Rossi på CNN

ec2bme skrev:
Du får tänka på att han va endast ett fåtal sekunder långsammare än banrekordet på Ferraris testbana. De är inte dåligt på något sätt. Till och med teamchefen för Ferrari sa att om han (Rossi) ville komma över så gick de att ordna.

Sen, är det någon från Roadracing-Vm som har gått över till F1 för en massa år sen (kan ha varit tvärt om också). Kommer inte ihåg vad han heter bara. Dom berättade om det på eurosport vid nåt race under hösten.

Jag tror på honom, helt klart.

På en så kort bana som Fiorano är "ett par sekunder" skillnaden mellan en snabb och en medioker förare. Tyvärr. Rossi må vara en i allmänhet snabb förare både i bil och på hoj, men i sammanhanget är han inte vidare imponerande.

Mike Hailwood tävlade väl också i F1? Han gjorde väl rätt bra ifån sig bakom ratten också.

Jag tror inte att stallchefen för Ferrari gör ett sådant uttalande om han inte uppriktigt tror på honom (Rossi). Men de e bara va jag tror de, och jag är långt ifrån någon expert.

ec2bme skrev:
Jag tror inte att stallchefen för Ferrari gör ett sådant uttalande om han inte uppriktigt tror på honom (Rossi). Men de e bara va jag tror de, och jag är långt ifrån någon expert.

Kan du hitta detta uttalande i någon tidning eller är det något du har hört, ryktesvägen?

Alla stall är givetvis alltid intresserade av en talangfull förare, och Rossi är en sådan. Han är dock enbart talangfull, och långt ifrån fullärd som bilförare. Ge honom ett par års skolning så kanske, jag säger kanske, han kan bli något att räkna med, och det är väl så som Ferrari också ser på det hela. De vill locka över ett redan känt affischnamn och försöka göra en bilförare av honom.

McB skrev:
Kan du hitta detta uttalande i någon tidning eller är det något du har hört, ryktesvägen?

Alla stall är givetvis alltid intresserade av en talangfull förare, och Rossi är en sådan. Han är dock enbart talangfull, och långt ifrån fullärd som bilförare. Ge honom ett par års skolning så kanske, jag säger kanske, han kan bli något att räkna med, och det är väl så som Ferrari också ser på det hela. De vill locka över ett redan känt affischnamn och försöka göra en bilförare av honom.
Jag vet att de stog i Aftonbladet, men har även läst det någon mer stans. Någon mer insatt sida på nätet. Kommer dock ej ihåg var de var någonstans. :(

ec2bme skrev:
Jag vet att de stog i Aftonbladet, men har även läst det någon mer stans. Någon mer insatt sida på nätet. Kommer dock ej ihåg var de var någonstans. :(

Aftonbladet är ju verkligen en tillförlitlig källa. I synnerhet när det gäller motorjournalistik.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick