Rossi på Yamaha 2004

Ludde.86

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -06
Nu är det klart att Valentino Rossi ska köra för Yamaha 2004 och 2005.
Jag tror att Rossi vill ha en ny utmaning.
Hondas RC 211 V byggdes efter Rossis kropp och viljor.
Så jag tror att Yamaha kommer att göra samma sak.
Vad tycker ni andra hojåkare om Rossis val???

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ludde.86 skrev:
Nu är det klart att Valentino Rossi ska köra för Yamaha 2004 och 2005.
Vad tycker ni andra hojåkare om Rossis val???

Synd. Gillar Honda och Ducati bättre som märken, och Yamaha ska köra R4 nästa år också. Sedan så är det synd att Rossi ger upp sitt ståndpunkt att inte köra med cigarett-reklam, nu är det Gauloises som ska stå på hojen.

På det positiva planet så ska det bli skoj att se hojen utvecklas m.h.a Rossi, och när han 2005 är världsmästare igen så är det väl inte någon som tvivlar på hans föraregenskaper?

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Nu blir jag riktigt glad! Äntligen får yamaha en riktig vinnarförare igen!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Rossi: :Bugar

Jag beundrar verkligen människor som undviker de lätta valen och försöker utveckla sig själva i stället. Jag har länge hoppats att Rossi skulle ta just Yamaha eftersom Biaggi under sin tid på Yamman påstod att Vale slog honom pga maskinmaterialet. Självklart förändras cyklarna från år till år, men det kommer bli grymt intressant att se vad Honda-förarna kan åstadkomma gentemot The Doctor på Yamman. Nu ska det avgöras! Är han den största föraren eller inte?!

KIRE

Guest
Jag tror Honda fortsätter vinna ändå. Yamaha kan inte bygga bättre hojar så enkelt är det. Och Rossi lär inte vinna på sämre material. Och gör han ändå det så börjar jag :gråta

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Fett med respekt. Det är ju dock ingen idiotval Rossi gör. Det finns några bra mycket sämre hojar.
Precis som innan behöver han ett läroår innan han tar titeln igen.

Det hade dock varit roligare om han kört Ducati, men då hade han säkert varit oslagbar redan nästa år.

GO VALE GO!

www.motogp.com

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Helt rättval av Rossi! (att lämna honda alltså)
Han har ju inget att vinna på att köra honda ett år till. Alla förväntar att han ska vinna, och vinner han inte får han skit för det.

Nu har han allt att vinna, alla vet att han sitter på underlägset material, och vinner han på Yamman så har han ju bevisat att han är den största!!

Jag tror att Rossi, tillsammans med Yamaha, kan ta fram en vinnarhoj...

Längtar redan till nästa säsong... :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Rossi tänjer på sina tidigare krav. Nu kommer han köra med tobakspons. Klippt från Motogp.com:

"Rossi will be joining Spaniard Carlos Checa in the Yamaha factory team based near Monza in Italy and run by team director Davide Brivio. Checa's current team-mate, Marco Melandri, will move to the Tech 3 Yamaha team (currently the Gauloises Yamaha Team), managed by team principal Hervé Poncharal. Both teams will continue under the Yamaha-Altadis umbrella sponsorship agreement with the Gauloises and Fortuna brands, although final colours and co-sponsors for the 2004 season have yet to be announced. "

Jag hade fel. Checa stannar och melandri flyttar. Vem får gå från Tech 3-teamet? Om Gauloises stannar som sponsor lär det vara Jacque som stannar.

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Svinkul!

Nope, det kan nog gå bra, M1'orna är nog inte så dåliga som alla säger ... se bara på hur de kördes på Phillip Island. Om Rossi nu kommer dit så kommer de garanterat att peta in pengar och resurser för att skapa en vinnarhoj till honom.

Tror nog inte ens att han behöver ett läroår .... :tummenupp

Pålle skrev:
Fett med respekt. Det är ju dock ingen idiotval Rossi gör. Det finns några bra mycket sämre hojar.
Precis som innan behöver han ett läroår innan han tar titeln igen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Pålle skrev:
Fett med respekt.
Det hade dock varit roligare om han kört Ducati, men då hade han säkert varit oslagbar redan nästa år.

Ja, det är lite konstigt att han inte valde Ducati. Han hade haft större chans att vinna på Ducce:n redan nästa år och om som italiensk världsmästare på ett italienskt fabrikat så hade han blivit ännu större.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Om nån ska vinna på en Yamaha så ÄR det Rossi! :fakta

Kan dom inte å tillräcklig fart på den så han kan vinna på den, då kommer íngen annan att göra det heller...
Och Rossi är grym på att ställa in och justera hojen, och kan ge mycket information och tips till ingengörerna.
Jag tror nog att han kommer få fart på Yamman...

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Yamaha är inte sämre på att bygga race hojar än tillex honda skillnaden ligger i $$$$$ yamaha har inte satsat i närheten av honda på senare år(honda är smart o vet att dom säljer massor med gathojar på sina titlar till lättlurade som tror cyklarna är bäst bara för att rossi vinner titlar) men till nästa år kommer dom att satsa mer än på länge det + rossi talar för att yamaha blir mycket farliga nästa år.
Och yamman går ju inte direkt dåligt heller det syndes på melandris styrning på philip island,den är lite för klen på toppen och har lite för spetsigt register men det fixar dom till inför nästa säsong.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tror både yamaha och Rossi tillsammans blir giftiga nästa år.
Ska bli kul att se, för jag tror att den satsningen gör att det blir fler märken som kan slåss om segrarna.
Sen när det gäller italienskt, så har Rossi tid att vinna med ducati eller aprilia i framtiden också.

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Synd att han valde Yamaha, roligare om italienaren hade kört italienskt.
Hoppas att han gör dunder fiasko....

saab

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
SP-00
Edwards

Nu vinner Colin titeln nästa år tror jag,
han är klart underskattad, glöm inte vändningen han gjorde
i SBK 02 den var grym.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
saab skrev:
Nu vinner Colin titeln nästa år tror jag,
han är klart underskattad, glöm inte vändningen han gjorde
i SBK 02 den var grym.

Han kan nog bli giftig, men det är mer konkurrens i GP än det är i SBK.
Tror inte på någon titel, men definitivt pallplaceringar för Colin nästa år, han har gjort riktigt bra ifrån sig på aprilian lite då och då i år.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Rossi tänjer på sina tidigare krav. Nu kommer han köra med tobakspons. Klippt från Motogp.com:

"Rossi will be joining Spaniard Carlos Checa in the Yamaha factory team based near Monza in Italy and run by team director Davide Brivio. Checa's current team-mate, Marco Melandri, will move to the Tech 3 Yamaha team (currently the Gauloises Yamaha Team), managed by team principal Hervé Poncharal. Both teams will continue under the Yamaha-Altadis umbrella sponsorship agreement with the Gauloises and Fortuna brands, although final colours and co-sponsors for the 2004 season have yet to be announced. "

Jag hade fel. Checa stannar och melandri flyttar. Vem får gå från Tech 3-teamet? Om Gauloises stannar som sponsor lär det vara Jacque som stannar.

Mer citat:

"We are confident that we can give Valentino the means to achieve more World Championships and we look forward to the challenge ahead. This is a very important step in our plan to re-establish Yamaha as a leading force in Grand Prix racing."

Jag tror de menar allvar och att många kommer bli förvånade nästa år.

Rossi har tydligen inte så mycket emot tobaksreklam om den gynnar hans egna intressen. På sätt och vis skönt att han blir av med det löjliga helylle-rykte som omspunnit honom så länge. Han är lika cynisk som alla andra tvåbenta reklampelare för tobak.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...