Rossi har roligt åt Gibernau

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
tycker inte om rossi och kommer ALDRIG att börja gilla honom.
(han drog på sig en italiensklandslagströja.......minns inte ens vilkens just nu)

du ogillar honom för att han gjorde något som du inte ens riktigt kommer ihåg?
du verkar vara en kandidat för nästa säsong av Grannfejden :pannkyss

det var kanske det bästa sista varvet på senare år, vi saknar dig Sete!
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
du ogillar honom för att han gjorde något som du inte ens riktigt kommer ihåg?
du verkar vara en kandidat för nästa säsong av Grannfejden :pannkyss

det var kanske det bästa sista varvet på senare år, vi saknar dig Sete!


din sista rad höjde dig på "min" lista:tummenupp

saknar åxå max.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Sete var duktig och jag tycker inte han är riktigt så förtjänt av epitet gnällk*k som han fått här. Hade gärna sett honom i MotoGP ett år eller två ytterligare.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sete var duktig och jag tycker inte han är riktigt så förtjänt av epitet gnällk*k som han fått här. Hade gärna sett honom i MotoGP ett år eller två ytterligare.
Håller med. Fast hans fjantande i trappan på Jerez är lite fånigt med tanke på arvet i klassen med förare som kör ledbrutna, brutna, gipsade och lagade.
Fast Sete på Kawasaki tex. hade varit bra mycket roligare än kanonmat som West....
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
tycker inte om rossi och kommer ALDRIG att börja gilla honom.
(han drog på sig en italiensklandslagströja.......minns inte ens vilkens just nu)

Marco Materazzis, Italien hade precis vunnit fotbolls-VM. Mycket underligt att du grundar ditt ogillande på det, jag menar Rossi är ju trots allt italienare, och gillar fotboll, så en helt konstig manöver var det väl knappast.

/M
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Håller med. Fast hans fjantande i trappan på Jerez är lite fånigt med tanke på arvet i klassen med förare som kör ledbrutna, brutna, gipsade och lagade.
Fast Sete på Kawasaki tex. hade varit bra mycket roligare än kanonmat som West....

efterspelet på Jerez är nog inte Sete så stolt över. Knappast hans främsta merit i MotoGP. West och Sete förtjänar dock knappt nämnas i samma mening.
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Sete var duktig och jag tycker inte han är riktigt så förtjänt av epitet gnällk*k som han fått här. Hade gärna sett honom i MotoGP ett år eller två ytterligare.

Jag håller med om att han är duktig, men visst gnäller han. Jag vet ett lopp där han skyllde på att fästet tog slut i slutet av racet, att det var därför han kom tvåa bakom Vale. Konstigt nog satte han sitt snabbaste varv i slutet av loppet. Hur går det ihop?! Han snackade en del skit.

Vann Sete någon duell med Vale??
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag håller med om att han är duktig, men visst gnäller han. Jag vet ett lopp där han skyllde på att fästet tog slut i slutet av racet, att det var därför han kom tvåa bakom Vale. Konstigt nog satte han sitt snabbaste varv i slutet av loppet. Hur går det ihop?! Han snackade en del skit.

Vann Sete någon duell med Vale??
Sachsenring 2003 så lurade Sete Rossi på segern i sista kurvan så helt kass var han inte på att duellera mot Rossi
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jag håller med om att han är duktig, men visst gnäller han. Jag vet ett lopp där han skyllde på att fästet tog slut i slutet av racet, att det var därför han kom tvåa bakom Vale. Konstigt nog satte han sitt snabbaste varv i slutet av loppet. Hur går det ihop?! Han snackade en del skit.

Vann Sete någon duell med Vale??

Rätta mig om jag har fel, men han höll väl bl.a undan för Rossi i Sydafrika när Kato hade avlidit. Sen höll han världens längsta presskonferens.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Marco Materazzis, Italien hade precis vunnit fotbolls-VM. Mycket underligt att du grundar ditt ogillande på det, jag menar Rossi är ju trots allt italienare, och gillar fotboll, så en helt konstig manöver var det väl knappast.

/M

och hur sportslig var
Marco Materazzis,
i matchen mot frankrike?????
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför hatar alla förståsigpåare Rossi? Är det av samma anledning fajerbläjdfålk hatar Yamaretta?

En glad kille som kan tjöra hoj, vad finns det att inte tycka om? surkukar som Max kan man förstå att folk har svårt för och faktiskt även Sete ibland även om åren han var med i GP´t var dom bästa.

Rätta mig om jag har fel, men han höll väl bl.a undan för Rossi i Sydafrika när Kato hade avlidit. Sen höll han världens längsta presskonferens.

Haha:rofl
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Som tämligen oinsatt känns Rossi som värsta donnan, allt ska vara precis som han vill ha det, annars kan det va, kanske därför folk inte gillar honom?
Eller så är det bara svenska jantelagen som lyser igenom? =)
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Som tämligen oinsatt känns Rossi som värsta donnan, allt ska vara precis som han vill ha det, annars kan det va, kanske därför folk inte gillar honom?
Eller så är det bara svenska jantelagen som lyser igenom? =)

Rossi är knappast någon primadonna. Han hyllar alltid segraren även när han får stryk, oaktat det är ett enskilt race eller ett VM det handlar om. Han surar i stort sett aldrig offentligt. Självklart har han krav som han kan få uppfyllda (tex byte till Bridgestone) som kanske inte någon annan förare kunnat få gehör för. MEn det är kanske inte så konstigt om teamet och Yamaha lyssnar på honom, han är ju den kanske största talangen i roadracing, ever.

Sen tror jag nog att majoriteten av roadracingintresserade gillar Rossi. Och det med all rätt. Han har gjort sig förtjänt av vår beundran.:)
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Marco Materazzis, Italien hade precis vunnit fotbolls-VM. Mycket underligt att du grundar ditt ogillande på det, jag menar Rossi är ju trots allt italienare, och gillar fotboll, så en helt konstig manöver var det väl knappast.

/M


Dem är vänner privat också, så det var väl även därför.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Som tämligen oinsatt känns Rossi som värsta donnan, allt ska vara precis som han vill ha det, annars kan det va, kanske därför folk inte gillar honom?
Eller så är det bara svenska jantelagen som lyser igenom? =)

Typ som när en motor bara lägger av eller när ett framdäck går i bitar? Ja då är man krävande om man kommer och gnäller i depån.. Det är ju en lagsport och om föraren sköter sitt jobb och kör bra så är det väl klart han blir lite grinig när alla andra lallar runt.

Rossi kör väldigt sällan dåligt. Även om han inte vinner så lyckas han ofta med bravader som att köra från plats 438 till nr 5 på några varv eller motsv.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Hade gärna sett honom i MotoGP ett år eller två ytterligare.
Absolut. Ingen annan har någonsin gett Rossi så hårt motstånd. Då är det lätt att ha överseende med divafasoner, som jag i och för sig tycker är en viktig del i dramaturgin. Det vore fruktansvärt tråkigt om alla var goa glada killar som Hayden och Rossi.

Var det inte någon/några rejäla skador som fick Gibernau att kasta in handuken?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Absolut. Ingen annan har någonsin gett Rossi så hårt motstånd. Då är det lätt att ha överseende med divafasoner, som jag i och för sig tycker är en viktig del i dramaturgin. Det vore fruktansvärt tråkigt om alla var goa glada killar som Hayden och Rossi.

Var det inte någon/några rejäla skador som fick Gibernau att kasta in handuken?
Tycker nog Rossi fick betydligt hårdare motstånd förra säsongen och i år...
Han lade av efter problemen med sina axel efter en hel del bowlingkörningar på Ductain 2006, Catalunya var ju ett fint exempel. Kawasaki gav honom ett erbjudande men han tackade nej.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top