Rossi says...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"Rossi Says ...
by julian ryder
Thursday, October 30, 2003

Honda's current number one rider is keeping his 2004 plans close to his chest here at Valencia. Moments ago Rossi said, "No announcement before the race on Sunday."

Current rumor has him going to Yamaha for 2004; but with Rossi, anything could happen."

(www.amasuperbike.com)

:va

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Visst Rossi är förbannat jä..... grym men seriöst...skulle han gå till Yamaha o få den hojen först imål?? Som Yamman e nu så inte en chans!! Han må va bra men han e ingen gud. Hoppas han bevisar mig fel! :Bugar

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Om han (vilket jag antar) letar efter nya utmaningar är väl Yamaha ett perfekt val, men om han, som enligt rykten, är missnöjd med Hondas team så tror jag inte han kommer bli mer nöjd med Yamaha...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
kaZmur skrev:
Om han (vilket jag antar) letar efter nya utmaningar är väl Yamaha ett perfekt val, men om han, som enligt rykten, är missnöjd med Hondas team så tror jag inte han kommer bli mer nöjd med Yamaha...

Han blir ju betydligt viktigare för Yamaha än han är hos Honda. Honda tror stenhårt på Hayden och har nog tänkt satsa sina fulla resurser på honom - även om Rossi stannar. Så visst kan Rossi bli mer nöjd hos Yamaha. Frågan är vad de har i kulisserna inför nästa år. Kanske kommer de att överraska alla med något som är bättre än RCV:n. Undrens tid är inte förbi. :tummenupp

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Yamaha kommer ävl med en spritt ny hoj nästa år? De blir säkert att räkna med, de har ledsnat på att spela teater i kulisserna nu... Hoppas de får Rossi också, och hoppas att Hayden fortsätter att utvecklas i den takt han hittils har gjoprt, då kan det bli fiiiiiiina dueller nästa år.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Rossi lär ju vara en bra chassieutvecklare, så det är kanske det som yamma behöver. Hoppas att Rossi byter. Personligen tror jag dock att han stannar...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Peccus skrev:
Yamaha kommer ävl med en spritt ny hoj nästa år? De blir säkert att räkna med, de har ledsnat på att spela teater i kulisserna nu... Hoppas de får Rossi också, och hoppas att Hayden fortsätter att utvecklas i den takt han hittils har gjoprt, då kan det bli fiiiiiiina dueller nästa år.

Ja, det ryktas om en helt ny hoj. Frågan är om de har övergett radfyrakonceptet och byggt på en v-motor. Fyra, femma, sexa?

Inte omöjligt att vi får se Rossi och Hayden duellera som Rainey och Schwantz nästa år. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Yamaha har ju slagit Honda fair and square förut så det finns inget som säger att de inte kan göra det igen. OM Rossi signar med Yamaha så har han nog fått en hel del lovat med tanke på resurser, utveckling och engagemang från teamet och fabriken.

Det intressanta är ju att lösa vilka som kommer att hamna var.
Checa har ju trots allt varit den minst dåliga Yamahaföraren, Barros mponerade på försäsongen, Melandri vill de behålla för framtiden, Jacque sitter bra till med sponsordegen och Nakano gillar japanerna. Hur ska de göra?
Kan det bli sex Yammor nästa säsong? Vilka förare flyttas runt?
Rossi och Melandri i ett team är väl ingen skräll. Flyttas Checa till D ´Antins spanska team?
Det kommer bli väldigt spännande i vilket fall som helst.

PMR skrev:
Rossi lär ju vara en bra chassieutvecklare, så det är kanske det som yamma behöver. Hoppas att Rossi byter. Personligen tror jag dock att han stannar...

Yamahas chassi ska ju vara väldigt bra men känsligare för felinställningar jämfört med Hondan. Yamaha har av tradition ofta gjort väldigt bra chassien.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...