Du vinner inte VM på skräp, inte ens Stoner. Dessutom körde inte Hayden den hojen så han vet inte om den var skräp eller inte.Jag vet en som ”harva runt” på ”skärp” till en MotoGP-titel. Dessutom ”skräp” som Hayden tyckte var ännu värre än det nuvarande ”skräpet”.
Det här är andra och sista året på kontraktet.Hur länge har Rossi kvar på kontraktet med Ducati? Skulle vara kul att se honom på ett anna märke innan han lägger av...
Hojen som kunde vinna race har kontinuerligt byggts om, och med ny grunddesign och ändå är det bara fel på hojen.
Du vinner inte VM på skräp, inte ens Stoner. Dessutom körde inte Hayden den hojen så han vet inte om den var skräp eller inte.
Just min poäng.Du vinner inte VM på skräp, inte ens Stoner.
Inte? Han var ju teamkompis med Stoner.Dessutom körde inte Hayden den hojen så han vet inte om den var skräp eller inte.
Precis. Stor skillnad på Rossis Ducati och den Ducati som Stoner vann sin titel på. Och Haydens resultat antyder att dagens Ducati är mer lättkörd....inte direkt samma hoj Rossi sitter på idag...
Precis. Stor skillnad på Rossis Ducati och den Ducati som Stoner vann sin titel på. Och Haydens resultat antyder att dagens Ducati är mer lättkörd.
Hur tänker du då?Hehe. Jag menar tvärtom, att hojen var bättre 2007 än vad den är idag.
Eftersom Hayden inte körde Ducati med stålram utan med kolfiber så var de olika.Inte? Han var ju teamkompis med Stoner.
Men visst, du har rätt i att det inte var exakt samma version. Men troligen var Haydens dåvarande Ducati ganska lik Stoners VM-vinnande hoj – jämfört med dagens som han och Rossi kör.
Eftersom Hayden inte körde Ducati med stålram utan med kolfiber så var de olika.
Återigen - du vinner inte VM på skräphojar. Inte ens Stoner 2007. Det var ingen lättkörd hoj men den hade fördelar som passade Stoner perfekt den säsongen. Successivt tappade Ducati mark samtidigt som Yamaha och Honda flyttade fram positionerna. Allt detta och politiken runt omkring ledde ju till att Stoner bytte team för han visste att han inte skulle kunna vinna på Ducatin.
Att Rossi bröt benet och missade ett antal race mitt i säsongen ska vi såklart inte ta någon hänsyn till.Nej, jag tror på pension men det hade nog varit bäst om han lagt av efter att blivit frånåkt av Lorenzo på samma material.
Att Rossi bröt benet och missade ett antal race mitt i säsongen ska vi såklart inte ta någon hänsyn till.
Nja, något fel var det väl knappast med Ducatin från början. Capirossi körstil liknar Rossis mycket och Capirossi kunde vinna race och ta pallplatser med Ducatin 2003–07. 2006 tog till och med Bayliss sin berömda seger med Ducatin.Något är fundamentalt fel med Ducatis sätt att designa sina hojar och de har gått utför sedan Stoner tog sin titel.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|