedel att sätta på paketet för att dom ska kunna inspektera varorna som är fel, när dom sedan kollat detta så skickar dom ersättning.
MEN nu valde företaget att lita på kunden och skicka två friska varor direkt ist för att gnälla om att dom måste se reklamationen först.
Jag är helt säker på att dom flesta människor uppskattar ett snabbt och trevligt bemötande som ger kunden minst "lidande".
Visst fan hade det varit bättre om rätt varor kom från början, inget tvivel om det.
Men ett företags sätt att hantera fel är också ngt som räknas in i kundvänlighet.
Han har ju inte sagt att det var femte gången det blev fel från företaget i fråga?
Sluta var så förbannat bitter Markus och upptäck att världen inte är en felfri plats.
//Tobbe
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Markus skrev:
Då kan jag bara konstatera att det finns ytterligare skäl än de jag redan kände till att aldrig någonsin bosätta sig på landsbygden. Där jag bor gratulerar vi inte näringsidkare som gör fel.
Där du bor finns landets kallaste och tråkigaste handelsklimat.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Markus skrev:
Då kan jag bara konstatera att det finns ytterligare skäl än de jag redan kände till att aldrig någonsin bosätta sig på landsbygden. Där jag bor gratulerar vi inte näringsidkare som gör fel.
Livet utanför tullarna är ett helvete ska du veta, vi är så tacksamma bara ngn pratar med oss :rolleyes:
Nu får du ge dig.
Ingen har väl gratulerat firman för att det blev fel, det är tillrättningen av felet som man uppskattar.
Jag tror alla parter i detta fallet hade varit gladast om det blivit rätt från början.
Men jag måste ju säga att det lär ha hänt en satans massa på marknaden i sthlm sedan jag bodde där, för nog fan var det gott om klåpare och lycksökare där då iaf.
Men detta kanske är bättre nu iom att du är karl nog att styra upp länet :tummenupp
//Tobbe
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är faktiskt intressant att alla som tycker att det här har gått superduperschysst till kommer från mindre orter. Tydligen är marknaderna helt hämmade på grund av avsaknad av konkurrens. Jag anser fortfarande att firman har gjort ett absolut minimum, och som korvgubbe sade så har de bara gjort det de var skyldiga att göra enligt lagen.

För mig är BRA service till exempel en affär som jag reklamerade en två år gammal skjorta på för att den spruckit, utan kvitto. Cash i handen, hej då. Ett sånt ställe går jag tillbaka till.

Ett ställe som jag inte handlar på igen är ett som gav mig snorkigt e-post svar, varpå jag klagade till chefen och han kompenserade mig med ytterligare gratis varor. Jag tar inte risken att komma i kontakt med samma dumhuvud igen.

Jag har själv jobbat med kundservice och skulle aldrig någonsin komma på tanken att anklaga en kund för att ljuga, något ni sorgligt nog verkar ha erfarenhet av. Antar att en del av er har förflutet på ONOFF eller liknande:hihi

Nåväl, för mig är det här inte värt vare sig beröm eller eloge - men om ni tycker det: fine.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top