Rossi börjar tvivla....

Dr.Bike

Guest
Rossi är inte den enda i MotoGP som kan köra racing, han är inte oslagbar. Så enkelt är det.

Du säger det så enkelt. Så kristallklart! :D

Det var väl typ det jag försökte säga när jag dravlade in mig i massa däck och tekniksnack parat med galla över rossitalibaner! ;)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bridgestone hade tydligen på försäsongstesterna kört med sina regndäck på torrt för att lära sig hur man skulle få så lång livslängd i dom som möjligt om det torkade upp. Tror det betalade sig i nu helgen. Trotts att många Bridgestoneförare hade valt dom mjukaste regndäcken var dom inte sönderkörda som övriga märkenas däck.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Du säger det så enkelt. Så kristallklart! :D

Det var väl typ det jag försökte säga när jag dravlade in mig i massa däck och tekniksnack parat med galla över rossitalibaner! ;)

Vet inte varför det ska analyseras varför Rossi INTE vinner alltid, och varför det aldrig handlar om att Rossi själv inte räckt till. Rossis uttalanden är mest för de inbitna fansen och psykningar till motståndarna. Rossi har alltid haft rejäl uppbackning och kan styra och ställa som han vill, men han är inte överlägsen. Det är han som måste jaga Stoner och hålla undan för Pedrosa.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Men vad vill ni han ska säga?

-"Nä jag är inte så bra. Bäst för er att ni slutar sponsra mig."

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Inte vad han ska säga, mer hur diskussionen kring hans person förs. Han är den störste, men inte alltid den bäste. I fjor förlorade han titeln och i år har det heller inte sett ut som att han är mannen för titeln. Däck, hoj, färg etc....

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
I år förlorade han titeln och i år har det heller inte sett ut som att han är mannen för titeln. ....

:va ....

Rossi är den bäste föraren ute på banan. Det är många i Gp Cirkusen som säger samma inkl. Stoner själv. Sen var det iof 2006 Stoner sa det men, innerst inne vet han att det är sant:)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
:va ....

Rossi är den bäste föraren ute på banan. Det är många i Gp Cirkusen som säger samma inkl. Stoner själv. Sen var det iof 2006 Stoner sa det men, innerst inne vet han att det är sant:)
Rättat!
Stoner sa att Rossi var föraren att slå 2007, det var rätt då Rossi är den som ligger närmast honom i tabellen - men måste det vara så självklart att han är bäste föraren? Han var inte ens bäste Yamaha-förare på Donnington.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3024201 Nej - men EN gång i sitt liv kan han väl iaf för den klädsamma sakens skull säga:

Nej grabbar, idag räckte jag inte till helt enkelt.
Fast han säger ju att de, dvs han, teamet, Yamaha och Michelin, inte är bra nog och att de måste ta sig samman och få till ett paket som funkar hela vägen. tycker inte att han skylle rpå Michelin utan konstaterar att med det paket de har nu är de inte tillräckligt bra.

Dr.Bike

Guest
Fast han säger ju att de, dvs han, teamet, Yamaha och Michelin, inte är bra nog och att de måste ta sig samman och få till ett paket som funkar hela vägen. tycker inte att han skylle rpå Michelin utan konstaterar att med det paket de har nu är de inte tillräckligt bra.

Visst, och där han är en del i paketet.
Hursom - visst saknar Yamman kanske liiiite toppfart, kanske är inte däcken de just nu allra värsta top of the line enheterna.
Men att gnälla på utrustningen jämt är som en seglare som ber om vind.

En seglare ber inte om vind, han lär sig segla...

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Visst, och där han är en del i paketet.
Hursom - visst saknar Yamman kanske liiiite toppfart, kanske är inte däcken de just nu allra värsta top of the line enheterna.
Men att gnälla på utrustningen jämt är som en seglare som ber om vind.

En seglare ber inte om vind, han lär sig segla...

Så Rossis problem är att han inte kan köra motorcykel menar du? :va

njelger

Guest
Och texten är återgiven exakt så som Rossi sa det? Det vet ni säkert?
Inget är utelämnat, inget är redigerat?

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Min ringa åsikt är den att Stoner kan vara den som möjligen ligger i närheten utav Rossi's talang, på liknande utr. så slår idag Rossi Stoner, men ge det nån säsong till så är dom jämsides.

Ronneby-Benny

Gammel-knutte
Gick med
7 May 2003
Hoj
Honda VFR 750 97!
Rossi

:) Sant är att Rossi är en mycket dålig chaffis i regn, det har ju tidigare våta lopp visat till skillnad mot t.e.x. Vermeulen....

Men håll med om att Stoners Ducati har en fruktansvärd acc-förmåga vid utgången på alla kurvor och därmed övertag på rakorna också. Samt trackingkontrollen som är den bästa av samtliga deltagande märken...

Trackingkontrollen gör nästintill racen lite tråkiga pga stabiliteten på hojarna!

Men gud så jämnt och fint Stoner kör sin hoj, så som förare är han mycket mycket duktig!!
Är hojen lättkörd dessutom så.....:tungan

Dr.Bike

Guest
Så Rossis problem är att han inte kan köra motorcykel menar du? :va

Så varken GÅR det att tolka det jag sa, eller så hoppas jag att du skämtar?
Det som det betyder är att man inte alltid ska gnälla på de förutsättningar man har, utan utnyttja dem så långt man kan, och räcker inte det så räcker inte det. Rossi är en gudabenådad förare, men är inte alla delar i paketet med så... ja då räcker det inte, men att hela tiden gnälla på dessa självklara fakta är barnsligt.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Så varken GÅR det att tolka det jag sa, eller så hoppas jag att du skämtar?
Det som det betyder är att man inte alltid ska gnälla på de förutsättningar man har, utan utnyttja dem så långt man kan, och räcker inte det så räcker inte det. Rossi är en gudabenådad förare, men är inte alla delar i paketet med så... ja då räcker det inte, men att hela tiden gnälla på dessa självklara fakta är barnsligt.

Vad ska han svara då när en journalist ställer frågan till honom om varför han inte vinner om han inte får säga att det beror på dom "självklara fakta" som du kallar dom?

Klart det går att tolka ditt tidigare inlägg så som jag gjorde det eftersom det var precis det jag gjorde.

Ronneby-Benny

Gammel-knutte
Gick med
7 May 2003
Hoj
Honda VFR 750 97!
:) Rossi kanske skulle ta och gifta sig, se på Stoner som giftade sig och blev sjusärdeles duktig som förare på köpet!!!:rolleyes:

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
va f-n, är detta tråden för omvända Rossi-fuckon eller. Alla förare har väl mer eller mindre anledningar eller förklaringar för varför det inte går så bra.
Dock är ju journalister kanske på Rossi mer då han trots allt är en av de största inom RR.
vad ska Roberts säga om journalister frågar honom varför han kommer sist:
-Nä jag är för jävla dålig på att köra hoj, det är därför, hojen och däcken är världsklass.
den här diskussionen känns löjlig, oavsett om man är rossi-fan eller inte.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
:) Sant är att Rossi är en mycket dålig chaffis i regn, det har ju tidigare våta lopp visat till skillnad mot t.e.x. Vermeulen....

Har du följt fler säsonger än denna? Den som har en gnutta koll vet att Rossi tidigare har varit grym i regn. En enkel jämförelse är från 2005 då det även den gången öste ner på Donington. Rossi låg i tätklungan, gjorde ett misstag och halkade efter. Det tog två varv sen var han ikapp, och då körde han om och ifrån. Men som sagt, han är kass i regn…

Eller så var du ironisk?:va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...