Rossi på Yamaha 2004

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nyteknik skrev:
Rossi har tydligen inte så mycket emot tobaksreklam om den gynnar hans egna intressen. På sätt och vis skönt att han blir av med det löjliga helylle-rykte som omspunnit honom så länge. Han är lika cynisk som alla andra tvåbenta reklampelare för tobak.

Jag tror nog att han gärna skulle ha undvikit tobaksreklam, men det är faktiskt svårt att hitta sponsorer även för de stora tillverkarna. Varken Yamaha eller Ducati skulle ha råd att bli av med sina sponsorer bara för att få in Rossi i teamet. I detta fallet kunde Rossi inte annat än rucka på sina principer. Självklart kunde han valt ett av de mindre konkurrenskraftiga teamen som kör utan tobaksspons, men alla har ju självbevarelsedrift. Har man en gång kommit upp i topp är det svårt att helt släppa taget skulle jag tro, särskilt om man är en tävlingsmänniska som Rossi.

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
NU när rossi kommer köra Yamaha kommer väl Yamaha släppa Barros? Kommer Barros köra fabrikare tillsammans med Hayden? Det har väl varit ett visst snack att Honda inte vill ha två amerikanare som kör repsol eller vad det kommer vara för huvudsponsor nästa år........

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Jag tror nog att han gärna skulle ha undvikit tobaksreklam, men det är faktiskt svårt att hitta sponsorer även för de stora tillverkarna. Varken Yamaha eller Ducati skulle ha råd att bli av med sina sponsorer bara för att få in Rossi i teamet. I detta fallet kunde Rossi inte annat än rucka på sina principer. Självklart kunde han valt ett av de mindre konkurrenskraftiga teamen som kör utan tobaksspons, men alla har ju självbevarelsedrift. Har man en gång kommit upp i topp är det svårt att helt släppa taget skulle jag tro, särskilt om man är en tävlingsmänniska som Rossi.
Blend Ultra vore en lämplig sponsor för honom.

Hans plats i Honda verkar fö vara ledig. Någon som har tel nr till teamet? Tänkte erbjuda mina tjänster - och jag är inte grätten vad gäller sponsorer.

Banco

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Det hade ju varit kul att se Rossi på en Ducati. Fast antagligen var det bara Yamaha som hade råd, han fick väl säkert en tom check där han själv kunde fylla i siffrorna......

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Banco skrev:
Det hade ju varit kul att se Rossi på en Ducati. Fast antagligen var det bara Yamaha som hade råd, han fick väl säkert en tom check där han själv kunde fylla i siffrorna......

Njaa.. båda Yamaha å Ducati erbjöd honom en tom check..
Jag tror inte att det var pengarna som avgjorde

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Banco skrev:
NU när rossi kommer köra Yamaha kommer väl Yamaha släppa Barros? Kommer Barros köra fabrikare tillsammans med Hayden? Det har väl varit ett visst snack att Honda inte vill ha två amerikanare som kör repsol eller vad det kommer vara för huvudsponsor nästa år........

Jag tror tyvärr att det blir Barros som kommer att få gå men inte att han kommer att få Rossis plats, den tomma platsen i Repsol-teamet går till...trumvirvel...Tamada! Honda måste ju ha en Japan som kan hålla drömmarna om en Japansk MotoGP-champion vid liv. Jag bara hoppas att Barros får en bra styrning till nästa år. Att han är av det rätta virket tycker jag att han med all tydlighet visade när han fick möjligheten att köra Hondan förra året och direkt körde jämt med Rossi och till och med förbi. Och Barros är f ö inte Amerikan utan Brasse.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Rossi bryr sig inte om tobaksreklam eller ej, det är cigaretter han är emot, tål inte röken.

Förhandlingar pågår just nu mellan Rossi och Viking Motor.

Tanken är att Rossi skall dominera under 2004 på en ny GP-cykel från Viking med Generalsnusreklam på.

Vilket lyft för RR-sverige!!!!

Banco

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Teddy skrev:
Jag tror tyvärr att det blir Barros som kommer att få gå men inte att han kommer att få Rossis plats, den tomma platsen i Repsol-teamet går till...trumvirvel...Tamada! Honda måste ju ha en Japan som kan hålla drömmarna om en Japansk MotoGP-champion vid liv. Jag bara hoppas att Barros får en bra styrning till nästa år. Att han är av det rätta virket tycker jag att han med all tydlighet visade när han fick möjligheten att köra Hondan förra året och direkt körde jämt med Rossi och till och med förbi. Och Barros är f ö inte Amerikan utan Brasse.

Med två amerikanare menade jag Hayden och Edwards i repsol teamet. Edwars har väl blivit lovad guld och gröna skogar av Honda. Varför kommer Tamada köra med Hayden förutom det faktum att han är japan. Bättre att sätta in Barros som har erfarenheten. Tror för övrigt att Barros blir livsfarlig på en RCV nästa år.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
motogptitlen 2004 står nog väldigt öppen. jag skulle inte våga tippa någon i dagsläget alla som kör honda kan säkert vinna det gäller nästan för ducceförarna me ja och rossi är rossi

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Kul :tummenupp
Man kan ju inte låta bli att undra hur det ska gå 2004 och huruvida andra, klassiska mästare skulle gjort samma sak :va
/F.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
FireSalle skrev:
På det positiva planet så ska det bli skoj att se hojen utvecklas m.h.a Rossi, och när han 2005 är världsmästare igen så är det väl inte någon som tvivlar på hans föraregenskaper?

V. Rossi Världsmästare 2005?
Han blir världsmästare nästa år också. Sen blir det nog N. Hayden han får se upp med nästa år och kanske Sete.

:Bugar V.Rossi

Bifogat

• Rossi.jpg
    Rossi.jpg
    75.9 KB · Visningar: 33

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Personligen hoppas jag att Yamaha behåller Nakano eftersom Barros flytt tillbaka till Honda verkar vara en del i dealen. Om Honda får Barros så får Rossi börja köra M-1:an dirket istället för att vänta till efter årsskiftet. Eftersom det ryktas att Gauloises ska gå till huvudteamet med Rossi och Checa så sitter väl Jacque löst.
Min förhoppning således. Rossi/Checa och Melandri/Nakano.
Kommer Burgess också så får de andra teamen jobba hårt och Honda kommer ju vara sugna på att visa att det var deras hojar som vann och inte Rossi. Nu ska det banne mig fixas Eurosport.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Banco skrev:
Tror för övrigt att Barros blir livsfarlig på en RCV nästa år.

Barros har haft toppmaterial förr. Det har inte hjälpt. Det som skulle hjälpa den killen är att sova mer. Han ser ju konstant ut som en tvättbjörn, den killen. Jetlag?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mattias skrev:
Barros har haft toppmaterial förr. Det har inte hjälpt. Det som skulle hjälpa den killen är att sova mer. Han ser ju konstant ut som en tvättbjörn, den killen. Jetlag?

Inte hjälpt? Han slog ju Rossi två gånger. "Det har inte hjälpt"... :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
moto-gg skrev:
motogptitlen 2004 står nog väldigt öppen. jag skulle inte våga tippa någon i dagsläget alla som kör honda kan säkert vinna det gäller nästan för ducceförarna me ja och rossi är rossi

Rejält medhåll, tror IRTA-testerna i år kommmer visa ännu mindre av vad som kommer hända nästa år. Honda slåss alltid i toppen, men de är inte oslagbara, vad än edwards tycker ;)

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Nu måste ju Yamaha ta sig i kragen och bygga en riktigt bra hoj. Man kan ju undra iofs vilken info Rossi hade som gjorde att han skrev på :D ...mycket möjligt att Yamaha redan nu har något riktigt bra att plocka fram till nästa år som finslipas över vintern.

Hoppas att racingen blir tätare med fler märken som slåss om pallplaceringarna, Honda, Ducati, Yamaha och förhoppningsvis fler.

Med Rossi i sadeln kan Yamaha inte skylla på föraren i alla fall för uteblivna segrar...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...