Rossi eller Hayden - vem vinner VM?

Vem tar MotoGP-titeln 2006?

• Antal röstningar
    0

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Rossi vinner både i Estoril och Valencia, Hayden kommer inte 2a i nåt av racen tror jag.

Jag håller på Rossi for sure!

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
2483758 Redan innan loppet i Malaysia tippade jag att Rossi skulle börja sin väg mot ännu en totalseger och jag ser ingen anledning till att ändra det tipset.

Rossi är en bättre förare än Hayden och betydligt bättre på att hantera press.

Det som talar emot Rossi är att han verkligen måste vara med i toppen båda racen och inte har råd med någon DNF medan Hayden kan ta det lite lugnare (dock inte för lugnt).

Du resonerar SÅ rätt broder!

Och DÄRFÖR vinner Hayden!! :D

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag hoppas verkligen att Rossi vinner. Han är den bästa av dom alla, så är det bara.
Men det kan bli svårt, då 12p är mycket att ta in på en såpass duktig förare som Hayden på bara två race.
Men Rossi är inte bara skicklig han brukar också oftast ha turen med sig, och därför tippar jag på Rossi.

(Håller för övrigt med Fürsten i hans tidigare inlägg.)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
ec2bme skrev:
2485968..det kan bli svårt, då 12p är mycket att ta in på en såpass duktig förare som Hayden på bara två race.
Det är nog inte alls svårt för Rossi att göra det eftersom han med säkerhet kommer vara ett par placering före Hayden i båda återstående tävlingarna. Rossi har visat att han levererar under hård press, Hayden att han inte gör det. Vore det riktigt mästarämne i Hayden skulle han vinna de två återstående tävlingarna för att visa alla!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
För att Hayden ska kunna titulera sig värdig världsmästare ser jag inget anat alternativ än att han vinner de två återstående tävlingarna.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Det är tight i krashligan också.
Med bara två race kvar så leder Randy med 14 krascher, men har bara 2 till godo på Casey som ligger tvåa med sina 12.

Dom två har ryckt rätt så ordentlgt i toppen, då trean Elias bara har 6st.

I botten finner vi Capirossi med bara en enda krasch på hela säsongen. På racet i Catalunya...

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
philiph skrev:
2485903 hoppas rossi vinner :yoparty ...vi behöver inga fler färglösa amerikaner som tar över...seger till europa!!!!
haha, men jag tycker som nånga andra har sakt att om rossi får kämpa o pressa sej hårt för att vinna i år så är det väl riktigt kul o se att han klarar det om han vinner!
Jag håller på rossi för fulla muggar:yoparty

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Sist en jänk vann var det KR, och det skedde verkligen inte på något underhållande sätt.
Om Hayden vinner kommer tillvägagångssättet att vara ungefär detsamma, bra i vissa tävlingar, sämre i vissa. (läs: dålig)
Skillnaden skulle nog vara att KR körde mer safe på slutet för att kunna knipa titeln, utan vidare ambitioner att vinna fler race eller ta några risker.
Skittrist att se på, men vill man vinna titeln genom att fega, så...
Hayden kan inte köra på samma sätt om han ska ta hem det, han måste prestera mer än någonsin, köra långt bättre än han hittills gjort, eftersom de han slog i början av säsongen i mångt och mycket hade problem med det ena och det andra. Var det inte hojen så var det väl att de inte kommit igång.
Nu tror jag det finns för många som är hungriga och dessutom har de svala inälvor som krävs för att vinna race, inte minst Rossi, och när dessa gossar fått fart under sulorna krävs det för mycket av Hayden och t. ex Pedrosa för att de ska ha en chans att hänga med.
Och deras inandömen är inte alls gjorda av samma värmetåliga material.
Om inte Rossi har otur och hamnar i en krasch, får maskinella problem eller gör bort sig genom att allt för friskt satsa på en av sina patenterade, halvfula blockpass tror jag absolut att han hamnar överst igen.
Visst hade det varit kul att se en annan förare överst, i mitt fall är nog Capirex den jag helst velat se, men jag tror inte det sker i år.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
jesseboy skrev:
2489072 Sist en jänk vann var det KR, och det skedde verkligen inte på något underhållande sätt.
Om Hayden vinner kommer tillvägagångssättet att vara ungefär detsamma, bra i vissa tävlingar, sämre i vissa. (läs: dålig)
Skillnaden skulle nog vara att KR körde mer safe på slutet för att kunna knipa titeln, utan vidare ambitioner att vinna fler race eller ta några risker.
Skittrist att se på, men vill man vinna titeln genom att fega, så...
Hayden kan inte köra på samma sätt om han ska ta hem det, han måste prestera mer än någonsin, köra långt bättre än han hittills gjort, eftersom de han slog i början av säsongen i mångt och mycket hade problem med det ena och det andra. Var det inte hojen så var det väl att de inte kommit igång.
Nu tror jag det finns för många som är hungriga och dessutom har de svala inälvor som krävs för att vinna race, inte minst Rossi, och när dessa gossar fått fart under sulorna krävs det för mycket av Hayden och t. ex Pedrosa för att de ska ha en chans att hänga med.
Och deras inandömen är inte alls gjorda av samma värmetåliga material.
Om inte Rossi har otur och hamnar i en krasch, får maskinella problem eller gör bort sig genom att allt för friskt satsa på en av sina patenterade, halvfula blockpass tror jag absolut att han hamnar överst igen.
Visst hade det varit kul att se en annan förare överst, i mitt fall är nog Capirex den jag helst velat se, men jag tror inte det sker i år.

Skillnaden mellan KR och Hayden är att KR vann fler race och, när titeln väl var säkrad, så körde han fullt igen och vann på Motegi. Hayden har helt enkelt inte kapaciteten att vinna annat än när han blir serverad segern av andra.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
2489205 Skillnaden mellan KR och Hayden är att KR vann fler race och, när titeln väl var säkrad, så körde han fullt igen och vann på Motegi. Hayden har helt enkelt inte kapaciteten att vinna annat än när han blir serverad segern av andra.
I en annan tid, i en annan klass och utan speciellt hårt motstånd när Doohan var borta. Går knappast att jämföra.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Hur som helst så är det det mest spännande året i MOTO-GP på länge. Väldigt tajt i toppen. Väntar med spänning på nästa race!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
jesseboy skrev:
2489072Skillnaden skulle nog vara att KR körde mer safe på slutet för att kunna knipa titeln, utan vidare ambitioner att vinna fler race eller ta några risker.
Det där är något som har upprepats till att bli en sanning för somliga. Men det är såklart helt fel.

Roberts vann titeln i 500 med fyra segrar och 49 poängs marginal till Rossi. Och som Chris skrev seger i sista racet. Hayden har två segrar, har varit fyra som bäst de senase fyra racen och aspirerar på titeln...

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
Rossi är klart hetare, dessutom är både Capirossi och Melandri betydligt hetare än Hayden... Heyden var inte så nöjd med materialet efter senaste racet...

Man kan ju fråga sig varför han har så stora problem med kopplingen när inte Melandri har det? Visst är hans mer uppdaterad än Melandris, men ändå...

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
2488918 För att Hayden ska kunna titulera sig värdig världsmästare ser jag inget anat alternativ än att han vinner de två återstående tävlingarna.
Och jag tror Hayden skiter fullständigt i om han är en "värdig" vinnare eller inte.
Det är att bli världsmästare som räknas :fakta

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
sandstream skrev:
2489508 Och jag tror Hayden skiter fullständigt i om han är en "värdig" vinnare eller inte.
Det är att bli världsmästare som räknas :fakta

Men kör han som han gjort i senaste rejsen så blir det ingen världsmästartitel för amerikanen..

bägge rossi killarna är hetare nu..

sandstream

Guest
emullo skrev:
2489534 Men kör han som han gjort i senaste rejsen så blir det ingen världsmästartitel för amerikanen..
bägge rossi killarna är hetare nu..
Japp, han får visa vad han går för nu när det verkligen gäller.
Tyvärr så tror jag som jag skrev tidigare att Rossi är bättre på att hantera pressen.

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Apropå diskussionen om "värdig vinnare". Den som har flest ihopsamlade poäng när säsongen är slut är värdig vinnare om han inte tillförskaffat sig poäng genom fusk. Fusk eller oegentligheter som inte upptäcks och bestraffas är det enda i mina ögon som kan göra en mästare "ovärdig". Sedan att man inte vinner ett vissta antal lopp som bestäms enligt vissa människors godtycke har ingen som helst betydelse så länge man har flest poäng vid säsongens slut.
Har Rossi fler poäng än Hayden vid säsongens slut är han en värdig vinnare, likaså är Hayden eller någon annan för den delen en värdig vinnare om han har fler poäng än alla andra vid säsongens slut.

Vissa på forumet borde hellre ägna sig åt rena bedömningssporter som t.ex. konståkning eller rytmisk sportgymnastik istället för resultatsporter när de talar om "värdig vinnare".

Just my point of view...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2489508Och jag tror Hayden skiter fullständigt i om han är en "värdig" vinnare eller inte. Det är att bli världsmästare som räknas :fakta
Såklart är det inte så. Man vill vinna över sina motståndare med så stor marginal som möjligt. Dominera! Den GP-förare som blir "världsmästare" med två segrar på en säsong och vars förmåga att vinna på egen hand ifrågasätts av alla lär inte vara den stoltaste av "världsmästare" precis.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept