En bild som Radare kan analysera och utläsa saker om Rossis resonerande baserat på kroppsspråk, blick och önsketänkande.
View attachment 394491
Ingen stor grej, vi tycker nog bara olika om sakenVilket sätt ogillar du? Vad vet du hur JB fått beskedet? Som jag läst och förstått gav Rossi det själv på torsdag morgon. Verkar ju dock eventuellt ha spekulerats och tjattrats om det i media innan men det är ju tyvärr så det fungerar till och från.
Jag tror inte Rossi vill vara elak mot JB efter 14 år och jag tror inte det är skitlätt. Han har mycket att tacka JB för och han har nog vett att veta det.
känns som ett sista desperat ryck från Rossi med påtryckningar från Yamaha (Rossi är nog inte billig i drift).
Jag tycker Rossi är osympatisk men har inget imot att han får upp farten känns patetiskt att han ockuperar en fabrikare utan att kunna utmana eller ha framtiden för sig.....
Nej fler förare och hårdare kamp i toppen skulle vara mumma .... men tror att det bara är önsketänkande från min sida och att det går sämre än någonsin på Yaman efter han rört runt i grytan
Ryktas om Melandris gamla crew chief:
http://www.gpone.com/2013110812131/Galbusera-al-posto-di-Burgess-con-Rossi.html
http://superbikeplanet.com/2013/Nov/131108Galbusera.htm
Känns ju som rena självmordet.
Enligt Din erfarenhet - kan detta då påverka teamets prestation annat än marginellt? Eller är det ett mer eller mindre desperat försök att få till en nytändning?...Chefsmekanikerns roll är däremot att vara en god kommunikatör med föraren och förse ingenjörerna med vettigt filtrerad feedback. Något som Burgess såväl som Silvano Galbusera gör alldeles utmärkt.
Enligt Din erfarenhet - kan detta då påverka teamets prestation annat än marginellt? Eller är det ett mer eller mindre desperat försök att få till en nytändning?
Som vanligt har journalisterna och mediemupparna helt och hållet missförstått rollen "chefsmekaniker".
Det är inte chefsmekanikern som ritar, designar och konstruerar motorcykeln. Chefsmekanikern behöver inte kunna ett skit om elektronik, motormappning eller chassiestyvheter. Det gör inte Burgess och det gör inte någon annan chefsmekaniker heller. Elektronik, motormappning och chassiestyvheter kontrolleras helt och hållet av det tiotal japanska ingenjörer som hela tiden finns på plats och de är knappast intresserade av att ens få åsikter från en mindre utbildad chefsmekaniker.
Chefsmekanikerns roll är däremot att vara en god kommunikatör med föraren och förse ingenjörerna med vettigt filtrerad feedback. Något som Burgess såväl som Silvano Galbusera gör alldeles utmärkt.
Jag skulle bli överraskad om detta påverkar prestationen överhuvudtaget. Valentinos problem är knappast att Jeremy Burgess helt plötsligt blivit en sämre chefsmekaniker. Valentinos problem är snarare att han fortfarande betalar priset för flytten till Ducati och de däck han lyckades få införda av "säkerhetsskäl" (för att ge Ducatin en marginellt bättre styrning trots att andra förare protesterade vilt kring just broms- och instyrningsegenskaperna...).
Jag och många andra är mycket överraskade över detta drag och det är inte många som är positiva till hur det har presenterats. I vilket fall som, jag har inget negativt att säga om vare sig Jeremy Burgess eller Silvano Galbusera.
Betalar priset av de däck som han lyckades få införda, det var dessa Stoner bl.a. Protesterade vilt om 2012 antar jag. Kanske en av anledningarna att han tröttnade.
Rossi framställs som en svikare som ger sin mekaniker sparken offentligt, det borde sköts snyggare.
Men Rossi vet bäst själv vad han behöver, men det känns som ett slag i luften.
Rossi är sopslut som potentiell titelkandidat, hans ambition att bli bättre genom att sparka sin parhäst känns patetiskt.
Det vore mer hedervärt om Rossi kliver av själv än att vi ser honom som en pajas som försöker kämpa mot faktumet att hans bäst före datum är passerat.
Ja, ja. vi har förstått att du inte gillar Rossi vid det här laget.
Jo jag vet att man inte får säga något negativt om the GOAT, han är helig och obestridbar.
Om han sparkar sin chefsmekaniker offentligt så är det självklart att allt är Burgess fel att han inte längre vinner titlar.
"Sparkar sin chefsmekaniker offentligt" skriver du. Hur menar du med det. Skulle han inte sagt något på presskonferensen, eller hur menar du?
Intervjun.
Burgess ‘blindsided’ by Rossi split
http://www.motogp.com/en/videos/2013/Rossi+and+Burgess+talk+of+split
It was more my decision,” Rossi confirmed.
Look…clearly it blindsided me,” Burgess began. “I was not expecting it whatsoever.
Man kan förstås ha olika tolkningar på detta, men jag tycker det räcker med dom dåliga bortförklaringarna nu.
Dåliga bortförklaringar?
Jag fattar inte vad du pratar om. Och jag förstår inte heller hur du tolkar intervjun.
Min tolkning är att han blev totalt överraskad (blindsided) över att han inte fick fortsätta även nästa säsong. Men det var snarare när han var på mötet i bussen överraskningen kom, inte på nån presskonferens.
Sen kan man tycka vad man vill över att någon blir uppsagd. Men helt klart är att de JOBBAR med racing...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |